Sisälokarin kiinnitys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Sisälokarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja andyman » La Joulukuu 27. 18:14:04 2003

Mitenkä tuollaiset sisälokarit kannattaa laittaa kiinni?
Mallasin lokareita ja huomasin että loksut jää ikävästi roikkumaan kaaren kohdalta.
Autossa oli sisälokarit ennen maalausta ja mutta ilmeisesti ne kaaren kiinnitykset jäi sille maalari reissule.

Eli tavoitteenahan olisi että ei alkaisi ruostumaan niistä kiinnityksistä.
====RS2K====

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Joulukuu 27. 18:28:46 2003

Kunhan ei tule metallia metallia vasten niin kyllä se siitä. Eli muoviruuveilla kiinni ja kyllä se siitä. Voin huomenna napata kuvia mondeon kiinnityksistä mikäli joku muu ei laita aiemmin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » La Joulukuu 27. 18:34:47 2003

Joo joku havainnollistava kuva olis hyvä,muistelisin että oli joku sellainen klipsu siinä kaaressa ennen maalausta(siitä se ruostuminen ilmeisesti alkoikin)
====RS2K====

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » La Joulukuu 27. 18:42:38 2003

Ne vakio kiinnikkeethän taitaa yleensä olla niitä ässän "S" muotoisia muovihäkkyröitä, liekkö liian kovaa tavaraa vai mikä on, mutta ajan kanssa todellakin toi maali nirhaantuu klipsin kohdalta puhki ja lähtee ruostumaan, eli jos vain jonkun muun kiinnitysratkaisun keksii, niin tuskin kannattaa noita vakio kiinnikkeitä käyttää.

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » La Joulukuu 27. 21:43:59 2003

mitähän niihin sit oikein keksii,pitääpäs käydä tutkimassa eri autojen sisäloksuja jos löytys joku fiksumpi konsti.

Entäs jos niitten vakioiden kiinnityspistetä suojais jollain?ja sitten suojais viellä päältä jollain massalla?

Kysehän on siis takalokareista.
====RS2K====

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Joulukuu 28. 0:11:42 2003

Mulla ei kyllä koskaan ole kovin pahasti noista muovikiinnikkeistä ruostunut. Yleensä takakaarista kosteus on päässyt peltipokkausten väliin turvottaen koko kaaren etenkin pistehitsien kohdilta. Sisälokareiden kiinnikket ovat olleet enemmänkin vain pintaruosteessa joka on ollut helppo korjata. Kunhan kiinnikkeen kohdalta ei pääse tapahtumaan hankausta ( muoviruuvi ja kumi kaaren/sisäloksun välissä ) sekä riittävän usein tapahtuva ravan poishuuhtelu vedellä auttanevat asiassa paljon.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Joulukuu 28. 0:33:20 2003

Juu, aivan totta, ei ole minullakaan lähtenyt pahasti noista kiinnikkeistä ruostumaan, vaan juurikin pintaruostetta siihen klipsin alle ja tienoille on kertynyt kun ajan myötä klipsi ilmeisesti hankaa maalipintaa tärinän takia. Kai nuo muoviruuvit on parempi ja jämäkämpi ratkaisu sitten.

Noista muoviruuveista ei ole itsellä kokemusta, omasta autosta on klipsien lisäksi alunperin vedetty näköjään tavallisilla ruuveilla lokarit kiinni peltiin, ei tarvitse paljoa arvailla onko ruostetta päässy syntymään ruuvinreikiin... :shock:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Joulukuu 28. 0:41:02 2003

Laitoin Mondeoon alkuperäiset eturoiskeläpät. Alin muoviruuvi korvattiin metallisella ruuvilla mutta lokarin vastakappaleeksi laitettiin messinkinen kiinike. Kaikki muut kiinnitykst hoidettiin niin ettei missään päässyt metalli metallia vasten. Aikas pätevänoloinen ratkaisu.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Su Joulukuu 28. 0:58:27 2003

Kaareen kiinni S-klipsuilla, muualle vaikka itseporautuvilla ja kotelonsuoja-ainetta ruuvin molemmin puolin, pysyy, ei lerpata, ei ruostu. Taikka sitten jos on ollut niin orkkis muoviruuvi/klipsu kiinnikkeillä, noinkin uudessa autossa tuskin on mitään orkkisklipsuja.

Vastaa Viestiin