V6 duratec

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

V6 duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » To Marraskuu 6. 23:51:50 2003

tasakaasulla ilmenee nykimistä...(2000-3000rpm)...ilma-antureissako?
Escort XR3i cabriolet

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 7. 0:00:41 2003

[quote author=4rd link=board=2;threadid=16441;start=0#123467 date=1068155510]<br>tasakaasulla ilmenee nykimistä...(2000-3000rpm)...ilma-antureissako?<br>[/quote]<br><br>Duunikaverin vastaavassa oli imusarjansäätöläpät (tai millä nimellä ne nyt sitten kulkevatkaan?) mennee pas***si. Oli melko arvokas remontti mutta sen maksoi autoliike.<br>Oireena oli juuri tuo nykiminen tasakaasulla, lisäksi joskus lähti melko huonosti käyntiin kylmänä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Pe Marraskuu 7. 0:12:36 2003

juu...toimii muuten mutta tuo pahus onkelma...enon kanssa veikattiin että noissa suuttimissa vois jotain olla?...tiedä sitten?..tuntuu tuo autom.ryyppykin olevan sekaisin...kun starttaa --->käy hyvin ja lähtee sitten ilmenee myös nykimistä....kallisko remppa?(olisko kannattanu kosa ostaa ;D)
Escort XR3i cabriolet

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Marraskuu 7. 1:28:16 2003

Mulla on aina välillä myös pientä nykimistä juuri tasakaasulla ajettaessa suurinpiirtein samalla kierrosalueella. Tuntui vain, että nyt kun oli välillä kylmemmät ja kuivemmat kelit niin nykimistä ei huomannut.<br>Kylmällä koneella on tosi vaikea ajaa, tuntuu tukehtuvan, jos painaa vähänkin liikaa kaasua.<br>Mekaanista vikaa en usko koneessa olevan, koska sen pitäisi olla vain n. 100 tkm ajettu ja muuten toimii ihan hyvin.<br>Ite voisin kysästä tässä samalla sellasta asiaa, että tietääkö joku onko 2,5L mondeossa tota huoltovalon nollauspainiketta?

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Pe Marraskuu 7. 2:07:53 2003

onko?...sul varmaan uudempi ja hianompi.... ;D.....mutta tietoja kiitos..!!!
Escort XR3i cabriolet

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 7. 8:39:55 2003

[quote author=MikkoT link=board=2;threadid=16441;start=0#123507 date=1068161296]<br>Mulla on aina välillä myös pientä nykimistä juuri tasakaasulla ajettaessa suurinpiirtein samalla kierrosalueella. Tuntui vain, että nyt kun oli välillä kylmemmät ja kuivemmat kelit niin nykimistä ei huomannut.<br>Kylmällä koneella on tosi vaikea ajaa, tuntuu tukehtuvan, jos painaa vähänkin liikaa kaasua.<br>Mekaanista vikaa en usko koneessa olevan, koska sen pitäisi olla vain n. 100 tkm ajettu ja muuten toimii ihan hyvin.<br>Ite voisin kysästä tässä samalla sellasta asiaa, että tietääkö joku onko 2,5L mondeossa tota huoltovalon nollauspainiketta?<br>[/quote]<br><br>Ne läpät olivat vain niin paksun töhkän peitossa etteivät toimineet kunnolla. Tuosta johtui tuo nykiminen ja oireilu. Huollossa ottivat koko vempaimen pois mutta sitten hävisi alavääntö ja alkoi horimaan bensaa todella reippaasti. Viimein sitten laittoivat asian kuntoon laittamalla koko systeemin uusiksi. Toivottavasti tuo vikanne ei johdu juuri tuosta. On kallis osa ja kuulemma on ollut hieman tyyppivikana noissa Durateceissa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Marraskuu 7. 21:14:54 2003

Mulla on myös -95:n ja kone vaihettu -98 tehdasuuteen.<br>Toi huoltovalo askarruttaa sen takia, koska se syttyi palamaan heti ekana iltana kun sain auton Saksan maalla satamaan. Tossa kaveri väitti, että kun ottaa akunkengän vuorokaudeksi irti pitäs noi muistit nollaantua, mutta en ole vielä kerenny kokeilla. Ite luin -93 1,8 mondeon käyttöohjekirjasta, että toi huoltovalon nollaus ois hanskalokerossa, mutta en kyllä omastani löytäny. Pitäs kysellä asiaa tarkemmin foordilta, mutta kun kaveri kysy Joensuun paikallisesta huollosta ihan ohimennen niin eivät olleet virkanneet muuta kun että pitäs tutkia koko autoa tarkemmin.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 7. 23:13:56 2003

