2.3-2.8 v6 Gologne ja lyijyllinen/lyijytön gaso
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
2.3-2.8 v6 Gologne ja lyijyllinen/lyijytön gaso
Hieman olen pudonnut tuon koneen ominaisuuksien kanssa kärryiltä kun tuo lyijyllinen bensa loppui kaupasta.
Tuo myllyhän vaatii lyijyllistä bensaa..Eli onko tuo Terra vielä sellaista jota tuolle koneelle voidaan juottaa? Vai millä aineella Golognella voi ajaa? Jos intoa riittää niin alan tekemään 2d Taunuksesta kutostekniikalla olevaa harraste/käyttöautoa itselleni.
Tuo myllyhän vaatii lyijyllistä bensaa..Eli onko tuo Terra vielä sellaista jota tuolle koneelle voidaan juottaa? Vai millä aineella Golognella voi ajaa? Jos intoa riittää niin alan tekemään 2d Taunuksesta kutostekniikalla olevaa harraste/käyttöautoa itselleni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei viittis laittaa kalliin gason lisäksi ylimääräisiä sikakalliita lisäaineita. Voihan laittaa uudet lyijyttömän kestävät seetit mutta jos koettais löytää sellaisen koneen jota ei tarttis välttämättä avataJesseT kirjoitti:Se kone on Cologne "c:llä", ja ainahan sitä lisäainetta saa erikseen, niin ei tarvitse arvuutella.

Joo..Tietenkin ceellä..Mutta lienee tullut konetyyppi kuitenkin selväksi

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kun mopoaikaankaan en laittanut bensansekaan lisäaineita ( öljyä ) niin en aio tulevaisuudessakaan niin tehdä ( oli vaan nelitahtisia pelejä ). Pitää sitten laittaa kannet sellaseen kuntoon että kestää ajaa lyijyttömällä.razorass kirjoitti:Hämärä muistikuva on jostain jäänyt että kaikk 88' vanhemmat ilman kovametalliseetejä, eli lisäainetta joukkoon. Eikä se niiin paljoa maksa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Pääasia että tuolla koneella voi kuitenkin huoletta ajaa. Mutta taitaa silti olla niin että otan kannet irti ja koneistutan ne lyijyttömälle ( ei tartte litrailla lisäpurkkien kanssa jos vaikka vaimo joskus kävisi tankilla..No joo...ei varmaan käyStefa kirjoitti:upi,
eipä tuo venttiilinsuojaaine niin kallista ole jotteiko sitä olisi varaa käyttää... 5e / 300km noin pyöreästi.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Kannattaa sitten keskustella sellaisen firman kanssa kuin Virtasen Moottori Salossa. Ovat tehneet intin Bandvagneihin Colognen pakoseetien pinnoituksen lyijytöntä varten. Ei tarvitse koneistaa, kun kuulemma ainakin 2.8:ssa on kansi aika ohut siitä seetin ympäriltä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Taas vähän OT:Vaikka laitattaa "kovat" seetirenkaat niin kannattanee käyttää lisäaineita. Polttoaineenkulutus on pienempää, ainakin itsellä ( OHC ). Lisäksi kannattaa selvittää painuuko ko. moottorissa todella venat kanteen...kaikissa ei näin käy vaikka ei ole kirjainkantta. Seetirenkaiden asennus on kuitenkin verrattain kallis toimenpide. Itse olen teetättänyt renkaat kahteen OHC:n. Nyt rakenteilla olevaan Kenttiin en niitä ajatellut laitattaa.ukormi kirjoitti:Ei viittis laittaa kalliin gason lisäksi ylimääräisiä sikakalliita lisäaineita. Voihan laittaa uudet lyijyttömän kestävät seetit mutta jos koettais löytää sellaisen koneen jota ei tarttis välttämättä avataJesseT kirjoitti:Se kone on Cologne "c:llä", ja ainahan sitä lisäainetta saa erikseen, niin ei tarvitse arvuutella.![]()
S a a b & F o r d
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuo olisi hyvä tietosierra friikki kirjoitti:kyl tilanne on sellainen että kannatta ne seetit laittaa jos käyttiksen tekee autosta
ei tarvi vena säädöistä kantaa huolta enää sen jälkeen.
voin kattoa illalla kirjoista mitkä merkit pitää kansissa olla että ne olis valmiit seetilliset kannet

