quickshift

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

quickshift

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 29. 13:35:05 2003

autona on mk4 escort

eli onnistuskohan tollasee vaihdevälinlyhentimen valmistus kotikonstein..
ku eikös se sitten tapahtuis vaihdevipua jatkamalla nivelen alapuolelta sekä vivuston koteloa saman verran alaspäin tuomista.?
(toivottavasti tajuatte mitä tarkoitan.? :D )

onnistuukohan mahdollisesti.. löytyy ylimääräinen vivusto niin voisin kokeilla kyseistä operaatiota.. muilla kokemusta.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Joulukuu 29. 13:50:03 2003

Ei oo kokemusta mutta omaan escoon olis kans tarpeellinen...ei tarvis takapenkkiläisten polviin hakata kyynärpäällä ja ei menis soittimen etupaneeli aina säröille,kun oikein revittää... :lol:
#446

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Ma Joulukuu 29. 14:39:54 2003

Perkele kun en nyt enää löydä sitä englantilaista sivua jossa oli ohjeet Fiestan vivustolle. Olisko niistä mitään hyötyä, muistaakseni saman tyylinen Fiestassa ja Escortissa. Pitää koittaa löytää se sivu...

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Joulukuu 29. 15:13:44 2003

Wili on oikeilla linjoilla, "kuulan" jälkeen jatkoa keppiin ja koteloa samanverran. Oikean mitan joutuu hakemaan kokeilemalla muuta joku 10-15mm luulisi olevan sopiva.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Joulukuu 29. 15:19:29 2003

Vähän tuntuu että teen siitä heti kertaheitolla säädettävän...
#446

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Joulukuu 29. 15:59:53 2003

Joskus tuli tuommoinenkin askarreltua. "Välipalan" tein 20 mm vesivanerista ja keppiä jatkettiin kierretangn pätkällä. Toimi hyvin kunnes keppi katkesi jatkoksen kohdalta.

SimoK
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 10:44:02 2002

Viesti Kirjoittaja SimoK » Ma Joulukuu 29. 20:38:06 2003

Laita puuman vaihdekeppi järjestelmä toimii samalla vaihde välin lyhentäjänä.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 29. 20:51:17 2003

a.l: zoomasin tossa vähä googlea.. oliskohan tämä.?
http://hometown.aol.com/dvandrews/quick.htm

Ilpo: miten ratkasit sen keskittäjien palojen urituksen siinä levyssä.? ku siinähän on sellainen nystyrä ettei se mene liian pitkälle ja tipu sinne koteloon.?

itse meinasin myös vaneria mutta päädyin että haen etolasta hukkapalan n. 10mm muovilevyä ja kokeilen sen kanssa..

SimoK: mutta jos ostaa niin jää se itse näpertämisen ilo.. :)

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Ma Joulukuu 29. 22:26:35 2003

wili kirjoitti:a.l: zoomasin tossa vähä googlea.. oliskohan tämä.?
http://hometown.aol.com/dvandrews/quick.htm
Jotakuinkin sama sivu hieman eri asussa.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Joulukuu 30. 22:18:03 2003

projekti eteni äsken pikkasen..

sahasin sen kepin ympäri sen nivelen alapuolelta niin että sieltä tuli ne rihlat näkyviin ja hakkasin sitä niveltä sitten lähemmäs sitä kulmaa.. kuvan saan tässä lähipäivinä nettiin kunhan kerkeän..
aluksi kokeilen vesivanerilla mutta jos operaatio on onnistunut, tilalle työstetään muovista sopiva levy..

onkohan toi 10mm sitten hyvä jatko toho.?

Ilpo: miten teit ne keskittäjien stopparit siinä omassa välilevyssä.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Joulukuu 30. 23:31:53 2003

En kyllä muista yhtään miten tuon tarkkaan ottaen tein. Eiköhän se selviä kun vähän niitä osia pyörittelee.

SimoK
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 10:44:02 2002

Viesti Kirjoittaja SimoK » Ke Joulukuu 31. 13:38:20 2003

Niinhän se on.. :)

SimoK: mutta jos ostaa niin jää se itse näpertämisen ilo.. :)[/quote]

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ti Tammikuu 6. 14:59:57 2004

Tästä taida mitään hyötyä olla, mutta oli tuossa performance foortissa juttua quickshiftin asentamisesta, tosin suoraan kaupasta ostetun paketin, mutta kuitenkin. Jos joku tahtoo niin suurennuksia voin ottaa tuosta.

http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/quickshift.jpg

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Tammikuu 7. 20:27:46 2004

nestori kirjoitti:Tästä taida mitään hyötyä olla, mutta oli tuossa performance foortissa juttua quickshiftin asentamisesta, tosin suoraan kaupasta ostetun paketin, mutta kuitenkin. Jos joku tahtoo niin suurennuksia voin ottaa tuosta.

http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/quickshift.jpg
ei olis kunnon kuvaa tosta aiheesta.. jää vähän kesken..?
ja on varmaa toinen sivukin.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Tammikuu 7. 20:30:42 2004

Kyllä tuosta voin suurennoksen ottaa, mitä nyt tolla digikameralla saapi, mutta toi juttu on kyllä vaan ton yhen sivun mittanen ja kokonaan tossa kuvassa.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Tammikuu 7. 20:37:26 2004

nestori kirjoitti:Kyllä tuosta voin suurennoksen ottaa, mitä nyt tolla digikameralla saapi, mutta toi juttu on kyllä vaan ton yhen sivun mittanen ja kokonaan tossa kuvassa.
no musta ainaki tuntuu että se jää tosta alareunasta vajaaksi.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Tammikuu 7. 20:46:43 2004

wili kirjoitti:
nestori kirjoitti:Kyllä tuosta voin suurennoksen ottaa, mitä nyt tolla digikameralla saapi, mutta toi juttu on kyllä vaan ton yhen sivun mittanen ja kokonaan tossa kuvassa.
no musta ainaki tuntuu että se jää tosta alareunasta vajaaksi.?
Hmm... latautuukohan se kuva nyt sulla kokonaan.. siinä pitäs näkyä 12 eri vaihetta, viimesessä lukee "Check the gears operate correctly then go out and have some fun" tsjp. Pistän kohta parit suurennokset kuitenkin.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Tammikuu 7. 20:51:45 2004

nestori kirjoitti:
wili kirjoitti:
nestori kirjoitti:Kyllä tuosta voin suurennoksen ottaa, mitä nyt tolla digikameralla saapi, mutta toi juttu on kyllä vaan ton yhen sivun mittanen ja kokonaan tossa kuvassa.
no musta ainaki tuntuu että se jää tosta alareunasta vajaaksi.?
Hmm... latautuukohan se kuva nyt sulla kokonaan.. siinä pitäs näkyä 12 eri vaihetta, viimesessä lukee "Check the gears operate correctly then go out and have some fun" tsjp. Pistän kohta parit suurennokset kuitenkin.
näkyy toho 9 kuvaa asti.. ja siinäki lukee vaan "Remove the"
ei millää lataudu loppuu vaikka kokeile päivittää yms.

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Tammikuu 7. 21:01:57 2004

Juuh, sitä sattuu joskus, selain ottaa kuvan välimuistiin, eikä kone ilmeisesti tajua että se ei tullutkaan missään välissä kokonaan koneelle :(

mutta tuossa nuo, suht isoja kuvia on taas ja tuosta parempia ei taida noista lehtikuvista kameralla saada:

http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/keppiYLA.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/keppiALA.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/keppi5ISO.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/keppi6ISO.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/keppi7ISO.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/keppiOSAT.jpg

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Tammikuu 7. 21:10:06 2004

ääsyttää.. taas toi ei lataa noita loppuu.. mutta joo.. kiitos..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Tammikuu 7. 21:12:56 2004

wili kirjoitti:ääsyttää.. taas toi ei lataa noita loppuu.. mutta joo.. kiitos..
Kokeiles piruuttas tallentaa nuo kuvat suoraan foorumin puolelta koneelle, niinku hiiren oikeaa nappia ja save as... tjsp.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Helmikuu 29. 0:19:51 2004

mites tämä projekti on edistynyt? kokemuksia, neuvoja, kuvia? :)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Maaliskuu 2. 19:15:07 2004

Hoovee kirjoitti:mites tämä projekti on edistynyt? kokemuksia, neuvoja, kuvia? :)
ei hirveästi ole edistyny.. aika on jonkun verran kortilla ollut viime aikoina.. kyllä kai se siitä ensviikolla :P ...

enää tarvisi rakentaa se välikappale siihen koteloon.. todennäköisesti aluksi vesivanerista.. kuvia toivottavasti pian..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Maaliskuu 6. 15:28:38 2004

olettekos muuten vierailleet Rally Design:n sivustoilla?( http://www.raldes.co.uk/ )

Sieltä kun menee osioon "QUICKSHIFT", niin jollen väärin tihrusta siellä olis "ESCORT RS TURBO/XR3i MK3/4 Quickshift Gear Kit" 44,50£:n hintaan.

Kun esimerkiksi Burton powerilla moinen setti maksaa 235£ :shock:

Harmi vaan että tuolta rally design:n sivulta ei kyllä millään saa selville mitä kaikkea tossa pienellä lukee... :(
Jos jollain parempi näyttö/päättelykyky niin kertokaa mitä siinä lukee...kiitos.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » La Maaliskuu 6. 16:41:07 2004

Hoovee kirjoitti:Harmi vaan että tuolta rally design:n sivulta ei kyllä millään saa selville mitä kaikkea tossa pienellä lukee... :(
Jos jollain parempi näyttö/päättelykyky niin kertokaa mitä siinä lukee...kiitos.
En tiedä muuta sanoa, kun että engelsmannit kulkevat kivikaudella noitten nettisivujen kanssa. Kirjoitin hienon pyynnön paremmasta kuvasta ja kun rupesin etsimään sähköpostiosoitetta niin en löytänyt sellaista mistään!
Jos joku saa paikallistettua sieltä email-osoitteen niin pistäköön mulla vaikka privana niin voin runoilla uuden pyynnön...

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Maaliskuu 6. 18:45:04 2004

Latexi kirjoitti:
Hoovee kirjoitti:Harmi vaan että tuolta rally design:n sivulta ei kyllä millään saa selville mitä kaikkea tossa pienellä lukee... :(
Jos jollain parempi näyttö/päättelykyky niin kertokaa mitä siinä lukee...kiitos.
En tiedä muuta sanoa, kun että engelsmannit kulkevat kivikaudella noitten nettisivujen kanssa. Kirjoitin hienon pyynnön paremmasta kuvasta ja kun rupesin etsimään sähköpostiosoitetta niin en löytänyt sellaista mistään!
Jos joku saa paikallistettua sieltä email-osoitteen niin pistäköön mulla vaikka privana niin voin runoilla uuden pyynnön...
itsekkin sitä sieltä etsin, enkä kyllä löytänyt. faxi- ja puhelinnumero kyllä löytyi..
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Maaliskuu 6. 19:15:56 2004

Tuo Rally Designin sarja on aika heppoinen, jossakin Performance Fordissa oli juttu tommoisen asentamisesta. Sarjassa tulee mukana ainoastaan välilevy ja joitakin pultteja yms. Vanhan kepin alaoasan muovi sahataan poikki ja vedetään pidemmäksi. (Keppi on siis terästä jonka päälle se muovi on valettu/prässätty.) Vaikutti erittäin epäilyttävältä viritykseltä kuten hintakin kertoo.

Burtonin keppi on täydellinen vivusto joka on modifioitu jollakin tapaa. Osat ovat kuitenkin uusia Fordin palikoita joka osoittain seluttää hintaa.

Itse tilasin B&M:n vaihdevälinlyhentäjän Woodford Garagesta. Tämän pitäisi olla kaikiinpuolin laadukas tuote, hintaa tullee noin 250 e.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Maaliskuu 6. 19:33:17 2004

Ilpo kirjoitti:Tuo Rally Designin sarja on aika heppoinen, jossakin Performance Fordissa oli juttu tommoisen asentamisesta. Sarjassa tulee mukana ainoastaan välilevy ja joitakin pultteja yms. Vanhan kepin alaoasan muovi sahataan poikki ja vedetään pidemmäksi. (Keppi on siis terästä jonka päälle se muovi on valettu/prässätty.) Vaikutti erittäin epäilyttävältä viritykseltä kuten hintakin kertoo.

Burtonin keppi on täydellinen vivusto joka on modifioitu jollakin tapaa. Osat ovat kuitenkin uusia Fordin palikoita joka osoittain seluttää hintaa.

Itse tilasin B&M:n vaihdevälinlyhentäjän Woodford Garagesta. Tämän pitäisi olla kaikiinpuolin laadukas tuote, hintaa tullee noin 250 e.
kiitos kovasti informaatiosta :)

kertokaapas vielä joku tietävä, mitä modifikaatioita se puman kepin asentaminen vaatii?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Maaliskuu 7. 17:21:48 2004

Hoovee kirjoitti: Harmi vaan että tuolta rally design:n sivulta ei kyllä millään saa selville mitä kaikkea tossa pienellä lukee... :(
Jos jollain parempi näyttö/päättelykyky niin kertokaa mitä siinä lukee...kiitos.
tässä nin paljon kun mä sain selvää..

ESCORT RS TURBO/XR3i Mk3&4
Quickshift Gear Kit

An [inerpensive??] kit to convert the
XR3i/RS Turbo gear lever [turret??] into
quickshift operations. The kit inculdes
spacer block, (5) extraded bolts, roll
pin, special drill bit and full fitting
instractions.
The kit does repaire come basic
mechanic/workshop [skils??] to complete

Please note that the kit include all
parts necessary to convert your
standard gear lever [turret??] to quickshift
operations. The finished assembley as
shown as picture

Part No. RD1779 Price £44.50

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Maaliskuu 7. 17:39:49 2004

Ilpo kirjoitti:Tuo Rally Designin sarja on aika heppoinen, jossakin Performance Fordissa oli juttu tommoisen asentamisesta. Sarjassa tulee mukana ainoastaan välilevy ja joitakin pultteja yms. Vanhan kepin alaoasan muovi sahataan poikki ja vedetään pidemmäksi. (Keppi on siis terästä jonka päälle se muovi on valettu/prässätty.) Vaikutti erittäin epäilyttävältä viritykseltä kuten hintakin kertoo.
Toi meikäläisen laittama kuvasarja (mikä ei enää toimi, kun poistin ne kuvat jo) oli just tuo samainen sarja.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Maaliskuu 12. 10:53:16 2004

Niin.. onko jollai tietoa miten toi Puma vivusto istuu paikalleen escorttiin.?
tarviikoha jotai muutoksia tehdä.?

oma projekti on toistaiseski edelleen jäissä..
kuvia tulee kyllä, kunhan kerkeän rakentaa..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Huhtikuu 10. 18:02:02 2004

no niin nyt on ysk Versio Rakennettu ja paikallaan. jatkoin keppiä vain 15mm, mutta ainakin omasta mielestä se ei paljon lyhetäny vaihdeväliä.
mutta ainakin jämäkämmän sain siitä, että eipä ole enää niin paha Soppakauha kun aikasemmin.
Kuvia laitan eri vaiheista kun saan ton Filmin vaan täyteen ja cd levy muotoon tai sit Scannerilla.

no seuraava Kehitys versio kasvaa sit 10-20mm edeltäjästään.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Huhtikuu 12. 20:58:00 2004

tein tässä joskus tuosta pieniä epätarkkoja laskelmia niin noin 18mm pidennys pienentää liikerataa noin 25%.. että tiedä sitte..

rstLate:
Teitkö ton siis iha hitsaamalla kappalee siihen väliin.?
kuinkahan kauan kestää enne ku se levii.? :]
kuvia odeotellaa.!
miten rakensit sen välikappaleen siihen vivuston koteloon..


Niin.. miten on.. sopiiko toi Puman vivusto heittämällä paikallee ja onko siitä apua.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ti Huhtikuu 13. 11:35:24 2004

no Keppiä jatkoin sillä tavalla, että 16mm Putkenpätkä jossa sisä halkaisia on 12mm niin se siihen Boorin päälle ja sit sisälle 8mm tankoa, kun kerta se keppi oli ontto. ja 3mm tappiliitoksilla mollemsta päistä Kiinni. en uskaltanu rueta hitsaamaan jos ne muovit lähtee sulamaan.

ja sen välikappaleen tein kahdesta eri Palasesta. kävin Foortilta ostamassa ne "Keskitinpalat" ja sit sen Levyn jossa on ne Liikkeen rajottimet niille "kekitinpaloille". sitä Levyä jonkin verran muokata, siitä Leikata pois se nivel johon se kepin kuula tulee. sit loppu Välikappaleen tein 10mm valkoisesta muovilevystä.

toivottavasti ymmärsit mitä tarkotin? no kyllä ne kuvista sitä selvii kunhan ensin saanne koneelle.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Huhtikuu 13. 16:06:51 2004

Tossa pari kuvaa siitä B&M:n kepistä:

http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/DSCF0002.JPG
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/DSCF0003.JPG

Viikonloppuna asensin kiinni ja vaihteensiirto on jotakin etuveto-Escortissa ennenkokematonta. Vaihdevälit on lyhyet ja kepin liike todella tarkka. Ei voi kuin suositella!
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ti Huhtikuu 13. 17:41:41 2004

Ilpo:
eli tuo pohja osa tulee tuosta Vanhasta kepistä?
millanen tuo keppi on tuosta nivelen kohdalta?

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Huhtikuu 13. 20:24:14 2004

Kuiha paljon pidempi toi Ilpon keppi mahtaa olla.? se on ainaki jännän näköinen.. mitenhän keskitys toimii.? ja se kuula mikä tulee vivustoon.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Huhtikuu 14. 9:36:15 2004

Pohjaosa ja siirtovivusto tulee vanhasta kepistä. Alapään nivel on sellainen kuulamallinen joka painetaan alkuperäiseen siirtotankoon. Pituus on sama kuin vakiolla ja keskitys on hoidettu tossa kepin yläosassa olevalla mekanismilla, ne alkuperäiset muovirimpulat heitetään roskikseen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Huhtikuu 14. 10:25:11 2004

Pohjaosa ja siirtovivusto tulee vanhasta kepistä. Alapään nivel on sellainen kuulamallinen joka painetaan alkuperäiseen siirtotankoon. Pituus on sama kuin vakiolla ja keskitys on hoidettu tossa kepin yläosassa olevalla mekanismilla, ne alkuperäiset muovirimpulat heitetään roskikseen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ma Huhtikuu 26. 18:53:17 2004

http://groups.msn.com/LaMaRacingTeam/va ... snw?Page=1

no tolla sivulla on jonkun näkösiä kuvia siitä mun Tekeleestä.

ps.valitan kuvien laatua...!!

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Viesti Kirjoittaja Tupe » To Toukokuu 6. 11:31:27 2004

wili kirjoitti: tässä nin paljon kun mä sain selvää..

ESCORT RS TURBO/XR3i Mk3&4
Quickshift Gear Kit

An [inerpensive??] kit to convert the
XR3i/RS Turbo gear lever [turret??] into
quickshift operations. The kit includes
spacer block, (5) extraded bolts, roll
pin, special drill bit and full fitting
instractions.
The kit does repaire come basic
mechanic/workshop [skils??] to complete

Please note that the kit include all
parts necessary to convert your
standard gear lever [turret??] to quickshift
operations. The finished assembley as
shown as picture

Part No. RD1779 Price £44.50
Ehkäpä näin:

An inexpensive kit to convert the
XR3i/RS Turbo gear lever turret into
quickshift operations. The kit inculdes
spacer block, (5) extended bolts, roll
pin, special drill bit and full fitting
instructions.
The kit does require some basic
mechanic/workshop skill to complete[/b]
Please note that the kit includes all
parts necessary to convert your
standard gear lever turret to quickshift
operations. The finished assembly as
shown in picture

-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Pee
Viestit: 442
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 19:07:06 2001

Viesti Kirjoittaja Pee » Ti Kesäkuu 29. 17:36:25 2004

Wili: Joko sun rakennelma on valmis?

Vastaa Viestiin