Cosworthin jarrutehostin (edelleen...)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Cosworthin jarrutehostin (edelleen...)

Viesti Kirjoittaja Dob » Ti Joulukuu 23. 13:41:24 2003

no jo se nyt on prk, tehostin ei toimi vieläkään.

Jo AIKAA :oops: sitten sammutin auton ja liikkeelle lähdettäessä ei tehostin enää toiminut. Mittaristossa oli jarrujen hälyvalo jäänyt välillä palamaan, miestäni kuitenkin silloin yhteydessä kässäriin. Tehostimen hävitessä alkoi valo palaa kokoaikaisesti. Samalla hävisi myös kaukoohjattu keskuslukko toiminnasta. Hälyt toimii silti, ainakin eilen kun akku simahti ni alkoi myös hälyt viettää elämää.... Jarrut tuntuvat olevan myös kovin etupainoiset! Olen tutkinut hanskaboksin alla olevia johtosarjoja ja sulakkeita, tekniikan vaihdon ansiosta it-patenttien määrä on kuitenkin sellainen että pienen miehen päätä pyörryttää...Eli, miten ihmeessä saan jarrut takaisin?!? :cry:

Alan olla kohta epätoivoinen. Autolla voi ihan hyvin ajaa, kun tietää ennakoida tilanteita, mutta kyllä ne jarrut silti olisi ihan kivat (pelkän oikean pohkeen treenaaminen alkaa jo näkyä... :roll:).

Kuntoon saaminsen jälkeen cossu on tarkoitus joka tapauksessa myydä (kun kaksi noita perheessä edeelleen on), joten myös asiallisia tarjouksia tuossa kunnossa otetaan vastaan! :wink:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 23. 13:49:12 2003

hohoijaa
jos et itse ole tehnyt virityksiä vaan joku on tehnyt sen sulle tai olet ostanut sen muualta tollaisenaan.
suosittelen ...joku voi olla toista mieltä mut alla mahtuu lisää laatikoita.
irrpoita ratti
irroita mittariston kehys.
irroita kojelauta
ja sit alkaa työ
sähkö kaavio eteen.
ilman niitä unoha koko homma.
sit alkaa tutkiminen.
yleismittari sähkö kaavio ja viallinen auto.
siinäpä sulle joulu puhdettta kerrakseen.
ja muista että koska olet myymässä vehjettä niin muista korjata viallinen paikka
a)
rosvo liittimellä (wurthin pravuri tuote)
varsinkkin jo auto jää lähemmäs kotiasi
b)
surraamalla johdot yhteen ja hieman teippiä päälle.
joko biltema tai wurth
bilteman teippi voi olla hieman arvelluttavaa koska auto saattaa jo uuden omistajan kotimatkalla hajota uudestaan.

ei muutakun tutkimaan ja mittailemaan kinkun syönnin ohessa.
HYVÄÄ JOULUA
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ti Joulukuu 23. 20:54:14 2003

Ei ole 100%:sen varmaa että olisi sähkövika. Se punainen valo on käsijarrun, jarrunesteen määrän ja ABS jarrujen tapauksessa myös jarrujen paineen varoitusvalo eli jos punainen ja keltainen valo syttyy samanaikaisesti niin merkitsee liian alhaista painetta hydrauliikka järjestelmässä. Eli vika voi olla myös mekaaninen ja sijaita itse tehostimessa. Tietenkin nuo itse tehdyt sähköt antavat oman mausteensa :?
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Joulukuu 24. 5:58:37 2003

Kato ensin abs-pumpun sulake ja ettei ole ilmavuotoja, samoin rele joka on hanskalokeron takana.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Joulukuu 31. 12:36:59 2003

ckolli kirjoitti:Kato ensin abs-pumpun sulake ja ettei ole ilmavuotoja, samoin rele joka on hanskalokeron takana.
No nyt on tovi teippien seassa uitu ja neljä (4) relettä löyty. yritän saada niistä kuvia ni sitten joku fiuksu voi opastaa kädestä pitäen míkä niistä on mikä... Parin kylessä o iha sulakkeetkin jotka on ihan ehjänä, tuosta absin pumpun sulakeen paikasta ei ole tietoa (eikä kyllä koko abs:sistäkään :( )

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 31. 13:16:59 2003

http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... 619&page=0
katohan tuolta ensin kuvat
näyttääkö samanlaisilta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Joulukuu 31. 15:08:19 2003

sierra friikki kirjoitti:http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... 619&page=0
katohan tuolta ensin kuvat
näyttääkö samanlaisilta
Ei natsaa! Yhtään tuommosta ei kyllä näkyny. Väriltään löyty kaks mustaa ja kaks keltasta joista ne keltaset oli ihan samat...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 31. 15:15:39 2003

laitas mulle privana sun meilis niin saat takas ....jotain hyödyllistä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » To Tammikuu 1. 18:06:06 2004

sierra friikki kirjoitti:laitas mulle privana sun meilis niin saat takas ....jotain hyödyllistä
no kyllä mulla pornokuvia jo on :roll:... :wink:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 2. 13:54:13 2004

