Escort mk4 mittarinvalot

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Escort mk4 mittarinvalot

Viesti Kirjoittaja capri2 » Ma Joulukuu 8. 8:58:27 2003

Lähteekös tuo mittaristo helposti irti valojenvaihtoa varten? Eilen hämärässä katselin ja löysin yläpuolelta pari ruuvia, onkos niitä jossain lisää?
Ja jos joltain löytyy edullinen mittaristo kiekkamittarilla, niin tarjoa ihmeessä.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Joulukuu 8. 9:02:53 2003

Lähtee, pari ruuvia irti ja vasemmalta sen kolikkokupin pohja vetämällä. Sitten saatkin sen muovikehyksen siitä nostettua pois ja alta paljastuu neljä ruuvia jotka irrottamalla mittaristo lähtee irti. Sit nyppäät johdot takaa irti ja rupeet ihmetteleen miten ne lamput vaihdetaan.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ma Joulukuu 8. 9:08:47 2003

Kannattaa myös irroittaa nopeusmittarin vaijeri vaihdelaatikosta. Helpottaa vaijerin irroitusta mittarista kummasti.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Ma Joulukuu 8. 9:32:02 2003

Näin kannattaa tehdä. Kun yrittää säheltää sitä vaijerin "pikaliitintä" irti se menee helposti paskaksi, kuten esim. minulle kävi, saatana paska...

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Joulukuu 8. 10:19:46 2003

Mittari on kiinni neljällä ruuvilla, mutta lasi on vissiin kuudella. Missä vika kun nopeusmittari jämähtää tuossa 80km/h kohdalla ja sit taas "pomppaa" toimintaan ku menee lähelle 110. Sen jälkeen toimii normaalisti. Tuonne over 200... Sitten kun antaa hieman hienosäätönyrkkiä niin toimii :D Viisari ilmeisesti ottaa kiinni taustaan? Muilla samanlaisia onkelmia?

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Joulukuu 8. 10:35:46 2003

DiiJayJay kirjoitti:Mittari on kiinni neljällä ruuvilla, mutta lasi on vissiin kuudella. Missä vika kun nopeusmittari jämähtää tuossa 80km/h kohdalla ja sit taas "pomppaa" toimintaan ku menee lähelle 110. Sen jälkeen toimii normaalisti. Tuonne over 200... Sitten kun antaa hieman hienosäätönyrkkiä niin toimii :D Viisari ilmeisesti ottaa kiinni taustaan? Muilla samanlaisia onkelmia?
Oisko se tausta noussu jostain kohtaa hieman kuprulle, esim kosteuden johdosta. Edellisessä escossani oli kiekkamittarissa tausta ihan ruvella (vaikka ei koskaan mittaristoa avattu), jostain ilmeisesti pääsi kosteutta sinne taustan väliin.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

J0NI
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J0NI » Ma Joulukuu 8. 11:01:55 2003

taitaa olla se tausta alumiinia tms. että ei varmaan kovin helposti kupruile...

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Joulukuu 8. 13:36:47 2003

Samaisesta mittarista lähtee tausta kävelee kokonaan, eli rapistuu se musta kokonaan veks. Onko tähänkään mitään selitystä? Ja onko kellään kokemusta esim noitten www.zeniitti.tk mittaritaustojen kanssa? Saako helposti oikean kokosen?

orion
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Tammikuu 7. 10:45:49 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja orion » Ma Joulukuu 8. 21:45:15 2003

DiiJayJay kirjoitti: Ja onko kellään kokemusta esim noitten www.zeniitti.tk mittaritaustojen kanssa? Saako helposti oikean kokosen?
Hyvät kokemukset..saa helposti oikeen kokosen..en kyl muista millä ohjelmalla tein, ainoo et lämpö ja bensamittarissa se punanen näyttää vähän suhrulta..mut kyllä senkin saa aika näkymättömiin helpolla! Ja kunnon paperia ja tarkka leikkaus ni hyvältä näyttää