[quote author=MikkoT link=board=2;threadid=16441;start=0#123729 date=1068232494]<br>Mulla on myös -95:n ja kone vaihettu -98 tehdasuuteen.<br>Toi huoltovalo askarruttaa sen takia, koska se syttyi palamaan heti ekana iltana kun sain auton Saksan maalla satamaan. Tossa kaveri väitti, että kun ottaa akunkengän vuorokaudeksi irti pitäs noi muistit nollaantua, mutta en ole vielä kerenny kokeilla. Ite luin -93 1,8 mondeon käyttöohjekirjasta, että toi huoltovalon nollaus ois hanskalokerossa, mutta en kyllä omastani löytäny. Pitäs kysellä asiaa tarkemmin foordilta, mutta kun kaveri kysy Joensuun paikallisesta huollosta ihan ohimennen niin eivät olleet virkanneet muuta kun että pitäs tutkia koko autoa tarkemmin.<br>[/quote]<br><br>Kysy Voorti Hartikaisen pikahuollosta Topilta. Siinä on kaveri joka tietää voorteista todella paljon ja on muutenkin erittäin asiallinen kaveri. Itse ainakin olen saanut Topilta aina erittäin hyvää palvelua ja asiantuntevaa apua.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

ReNULL duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Marraskuu 8. 15:17:54 2003

ööö...auto on meillä sen verran uus että ollu vasta n.1kk ...täällä oli juttua noista kuluttajasuojahommeleista...niin kysynkin semmosta että onkohän tässä myyjäliikkeellä mitään vastuuta...eli jos otan liikkeeseen yhteyttä ja kysyn että maksavatko korjauksen...tai osan siitä niin tuleeko sieltä naurut vai?...käsitys mulla on että takuu on 3kk/5000km noin yleisesti ...koskien moottoria ja voimansiirtoa.....auto oli kuitenkin senverran arvokas(meille)..!!että kait tossa jonkin sortin takuu on?
Escort XR3i cabriolet

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Marraskuu 8. 23:46:48 2003

eikö kukaan osaa auttaa!!!!! ???
Escort XR3i cabriolet

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Marraskuu 8. 23:50:52 2003

käynny ees kysymässä että onko takuuta :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Marraskuu 8. 23:52:07 2003

[quote author=4rd link=board=2;threadid=16441;start=0#123958 date=1068328008]<br> eikö kukaan osaa auttaa!!!!! ???<br>[/quote]<br><br>No toki. Sulla on ihan oikeata takuuta tolla autolla 6kk. Menet vain liikkeeseen ja sanot että nykii tasakaasulla. Korjaavat asian kuntoon ja saat taas nauttia tasaisesta kutosen väännöstä.<br><br>Lue toi minun aikaisempi viesti tuosta korjauksesta ja eka korjauksen jälkeen katsotaan asiaa uudemman kerran ;)<br><br>Mutta joka tapauksessa: Kun olet ostanut autosi asiallisesta liikkeestä ( asiattomat yrittävät luistaa ) niin heillä on 6 kk kuluttajansuojalain mukainen vastuu autosta. ( piste )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 8. 23:56:38 2003

Jos vika on sellainen että sen ei pitäisi sillä kilometrimäärällä vielä ilmentyä, niin valmistaja joutuu sen korvaamaan. tämä asia on ollut esillä kännyköiden kohdalla. autoissa toteennäyttö on vaikeampaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Marraskuu 9. 0:02:33 2003

[quote author=Hectori link=board=2;threadid=16441;start=0#123961 date=1068328598]
Jos vika on sellainen että sen ei pitäisi sillä kilometrimäärällä vielä ilmentyä, niin valmistaja joutuu sen korvaamaan. tämä asia on ollut esillä kännyköiden kohdalla. autoissa toteennäyttö on vaikeampaa.
[/quote]

Ei sitä tässä tapauksessa valmistaja korvaa, vaan myyjä :D

Laitoin alkuperäiselle kysyjälle vastauksen privana....

edit: Kirroitus erhe
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 9. 0:11:44 2003