Laitoin sulle pari porno kuvaa postiin
toivottaasti sula on tarpeeks iso laatikko
kaikki noi on kerä'tty netistä ja niiden kopiointiin mulla ei ole mitän osuutta
joten käytä hyödyks jos tarvit niitä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Pe Tammikuu 2. 14:09:26 2004

:shock:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 2. 15:53:45 2004

menikö marko sanattomaks:)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Pe Tammikuu 2. 15:57:54 2004

Tajusin, sisäpiirin juttuja.... :lol:

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ma Tammikuu 5. 16:22:47 2004

sierra friikki kirjoitti:Laitoin sulle pari porno kuvaa postiin
toivottaasti sula on tarpeeks iso laatikko
kaikki noi on kerä'tty netistä ja niiden kopiointiin mulla ei ole mitän osuutta
joten käytä hyödyks jos tarvit niitä
Kiitos, kyllä perille tulivat!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Tammikuu 5. 20:52:59 2004

Dob kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... 619&page=0
katohan tuolta ensin kuvat
näyttääkö samanlaisilta
Ei natsaa! Yhtään tuommosta ei kyllä näkyny. Väriltään löyty kaks mustaa ja kaks keltasta joista ne keltaset oli ihan samat...
Ruiskun johtosarjassa on pari keltaista relettä sulakkeiden kera.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Helmikuu 3. 20:58:13 2004

Mulla cossussa vähän samantyyppistä vikaa! Eli jarrutehostin ei toimi!
Eli kun laittaa virrat ykkös asentoon, ni alkaa alipainepumppu surista ja surisee jonkun aikaa, sitte surina loppuu, poljin tuntuu silti samalta kuin ennen surinaa, pari kertaa kun painaa jarrupoljinta, ni heti alkaa uudestaan surisemaan. Eli on kai normaalia? Jonku aikaa ku pumppailee edes takas, niin poljin painuu melkein pohjaan.
Jarrut toimii, eli auto pysähtyy jotenkin, mutta ihan kuin tehostin puuttuis kokonaan pelistä! Voisko olla jotain imuvuotoja? mistä kohti niitä kannattais etsiä/tutkia? Entä onko toi koko tehostin hässäkkä minkälainen homma ottaa irti? pystyykö tutkimaan vikoja kun se on paikoillaa?
Olis kiva saada vika selville, niin pääsis katsastukseen.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 3. 21:19:23 2004

magelius kirjoitti:Mulla cossussa vähän samantyyppistä vikaa! Eli jarrutehostin ei toimi!
Eli kun laittaa virrat ykkös asentoon, ni alkaa alipainepumppu surista ja surisee jonkun aikaa, sitte surina loppuu, poljin tuntuu silti samalta kuin ennen surinaa, pari kertaa kun painaa jarrupoljinta, ni heti alkaa uudestaan surisemaan. Eli on kai normaalia? Jonku aikaa ku pumppailee edes takas, niin poljin painuu melkein pohjaan.
Jarrut toimii, eli auto pysähtyy jotenkin, mutta ihan kuin tehostin puuttuis kokonaan pelistä! Voisko olla jotain imuvuotoja? mistä kohti niitä kannattais etsiä/tutkia? Entä onko toi koko tehostin hässäkkä minkälainen homma ottaa irti? pystyykö tutkimaan vikoja kun se on paikoillaa?
Olis kiva saada vika selville, niin pääsis katsastukseen.
Ei Cossussa ole alipainepumppua, ei ainakaan Sierra Cossussa!
ABS-jarruissa on sähköpumppu, joka lisää painetta systeemiin, ja jos jotain vuotoja on niin kyllä neste lentää kaarella.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Helmikuu 3. 22:47:22 2004

SLEI kirjoitti: Ei Cossussa ole alipainepumppua, ei ainakaan Sierra Cossussa!
ABS-jarruissa on sähköpumppu, joka lisää painetta systeemiin, ja jos jotain vuotoja on niin kyllä neste lentää kaarella.
Eli se pumppu pelaa sitten ihan ok? koska lisää painetta kun muutaman kerran polkasee jarrua. Elikkä vika vois hyvinki olla itse tehostimessa. Miten toi härdelli kannattaa otta irti? onks kellään kokemuksia?
Tuli vaan mieleen että eihän nää "talvipakkas homo kelit" vaikuta siihen tehostimen toimintaan? jos siel ois vaan joku jumissa?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Helmikuu 3. 23:04:04 2004

magelius kirjoitti:
SLEI kirjoitti: Ei Cossussa ole alipainepumppua, ei ainakaan Sierra Cossussa!
ABS-jarruissa on sähköpumppu, joka lisää painetta systeemiin, ja jos jotain vuotoja on niin kyllä neste lentää kaarella.
Eli se pumppu pelaa sitten ihan ok? koska lisää painetta kun muutaman kerran polkasee jarrua. Elikkä vika vois hyvinki olla itse tehostimessa. Miten toi härdelli kannattaa otta irti? onks kellään kokemuksia?
Tuli vaan mieleen että eihän nää "talvipakkas homo kelit" vaikuta siihen tehostimen toimintaan? jos siel ois vaan joku jumissa?
Ei muuta ku raakasti irti ja pöyälle... :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 3. 23:54:30 2004