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Näin varmasti. Mutta ei ainakaan OHC:ssä seetit ( pako ) autuaaksi tee. Kyllä välyksiä vielä nysväämään joutuu jossain vaiheessa!sierra friikki kirjoitti:kyl tilanne on sellainen että kannatta ne seetit laittaa jos käyttiksen tekee autosta
ei tarvi vena säädöistä kantaa huolta enää sen jälkeen.

S a a b & F o r d
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
No ei siinä mitään vikaa pitäisi olla. Vaihdoin kanssa nokan ja seuraajat ja teetätin samalla koko kansiremontin ( mm. laakerit, seetit, ohjurit, venojen pituuden nysväys ). Ja jo 1500km päästä rallatteli ihan kunnolla. Tosin se nyt on mielestäni normaalia kun uudet seuraajat yms. etsivät paikkansa. Ja muutenkin ko. koneessa on joutunut lähinnä pakoventtiilejä säätelemään. Nyt ei ole tullut paljon kilometrejä, joten ei ole säätötarvettakaan.
S a a b & F o r d
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vaikee on Taunus leimata 2.3 koneelle jos on kolmeaukkoiset kannet..SLEI kirjoitti:Jos kysessä on harrastusauto niin eikö siihen voisi laittaa 2.9 konetta ne lienee kaikki tehty lyijyttömällä ja olisi kannessa riittävä määrä pako- ja imuaukkoja? Sitten myöhemmin laitat vielä 24V hatun päälle vedoten saasteiden vähentämis pykälään, joka niissä uusissa säännöissä on.
Jos pitää vielä käyttää voortilla tarkastuksessa niin varmaan huomaavat. Voisihan sanoa että YY koneeseen on laittettu 2.9 kannet..
2.9i
Sierra B4A ei käy lyijytön
Sierra B4B ja C ( katti pelejä ) käy lyijytön
2.9i
Scorpio BRD ja E ja F Käy lyijytön
Scorpio BRV käy lyijytön
Eli mikään 2.8 ei tunu olevan kattipeli=ei toimi pitkään lyijyttömällä
Ja noissa 2.9 koneissakin pitää olla tarkkana

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
seuraava tieto on fordin tasku opuksesta jonka kerran sain hernesaaressa korvaukseksi tuhlatusta työ ajasta.
lyijyttömän polttoaineen käyttö- sivu 41
v6 moottorit(capri siera granada -82 scorpio)
v6 moottorit joissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä polttoainetta,voidaan tunnistaa sylinterinkannen pakolaipan keskelle meistetystä kirjaimesta
2.3 -B tai F
2,4- kaikki mahdoolliset
2.8 -D tai E
2.9 kaikki mahdolliset.
lyijyttömän polttoaineen käyttö- sivu 41
v6 moottorit(capri siera granada -82 scorpio)
v6 moottorit joissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä polttoainetta,voidaan tunnistaa sylinterinkannen pakolaipan keskelle meistetystä kirjaimesta
2.3 -B tai F
2,4- kaikki mahdoolliset
2.8 -D tai E
2.9 kaikki mahdolliset.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuossa 4x4 Sierrassa ekana käytetty B4A 2.9i moottori ei näytä toimivan ilman lyijyä tai lisäainetta bensan seassa vaikka muut 2.9 koneiset lyijyttömän sietävätkin. No joka tapauksessa Taunusta ei tunnu saavan katsastettua rehellisesti 2.9 koneelle joten pitää tehdä noille seetirenkaille jotakin noissa vanhemmissa myllyissä.
Kiitokset vastanneille
Kiitokset vastanneille

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi