Laakereista ja pyörän pulteista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Laakereista ja pyörän pulteista

Viesti Kirjoittaja andyman » Ma Joulukuu 15. 15:39:51 2003

Eli ensiksi varmistus luontoinen kysymys laakerien pesemisestä.
Voinhan pestä tuollaisen kartiomallisen takapyörän laakerin tärpätillä?pääsi pirulainen tipahtamaan lattialle irroitus vaiheessa.


Eli onko mahdollista vaihtaa tuollaiseen pyörännapaan missä on pultit kiinni lyömällä ja booreilla pitempiä pultteja jotta sais sellaiset miedot spacerit sinne väliin?Mistä noita pultteja kannattas kysellä?

Nyt olis nuo navat tuossa pöydällä niin olis helppo vaihdella...
====RS2K====

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 15. 15:43:55 2003

olen itse pessyt laakereita ja toimii hyvin
muistat vain oiiiiiiiiiikkkkkkkeeeeeeiiiiiiiin kunnollisen voitelun ennen asennusta

pultit voi teknisesti vaihtaa....kunhan löydät pitemmät tilalle
kestävyys ja lujuus ongelmat on eri asia

p.s maansiirto puolella kun laakerin hinta on 3-4000 egee niin pesun jälkeen vasta tarkistamme pitääkö vaihtaa laakeri
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Joulukuu 15. 16:22:42 2003

Sierraan ainakin löytyi fordilta pitempä pultteja ,taisin vaihtaa aluvanteidentakia tai jotain. Varmaan samanlaisia escossakin.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Joulukuu 15. 16:43:45 2003


andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ma Joulukuu 15. 19:15:56 2003

Siellähän niitä oli,onhan mulla tuo kuvastokin tuossa hyllyssä mutta en vaan ajatellut että niillä olisi niitä :oops:

Eli tuollaiset kai sitä pitää tilata.

Mites noissa lyötavissä tuo asennus tapahtuu?Vedetäänkö ne nimenmukaisesti vasaralla vai kannattaako polkaista prässissä?
Entäs vanhojen irroitus?
Kyllähän mä yhden irrotin tuosta särkyneestä navasta mutta ei se hirmu tyyllikkäästi tuollaisella painon nosto punnuksella irronnut :lol: (vähän muutto kesken niin on työkalut ympäri kaupunkia)
====RS2K====

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Joulukuu 15. 20:30:59 2003

mutteri vähän matkaa sisään ja siihen lyömällä vanha irti, näin ei mee pultit pilalle... uus pultti vanhan tekemien valmiiden urien kanssa kohdalleen ja mutterin avulla ruuvailee sen pohjaan asti

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ti Joulukuu 16. 13:15:04 2003

http://www.autoracing.fi/tuotteet/mutte ... tml#Pultit
Jeps tilasin tuosta nuo ss37,saapi laitettua tarpeen vaatiessa vähän levitystä.

Eli nyt on vaihdettu:toiselle puolelle pyörännapa,jarrupalat,käsijarru kengät,pyörän laakerit toiselle puolelle, sit kun vaihtelee noi pyörän pultit niin voi laittaa nippuun.Paisui vähän tuo käsijarrun huolto :P
====RS2K====

Vastaa Viestiin