Eikös siinä ole about viisi sähköliitintä, 3 jarruputkea, 4 mutteria kojelaudan alla ja klipsi jarrupolkimessa?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 4. 8:51:31 2004

muistakaa että järjestelmässä on typpi paine akku
olkaa varovaisia sen kanssa ettei tule silmille
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja *TH* » Ke Helmikuu 4. 21:54:36 2004

magelius kirjoitti:Mulla cossussa vähän samantyyppistä vikaa! Eli jarrutehostin ei toimi!
Eli kun laittaa virrat ykkös asentoon, ni alkaa alipainepumppu surista ja surisee jonkun aikaa, sitte surina loppuu, poljin tuntuu silti samalta kuin ennen surinaa, pari kertaa kun painaa jarrupoljinta, ni heti alkaa uudestaan surisemaan. Eli on kai normaalia? Jonku aikaa ku pumppailee edes takas, niin poljin painuu melkein pohjaan.
Jarrut toimii, eli auto pysähtyy jotenkin, mutta ihan kuin tehostin puuttuis kokonaan pelistä! Voisko olla jotain imuvuotoja? mistä kohti niitä kannattais etsiä/tutkia? Entä onko toi koko tehostin hässäkkä minkälainen homma ottaa irti? pystyykö tutkimaan vikoja kun se on paikoillaa?
Olis kiva saada vika selville, niin pääsis katsastukseen.

kun pumppu toimii ja jos ei hävitä nestettä vikana voi olla jarrusatulan jumiutuminen eli irti ja herkistää
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Toukokuu 3. 11:53:18 2009

magelius kirjoitti:Mulla cossussa vähän samantyyppistä vikaa! Eli jarrutehostin ei toimi!
Eli kun laittaa virrat ykkös asentoon, ni alkaa alipainepumppu surista ja surisee jonkun aikaa, sitte surina loppuu, poljin tuntuu silti samalta kuin ennen surinaa, pari kertaa kun painaa jarrupoljinta, ni heti alkaa uudestaan surisemaan. Eli on kai normaalia? Jonku aikaa ku pumppailee edes takas, niin poljin painuu melkein pohjaan.
Jarrut toimii, eli auto pysähtyy jotenkin, mutta ihan kuin tehostin puuttuis kokonaan pelistä! Voisko olla jotain imuvuotoja? mistä kohti niitä kannattais etsiä/tutkia? Entä onko toi koko tehostin hässäkkä minkälainen homma ottaa irti? pystyykö tutkimaan vikoja kun se on paikoillaa?
Olis kiva saada vika selville, niin pääsis katsastukseen.
Nyt ilmeni samanlainen vika .

Eikö tehostimelle kuuluisi tulla 12V ? Maadotus kyllä löytyy mutta virtaa ei tule , myöskään jarrupoljinta painaessa .
Löytykö magelius sulla vikaa tuosta ?

Ediitti:

Kävin kokeilemassa tarkemmin ja alle ~5km/h jarrut pelaa mutta sen yli alkaa kuulua naksususta konehuoneesta ja poljin tärisee eli se ilmeisesti laittaa ABS:t päälle , olisko siellä jotain pyörintänopeushäikkiä ?

Mites sen sais kokeiltua mikä niistä prakaa ?
ex Jäsen #10

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Cosworthin jarrutehostin (edelleen...)

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ma Toukokuu 4. 21:22:45 2009

näitähä riittää...mulla sellainen ongelma et pienissä nopeuksissa ei meinaa jarruttaa, poljin vaan täryyttää ja ..täytyy painaa ihan prkl kovaa et toppaa. johtuiskohan abs antureista? ...ei itseä haittaa mut jos sattuu leimalla tekemää, nii voi katsatus loppua siihen :oops: kyse siis abs sierrasta,missä hydraulinen tehostus...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Cosworthin jarrutehostin (edelleen...)

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Syyskuu 29. 20:09:00 2009

Koitin tossa katella tuolta FAQ:ista tota sähkötoimisen jarrutehostajan asennusta, mutta mulla ei täsmää piuhojen värit, eikä määrät... :? :oops:
Konehuoneessa ole kun 2 punasinistä akun + napaan ja sitten akun - ruskee...Pumpulle ei ole mene maadotusta erikseen...

Ja sitten sisätilaan, niin valkoruskee olis yks, mut tuli kutina, et se on varmaan se abs merkkivalon johto, punaruskee oli yks, sitten mustavihree ja 2 mustapunaa...Yks keltanen on mut se liitetään itseensä...
Jos ei nyt tästä sepustuksesta saanut selvää niin otan huomenna kuvia noista piuhoista...

Niin ja kyseessä on BOA -91 tehostin sekä johtosarja.Niin ja alunperin ollut siis automaattivaihteinen ja nyt tulee manuaaliaskilla...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cosworthin jarrutehostin (edelleen...)

Viesti Kirjoittaja Jake » La Lokakuu 3. 20:28:49 2009

Vika löyty muuten anturista . Juurikin tuo 5-40km/h tärytys

Putsaamalla hammaskehän auttoi .
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin