Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
PasiL
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Viesti
Kirjoittaja PasiL » To Joulukuu 25. 20:05:10 2003
Tein hieman tutkimuksia kun suunnittelin noita 260x24 Sierra xr4/2.8/2.9 jarrujen asennusta. Kaikki innokkaat wanhojen Fiestojen harrastajathan tietävät että xr2 jarruosat ovat kiven alla, lähinnä jarrusatulan kiinnitysrauta. Huomasin että noissa Sierran satuloissa on melkein sopiva kiinnitysrauta xr2 jarruja varten (pikkaisen "hiontaa"). Kun siihen yhdistää mk3/4 escortin satulan ja mk5/6 escortin jarrulevyn niin pitäisi tulla toimiva paketti.
Nämä tiedot ovat pikaisen tutkimuksen tulosta ja en mene takuuseen että kyseinen paketti toimii 100%:sti

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 26. 17:21:39 2003
Tälläinen ratkaisu on tehty muutamaan mk2:een: Esco mk3-4/ Sierra 2,0-2,3 -jäähd.levy (240mm), XR4-4x4/ Esco RST s2 -jarrusatula (tark. 260mm levylle) ja ohut (n.2mm) spaceri levyn ja navan väliin + kaipaa isomman pääsylinterin esim Sierrasta. Kosko ko. paketti istuu kuin pieksu p*skaan, pahaa pelkään että ylempänä olevasta versiosta loppuu tila kesken levyltä säteissuunnassa. No, tutkitaan ennenkuin hutkitaan; kiinnostaa itseäkin

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Krisse
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Krisse » Pe Joulukuu 26. 18:22:48 2003
PasiL kirjoitti:Huomasin että noissa Sierran satuloissa on melkein sopiva kiinnitysrauta xr2 jarruja varten (pikkaisen "hiontaa"). Kun siihen yhdistää mk3/4 escortin satulan ja mk5/6 escortin jarrulevyn niin pitäisi tulla toimiva paketti.
Niin..
Täällähän on havainnollistettu oikein kuvien kera juuri kyseisten osien sovittaminen 'pikkasen hiomalla' .. Tarkemmin sanottuna otsikolla 'Jarrut' ..
[/url]
-
PasiL
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Viesti
Kirjoittaja PasiL » La Joulukuu 27. 20:29:07 2003
Tein opastussivun:
http://www.kolumbus.fi/pal/Ford/jarrut.html
Huom! Kiinnitysraudaksi 260 mm levyn rauta, satulaksi siihen 240 mm levyn satula! Kuvat linkissä näyttävät että 260mm levyn rauta on lähes identtinen tuon aidon xr2:n raudan kanssa, jolloin Krissen linkissä esiintyvät sopivuusongelmat ratkeavat.
-
PasiL
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Viesti
Kirjoittaja PasiL » La Joulukuu 27. 20:56:09 2003
Vielä lisäksi sekaannusten välttämiseksi. Olen itse nyt asentamassa juuri 260 mm levyjä ja nehän eivät sovi sellaisenaan... Joudun tekemään sovittimen jolla saan satulan ulommaksi 260 mm levyille.
-
Spuler
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Spuler » La Joulukuu 27. 22:09:43 2003
PasiL kirjoitti:Vielä lisäksi sekaannusten välttämiseksi. Olen itse nyt asentamassa juuri 260 mm levyjä ja nehän eivät sovi sellaisenaan... Joudun tekemään sovittimen jolla saan satulan ulommaksi 260 mm levyille.
Noita 260mm levyjä saa kahdella eri offsetillä, ero mun käsityksen mukaan 5mm. Tuli sekin tietoon kun kerran ostin levyt ja purettuani jarrut totesin että ei suju ja kauppaan vaihtaan

Jos tämä nyt tähän juttuun auttaa ketään...

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 28. 18:33:26 2003
Joo. Toinen on XR4i/RSTs2- ja toinen XR4x4 -levy
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe