Zetec 105hv ja 130 hv ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Zetec 105hv ja 130 hv ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Tammikuu 7. 12:22:05 2004

Osaako kukan kertoa miten nuo kaksi moottoria erottaa ulkoisesti toisistaan?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Zetec 105hv ja 130 hv ?

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Tammikuu 7. 12:45:55 2004

Markus kirjoitti:Osaako kukan kertoa miten nuo kaksi moottoria erottaa ulkoisesti toisistaan?
Isommasta kaasuläpästä ja ilmamäärämittarista. Ero ei ole suuri ulkoisesti, mutta huomaa kyllä. Halkaisijat kummassakin isommat 130 hv versiossa, samat kuin 2.0 Mondeossa. Loput ovat sitten sisäisiä muutoksia.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Tammikuu 7. 12:55:46 2004

Ei ole sitten kauhean suuret erot, onko se kaasuläppä muuten vastaavanlainen kuin 105hv versiossa eli ilmanotto tulee venttiilikopan yli vai onko se kuten uudemmissa zeteceissä ilman otto sivulle, ei kopan yli ?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Tammikuu 7. 13:49:48 2004

Markus kirjoitti:Ei ole sitten kauhean suuret erot, onko se kaasuläppä muuten vastaavanlainen kuin 105hv versiossa eli ilmanotto tulee venttiilikopan yli vai onko se kuten uudemmissa zeteceissä ilman otto sivulle, ei kopan yli ?
Jaa-a, itselläni on juuri paikallaan kyseiset 2.0 Mondeon prujut. Menee ainakin heittämällä ;) paikalleen, en muista tarkkaan miten ne Mondeossa on, mutta muistelisin että ne lähtee sivulle :?:
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Tammikuu 7. 16:24:35 2004

Olisi hyvä tietää miten se on siinä XR3 (130hv) koneessa niin ei sitten huomaa tulleensa kusetetuksi tässä kun konekauppoja suunnitellaan...

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Tammikuu 7. 16:58:52 2004

Jossain Classic Fordissa oli lueteltu koneessa olevia tyyppinumeroita, joista selviää mitä on sisällä.
Onko jollain muistissa ?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Tammikuu 7. 17:12:27 2004

Markus kirjoitti:Olisi hyvä tietää miten se on siinä XR3 (130hv) koneessa niin ei sitten huomaa tulleensa kusetetuksi tässä kun konekauppoja suunnitellaan...
http://www.fiestaprojects.com/zetece.html

Tossa huomaa kokoeron, se on ainakin helppo tarkistaa. Eli sisällä koneessa on eri nokat ja boxin ohjelma on eri. Joku joskus spekuloi isomasta imusarjasta :?:
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Tammikuu 7. 18:11:40 2004

mistähän nyt puhutaan? Mondeon 2 litranen <-97 on 136hp ja 1.8 <-97 on 115hp. Imusarja totaalisen erilainen kuin Escossa. Zeteceissä heppamäärä pitäisi lukea imuputken päällä olevassa tarrassa kissan kokoisin kirjaimin. Jos todellinen on jotakin muuta, niin sitten käräjille...

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ke Tammikuu 7. 18:19:22 2004

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 59435.jpeg
Tässä on kuva tommosesta 105hv versiosta, on vaan aika paskanen toi konehuone ku ei oo ehtiny pesee jos nyt edes vähän auttaa ja tosiaan siinä lukee tarras paljon on hevosia jos ei muute tiedä

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Tammikuu 7. 18:30:59 2004

ainiin.. jä sanomatta, että escortin 130heppasen kanssa on MTX75 loota samoin kuin RS2000. Miedompi on IB5 lootalla.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 7. 20:21:40 2004

On kyllä ero ajossa noilla moottoreilla kuin yöllä ja päivällä...
#446

FarOs
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinäkuu 22. 12:48:07 2002
Paikkakunta: Wallriver

Viesti Kirjoittaja FarOs » To Tammikuu 8. 9:52:22 2004

jive kirjoitti:ainiin.. jä sanomatta, että escortin 130heppasen kanssa on MTX75 loota samoin kuin RS2000. Miedompi on IB5 lootalla.

Sopiiko RS2k:n laatikko ja kytkin vain vaihtamalla xr3:seen vai pitääkö siihen tehä paljo muutoksia

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Tammikuu 9. 9:27:26 2004

jive kirjoitti:mistähän nyt puhutaan? Mondeon 2 litranen <-97 on 136hp ja 1.8 <-97 on 115hp. Imusarja totaalisen erilainen kuin Escossa. Zeteceissä heppamäärä pitäisi lukea imuputken päällä olevassa tarrassa kissan kokoisin kirjaimin. Jos todellinen on jotakin muuta, niin sitten käräjille...
Niin toi on tietysti tuo "perinteinen" tapa... Mutta kun on hyvä saada tarpeeksi faktaa niin ei tarvii epäillä tarrojen aitoutta.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Tammikuu 9. 9:30:10 2004

Hartza kirjoitti:
Markus kirjoitti:Olisi hyvä tietää miten se on siinä XR3 (130hv) koneessa niin ei sitten huomaa tulleensa kusetetuksi tässä kun konekauppoja suunnitellaan...
http://www.fiestaprojects.com/zetece.html

Tossa huomaa kokoeron, se on ainakin helppo tarkistaa. Eli sisällä koneessa on eri nokat ja boxin ohjelma on eri. Joku joskus spekuloi isomasta imusarjasta :?:
No juu tuo on aika hyvä tapa tarkistaa. Kiitoksia vinkistä.

Vastaa Viestiin