[quote author=ukormi link=board=2;threadid=16441;start=0#123962 date=1068328953]<br>Ei sitä tässä tapauksessa valmista korvaa, vaan myyjä :D<br>Laitoin alkuperäiselle kysyjälle vastauksen privana....<br>[/quote]<br><br>joo aivan. tarkoitinkin että vaikka myyjän takuu lakkaa on valmistajan takuu vielä voimassa. ja näin niinkuin periaatteessa osien pitäisi kestää tietty kilometri määrä tai aikana määritelty jakso minkä aikana osa korvataan uudella jos vikaa ilmenee. noi myyjät ja valmistajat vain hyvin nihkeästi korvaavat ilman riitelyä jos vika on tullut "takuu ajan" umpeuduttua, vaikka oikeasti ovat vielä korvaus velvollisia.<br>
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Su Marraskuu 9. 0:52:05 2003

mutta autolla on ajettu 200tkm.....???silloinkin tuo takuu pelaa(ko)...jos aiemmin todettu tuo vika...eli otan yhteyttä ed.omistajaan...ja kiitos muuten upille... ;)jos homma menee niin kuin sanoit niin lähetä vaikka privana... ;)
Escort XR3i cabriolet

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re:V6 duratec

Viesti Kirjoittaja tommi.r » To Marraskuu 20. 21:20:08 2003

nonnii...vika "korjattu" toistaiseksi...vaihdoin öljyt,kun oli muutenkin vaihdon aika..oljytaso oli hiukan minimin yläpuolella ja nyt kun uudet voiteluaineet on sisässä niin ärsyttävä nykyttäminen on loppunut!!...sekä tankkasin ekan kerran auton tankin piripintaan(oon ollu rahoissa ;D)...voisko noissa oktaaneissa todella olla eroja?en usko ,koska aiemmin oon nesteellä asioinut ja nyt täytin teboililla...kokeilu jatkuu...vaihdan takas nesteen gasoon niin selviää tuokin...onko tuossa moottorissa jokin oljyntason/paineentunnistin joka sitten oljynvähyyden myötä antaa tietoa boxiin vaikuttais ko tavalla?
Escort XR3i cabriolet

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ti Joulukuu 2. 15:35:14 2003

Mulla MK1 mallin Modeo V6 ja nykimistä ei onneksi ole ilmaantunut ja muutenkin on pelittänyt hyvin, vain voimaa saisi olla enemmän :)
Saksasta on tilauksessa K&N:n 57i kitti ja sitten keväällä kun sen asennan viin vaihdan samalla tulpat ja putsaan imusarjat kun sinne kerran kertyy paljon sitä töhnää. Putsaamiseen löytyy ainakin http://www.contour.org:ista ohjeet.
Aiheuttaa niiden alemman ilmusarjan läppien takertelua.

Olisikohan hyötyä vaihtaa isompihalkaisijainen haasuläppä?

Ainut oikea vika autossani on ollut se suatanan turvatyynyvalon kettuilu jota en ole saanut toimimaan itse millään :(
Ja liikkeeseen en vie ennen kuin on pakko, taitaa olla kohta pakko kun katsastus on tammikuussa :(

escomk6
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:28:15 2001

Viesti Kirjoittaja escomk6 » Ke Joulukuu 3. 11:56:57 2003

BulldogPO kirjoitti: Ainut oikea vika autossani on ollut se suatanan turvatyynyvalon kettuilu jota en ole saanut toimimaan itse millään :(
Ja liikkeeseen en vie ennen kuin on pakko, taitaa olla kohta pakko kun katsastus on tammikuussa :(
Tarkistappas penkin alla olevin turvavyön esikiristimien liittimet. Näiden kosketusongelmat aiheuttavat eniten airbagin valon vilkuttelua.

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ke Joulukuu 3. 15:13:43 2003

escomk6 kirjoitti:
BulldogPO kirjoitti: Ainut oikea vika autossani on ollut se suatanan turvatyynyvalon kettuilu jota en ole saanut toimimaan itse millään :(
Ja liikkeeseen en vie ennen kuin on pakko, taitaa olla kohta pakko kun katsastus on tammikuussa :(
Tarkistappas penkin alla olevin turvavyön esikiristimien liittimet. Näiden kosketusongelmat aiheuttavat eniten airbagin valon vilkuttelua.
No kun ei siellä penkin alla ole kuin penkinlämmittimen kaapeli :(
Ja autossa on muutenkin vain yksi turvatyyny.