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Joulukuu 19. 8:59:13 2003

Muistuuko mieleen tarkkoja mittoja, johon pitäisi pyrkiä noita taustoja printatessa? Mittaristo ei ole vielä levällään, niin vähän vaikea arvioida. Kyseessä Mk4 "karvis"-mittaristo isolla kellolla.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Joulukuu 19. 21:44:37 2003

elkee ihmiset repikö johtoja takaa... kokemuksella sen jälk. joku ei toimi. vaihdoin itse ne ujuttamalla. :? vanhassa eskossa isokantaiset lamput ja ne tuntee koskemalla missä on!!! ujuta käsi keskellä olevasta tuuletusrei´ästä ja toinen ikkunan puoleisesta tuuletusr. kova homma mutta ompahan johdoista selvitty!!!! :!: :!:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Pe Joulukuu 19. 22:47:24 2003

vaijeri irti lootasta(varovasti) niin homma helpottuu huomattavasti...
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 22. 12:25:54 2003

Hessu kirjoitti:Muistuuko mieleen tarkkoja mittoja, johon pitäisi pyrkiä noita taustoja printatessa? Mittaristo ei ole vielä levällään, niin vähän vaikea arvioida. Kyseessä Mk4 "karvis"-mittaristo isolla kellolla.
itsellä on tollanen mittaristo:
http://koti.mbnet.fi/whs/cars/escort/4.jpg

ja niiden koko on
kello: 7,2cm
nopeus: 9,7cm
lämpöbensa: 10,7cm x 5,3cm

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Joulukuu 23. 11:50:37 2003

Mittarivaijeri tosiaankin vaihdelaatikosta 21 mm (?) avaimella irti. Lisäksi kun jaksaa ottaa ohjausakselin päältä muovisuojan pois (2 ruuvia) ja ratin irti (pientä askartelua töötin ja reilusti nyrkkiä sitten ratin irrotuksessa), niin mittarivalojen vaihto sujuu leikiten. Samalla voi suihkaista CRC:tä tms. mittarivaijerin sisään niin on sekin sitten voideltu talvea varten. Kun vaihtaa mittarivaloja, niin vaihda kerralla kaikki. Kohta sieltä on joku toinen polttimo rikki ja taas sama ruljanssi uudestaan. Nim. kokemusta parin illan takaa kyseisestä operaatiosta.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Joulukuu 23. 21:41:43 2003

DiiJayJay kirjoitti:Mittari on kiinni neljällä ruuvilla, mutta lasi on vissiin kuudella. Missä vika kun nopeusmittari jämähtää tuossa 80km/h kohdalla ja sit taas "pomppaa" toimintaan ku menee lähelle 110. Sen jälkeen toimii normaalisti. Tuonne over 200... Sitten kun antaa hieman hienosäätönyrkkiä niin toimii :D Viisari ilmeisesti ottaa kiinni taustaan? Muilla samanlaisia onkelmia?
Kaverilla siellä oli escossa semmonen kumi siellä liittimen alla. Kun se sitten räpläs sitä monta kertaa irti ja takas kiinni niin siitä kumista tuli falski ja mittari "hyppi" nopeutta eteenpäin.. ei pystyny korjaa edes leikkaamalla pyyhekumista sopivan palan... eli meni käytännössä paskaks...
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Su Joulukuu 28. 17:33:41 2003

Minkätyyppiset ne mittarivalot muuten on? Onko tavallinen iso tai pieni lasikanta, vai onko sellaiset ärsyttävät integroidulla muovikannalla?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Joulukuu 28. 17:45:15 2003

Integroidulla muovikannalla.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 29. 13:15:25 2003

eihän ole.. ne on isot lasikannaliset..
(ainaki tossa karvalakki mallissa.?)

siinä lämppäri taulussa on pienet muovirungolliset valot..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Joulukuu 29. 13:59:22 2003

Sellainen muovipohjalliset polttimot olivat ainakin minulla olevissa (kummassakin autossa), mittaristossa ja lämppärintaulussa. Tiedä sitten onko sama kellollisessa mittaristossa, en ole sellaisia purkanut. Polttimot saattaisivat ehkä lähteä irti muovikannasta, jos jaksaisi alkaa askartelemaan.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Joulukuu 29. 14:33:52 2003

Tuollaiset löytyy -87 orion CL kellollisesta mittaristosta, isoja löytyy 6kpl ja niistä lähtee polttimot irti ihan nyppäsemällä, pienemmissä on joko aika helkkarin tiukassa polttimo tai sitten se ei lähte ilman väkivaltaa irti.

http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/polttimot.jpg

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Joulukuu 29. 14:53:17 2003

ja syy miksi mittaristo on kohta purettuna pöydällä, on se että kesällä piti saada tuuninkia mittaristoon:
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/valkeat.jpg :roll:

ja aika kauhealtahan se näyttää. Tommoset tulee takas paikoilleen:
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/mustat.jpg

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Joulukuu 29. 15:22:01 2003

nestori kirjoitti:Tuollaiset löytyy -87 orion CL kellollisesta mittaristosta, isoja löytyy 6kpl ja niistä lähtee polttimot irti ihan nyppäsemällä, pienemmissä on joko aika helkkarin tiukassa polttimo tai sitten se ei lähte ilman väkivaltaa irti.

http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/polttimot.jpg
Tuollaiset samanlaiset ne on minullakin. Yritin nykiä polttimoita irti, mutta en sitten ilmeisesti uskaltanut tarpeeksi kovaa repiä ja kävin suosiolla Fordilta hakemassa originaalit. Kuvassa näkyvä musta oli minulla katossa olevan kellon polttimo.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Joulukuu 29. 15:50:28 2003

Juu, voi olla tietty että joku on ennen minua vaihtanut polttimoita ja nuo muovikannat on siinä väljentyneet.

Nyt kun mittareista on puhe, niin osaisiko kukaan sanoa miksi tuo lämpömittari tekee seuraavaa:

Auto kylmänä käyntiin -> lämpömittari nousee melkein samantein maksimiin. Auto lämpenee normaalilämpöiseksi -> mittari laskee sitä mukaa alaspäin asettuen vähän keskivälin alle. Sitten taas kun auto on normilämmössään niin tyhjäkäynnillä mittari pyrkii nousemaan ylöspäin.

Maadoitusvioista ei ole mitään merkkejä ollut, kone ei ole koskaan keittänyt ja mitään selkeää fyysistä vikaa ei mittarissa näytä olevan.

EDITTIÄ: joo kyllä täytyy sanoa, että ihan oikeassa Sine olet, ei noita meinaa saaha pirullakaan irti noita polttimoja kaikista kannoista. 2 noista polttimoista on pirun tiukasti kannassaan, loput kyllä lähti irti. Vissiin vaihettu kertaalleen osa näistä.
EDIT2: Niksipirkka: liuta minuutin verran kuumassa vedessä noita poltin/kanta yhdistelmiä, niin pitäs irrota polttimo helpommin. :roll:

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Tammikuu 11. 21:24:45 2004

:!: KIIRE :!:

onko kellään tuohon kiekalliseen mittaristoon ylimääräsitä 12napaista liitintä.? itsellä ei ole kuin toinen.. olisi kova tarve kyseiselle liittimelle..
ilmoittakaa mahdollisimman pian.!
kelpaa sekä johdollinen että johdoton liittimet.!

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Tammikuu 11. 22:11:57 2004

nestori kirjoitti: Nyt kun mittareista on puhe, niin osaisiko kukaan sanoa miksi tuo lämpömittari tekee seuraavaa:

Auto kylmänä käyntiin -> lämpömittari nousee melkein samantein maksimiin. Auto lämpenee normaalilämpöiseksi -> mittari laskee sitä mukaa alaspäin asettuen vähän keskivälin alle. Sitten taas kun auto on normilämmössään niin tyhjäkäynnillä mittari pyrkii nousemaan ylöspäin.
Luulisin että sulla väärä lämpöanturi tai sitten hajoomassa. Emännällä teki ihan samaa meinaan escortissa... motonetistä haettiin oikea ja nyt pelittää... mikä kone kyseessä? Ja minkä värinen anturi tällä hetkellä?

Ja kaikille ketkä ihmettelee niitä harmaita poltinkantoja ja niissä valoja: niitä ei voi vaihtaa kun ne on kolvattu kantoihinsa kiinni.
Niitä valkosia isoja kantoja saa fordilta ilman sitä kantaa tai kannan kanssa eli ei ole pakko vaihtaa kuin lamppu.
Ja niitä harmaa kantasia ei nykyään saa fordilta kun ne on muuttunu valkoisiksi mutta sama kuitenkin kyseessä. Ymmärsikö joku jotain tästä sekasotkusta? :)
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Tammikuu 12. 0:45:09 2004

nelikkocossu kirjoitti:
nestori kirjoitti: Nyt kun mittareista on puhe, niin osaisiko kukaan sanoa miksi tuo lämpömittari tekee seuraavaa:

Auto kylmänä käyntiin -> lämpömittari nousee melkein samantein maksimiin. Auto lämpenee normaalilämpöiseksi -> mittari laskee sitä mukaa alaspäin asettuen vähän keskivälin alle. Sitten taas kun auto on normilämmössään niin tyhjäkäynnillä mittari pyrkii nousemaan ylöspäin.
Luulisin että sulla väärä lämpöanturi tai sitten hajoomassa. Emännällä teki ihan samaa meinaan escortissa... motonetistä haettiin oikea ja nyt pelittää... mikä kone kyseessä? Ja minkä värinen anturi tällä hetkellä?
Hmmm, hyvä tietää. Kyseessä on siis 1.4 CarvaLakki, anturin väristä ei tietoa. Pitää tutkia saisiko testattua tuota toisesta samanlaisesta koneesta olevasta anturilla, kun tuolla pihalla niitä on kaksin kappalein. Miksikähän ei ole tullut itelle mieleen :oops:

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Tammikuu 12. 11:57:08 2004

ni ei kellää ole myydä tuota liitintä.?.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Tammikuu 12. 12:26:46 2004

wili kirjoitti:ni ei kellää ole myydä tuota liitintä.?.?
mitä liitintä? (pihalla :oops: )
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Tammikuu 12. 12:32:56 2004

LÄMPÖTILA-ANTURI FORD ESCORT 80--90 (EI LX)

Escort 80--86 VIOLETTI (lattaliitin) 4.40e
Escort 86--90 PUNAVIOLETTI (mutteriliitin) 4.90e
Escort 88--90 MUSTA (Diesel) 5.80e
Escort 88--90 VIHREÄ 1.3-HCS 4.90e

Tässä motonetistä. Multa löytyy tosiaan noita antureita muistaakseni kaks punaviolettiä. Saa vaikka kahdella eurolla kpl...
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ma Tammikuu 12. 15:18:00 2004

mistä liittimestä on kyse??

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Tammikuu 12. 15:52:31 2004

wili kirjoitti::!: KIIRE :!:

onko kellään tuohon kiekalliseen mittaristoon ylimääräsitä 12napaista liitintä.? itsellä ei ole kuin toinen.. olisi kova tarve kyseiselle liittimelle..
ilmoittakaa mahdollisimman pian.!
kelpaa sekä johdollinen että johdoton liittimet.!
otetaas ne simmut pois taskuista :lol:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Tammikuu 12. 19:10:56 2004

nelikkocossu kirjoitti:LÄMPÖTILA-ANTURI FORD ESCORT 80--90 (EI LX)

Escort 80--86 VIOLETTI (lattaliitin) 4.40e
Escort 86--90 PUNAVIOLETTI (mutteriliitin) 4.90e
Escort 88--90 MUSTA (Diesel) 5.80e
Escort 88--90 VIHREÄ 1.3-HCS 4.90e

Tässä motonetistä. Multa löytyy tosiaan noita antureita muistaakseni kaks punaviolettiä. Saa vaikka kahdella eurolla kpl...
Kiitoksia, minä koklaan huomenna toisesta koneesta tuota anturia vielä, tänään on niin saakelin kylmä että viiti mennä näppejään kylmettämään vielä :roll:

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Tammikuu 12. 21:19:53 2004

nelikkocossu kirjoitti:
wili kirjoitti:ni ei kellää ole myydä tuota liitintä.?.?
mitä liitintä? (pihalla :oops: )
siis sitä liitintä mikä on auton sähköissä kiinni.. se mikä tulee mittaristoon kiinni.. u know..
se musta.. ku karvalakkimallissa on vaan 10 ja 6-napaset liittimet..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Tammikuu 12. 21:56:45 2004

wili kirjoitti:
nelikkocossu kirjoitti:
wili kirjoitti:ni ei kellää ole myydä tuota liitintä.?.?
mitä liitintä? (pihalla :oops: )
siis sitä liitintä mikä on auton sähköissä kiinni.. se mikä tulee mittaristoon kiinni.. u know..
se musta.. ku karvalakkimallissa on vaan 10 ja 6-napaset liittimet..
Joo, ymmärsin yskän jo tuossa aikasemmassa ;)
mutta ei oo myydä ;)
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Tammikuu 12. 21:58:52 2004