Toisinan ajon aikana se valo sammuu kun käyttää tuulilasin pesuria.

punanensierra
CRSC jäsen 2015
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmikuu 7. 12:16:11 2003
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

nykimistä

Viesti Kirjoittaja punanensierra » Pe Joulukuu 12. 14:23:23 2003

mulla on sierra 2.0i doch ainakin se on erittäin ranttu bensan suhteen jos ajaa jetin bensalla niin tyhjäkäynti ailahtelee ja nykii kun kiihdyttää
mutta heti kun vaihtaa shellin bensaan niin nykimiset loppuu melkein heti outoa mutta totta

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » La Joulukuu 13. 17:20:06 2003

Eipä ole itsellä ollu mitään havaintoa eri bansalaatujen/merkkien eroista, kaikilla käy.
Mutta viimeksi kun laitoin koneeseen Castorllin RS 0-40 öljyä niin alkoi kone hiukan rapisemaan, liekö liian ohutta tuolle Duratec:ille.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Joulukuu 13. 19:16:47 2003

escomk6 kirjoitti:Tarkistappas penkin alla olevin turvavyön esikiristimien liittimet. Näiden kosketusongelmat aiheuttavat eniten airbagin valon vilkuttelua.
Tuon ikäisessä on vielä mekaaniset kiristimet. pyro pohjaiset boxin ohjaamat on 96->

mikanu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mikanu » Pe Joulukuu 19. 20:32:16 2003

Pistin nyt tään topicin alle kun samasta moottoristakin on kyse.

Semmosta vaan olen kuullu että v6 moottoreista lasahtelee kannentiivisteet, sanoivat olevan kutvosen tyyppivika? Onkos näin tapahtunu kellekkään klubilaiselle ettäs kans pahvi on menny?

Ja lisäks väittivät paikallisella AD korjaamolla että kannet ei mahdu lähtemään yläkautta, niin joutuu tiputtamaan moottorin lootineen alakautta pois kansien irroittamiseksi?!?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Joulukuu 20. 10:37:32 2003

Ite oon kuullu myös, että toi on tyyppivika ainakin noissa ensimmäisissä malleissa. Kun noita autoja kahtoo esim. mobile.de:stä niin siellä on tosi paljon noita moottorivaurioisia yksilöitä.
Itellä ei oo vielä ollu mitään ongelmia ja toiseekseen luulen, että useimmin noi on puoliks tahallaan hajotettu, kun seistään ruuhkissa kesähelteellä ilmastointi täysillä ja koneen lämmöt melkein tapissa niin joutuu siinä koville vähän joka kohta tosta myllystä.
Toi vaihtohomma on tehty kai Joensuun AD korjaamolla ja kyseessä oli mun tietääkseni mk1:n mondeo johon siellä ainakin on noi tiivisteet vaihdettu.

mikanu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mikanu » La Joulukuu 20. 11:02:02 2003

MikkoT kirjoitti:Ite oon kuullu myös, että toi on tyyppivika ainakin noissa ensimmäisissä malleissa. Kun noita autoja kahtoo esim. mobile.de:stä niin siellä on tosi paljon noita moottorivaurioisia yksilöitä.
Itellä ei oo vielä ollu mitään ongelmia ja toiseekseen luulen, että useimmin noi on puoliks tahallaan hajotettu, kun seistään ruuhkissa kesähelteellä ilmastointi täysillä ja koneen lämmöt melkein tapissa niin joutuu siinä koville vähän joka kohta tosta myllystä.
Toi vaihtohomma on tehty kai Joensuun AD korjaamolla ja kyseessä oli mun tietääkseni mk1:n mondeo johon siellä ainakin on noi tiivisteet vaihdettu.
Joo samaisesta AD-korjaamosta kuulin em. asiasta. Vaihtavat mulle lohkolämppärin letkulämppärin tilalle. Joutuu irroittamaan öljyn lauhduttimen ja suodattimen pois että mahtuu asentamaan vastuksen.
Samalla tulee vaihdetua öljyt ja pakkasnesteetkin. Suosittelivat ainakin Fordilla lohkolämmitintä, tiedä sitten... 2 kertaa kalliimmaks ainakin tulee.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Joulukuu 21. 21:32:20 2003

Toi auto, johon noi tiivisteet oli vaihdettu oli myös saksantuontitavaraa.
Itellä on myös noi lohkolämmittimen osat ollu hyllyssä noin 1,5 kuukautta ja tiistaina ois tarkotus yrittää saada paikalle. Oliko teillä puhetta onko muuten miten v-mäinen homma.

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ma Joulukuu 29. 18:14:25 2003

Niitä kuulemma on mennyt.
Ja Jenkeillä on mennyt myös pakosarjojen tiivisteitä kun on ne esikatit tukkeutuneet syystä tai toisesta.?
Ite olen miettinyt niiden esikattien poistoa/korvaamista peltisarjoilla.

Vastaa Viestiin