BTW!
Onko kellään kuvaa tuosta kiekkamittarillisesta mittaristosta sieltä takapuolelta, ku oon aatellu vaihtaa tuon karvalakkimittariston tuohon hienompaan, niin että onko liittimet erilaiset eli meneekö heittämällä kiinni vai joutuuko paljon "sorvaamaan"?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Tammikuu 13. 14:23:11 2004

nelikkocossu kirjoitti:BTW!
Onko kellään kuvaa tuosta kiekkamittarillisesta mittaristosta sieltä takapuolelta, ku oon aatellu vaihtaa tuon karvalakkimittariston tuohon hienompaan, niin että onko liittimet erilaiset eli meneekö heittämällä kiinni vai joutuuko paljon "sorvaamaan"?
http://koti.mbnet.fi/viaalto/mittari.jpg
tossa on toi kuva (siis escortin mittaristosta kysyit.?)

tossa kiekallisessa mittaristossa on kaksi kappaletta noita 12napaisia liittimiä kun karvalakkimallissa (itsellä ainakin toi missä on kello..) on 1kpl 10 sekä 1kpl 6 napaiset liittimet..

tossa olis viel toi talulukko mistä näkee ne mitkä johdot on missäkin..
http://koti.mbnet.fi/viaalto/johdot.htm

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Tammikuu 13. 14:25:48 2004

kai nyt jollain on myydä tollane 12napainen musta liitin mulle.!?!?

KIIRE.!

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Tammikuu 13. 16:41:16 2004

wili kirjoitti:
nelikkocossu kirjoitti:BTW!
Onko kellään kuvaa tuosta kiekkamittarillisesta mittaristosta sieltä takapuolelta, ku oon aatellu vaihtaa tuon karvalakkimittariston tuohon hienompaan, niin että onko liittimet erilaiset eli meneekö heittämällä kiinni vai joutuuko paljon "sorvaamaan"?
http://koti.mbnet.fi/viaalto/mittari.jpg
tossa on toi kuva (siis escortin mittaristosta kysyit.?)

tossa kiekallisessa mittaristossa on kaksi kappaletta noita 12napaisia liittimiä kun karvalakkimallissa (itsellä ainakin toi missä on kello..) on 1kpl 10 sekä 1kpl 6 napaiset liittimet..

tossa olis viel toi talulukko mistä näkee ne mitkä johdot on missäkin..
http://koti.mbnet.fi/viaalto/johdot.htm
Joo, just tota tarkoitin... kiitti.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Tammikuu 13. 19:40:43 2004

Jos ketään kiinnostaa ja vaikkei kiinnostaisikaan, niin laitan linkit :).
Kuva liittimestä: http://koti.mbnet.fi/bunnym/Kuvat%20Can ... liitin.jpg
Kuva mittariston takaa: http://koti.mbnet.fi/bunnym/Kuvat%20Can ... aristo.jpg

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Tammikuu 13. 21:25:50 2004

näköjään noissakin mittareissa on pirusti eroja..
mulla no toi bensa ja lämpö mittari toistapäin omassa..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Tammikuu 14. 7:42:20 2004

kellää edelleenkää ylimääräsät tollasta liitintä.??

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Tammikuu 14. 18:27:42 2004

nelikkocossu kirjoitti: Luulisin että sulla väärä lämpöanturi tai sitten hajoomassa. Emännällä teki ihan samaa meinaan escortissa... motonetistä haettiin oikea ja nyt pelittää... mikä kone kyseessä? Ja minkä värinen anturi tällä hetkellä?
Tänk juu very meni! Eipä siinä sit ollukkaan muuta, kuin hajonnut anturi. Otin toisesta koneesta vanhan ja nappasin paikoilleen niin nyt toimii. :D

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » To Tammikuu 15. 20:28:28 2004

eli..

sain vihdoin sitten ton uuden mittariston paikallee mutta siin tuli pari ongelmaa..
kierroslukumittari näyttää maksimissaa 3000rpm, eli periaatteessa sieltä puuttuu puolet kipinöistä.?
ja toinen ongelma on että nopeusmittari väpättää.. jossai vaiheessa se kyllä lakkas mutta alko uudellee..

neuvoja..!?

bensamittariki näyttää vähemmä mutta se varmaan toimii tasasemmin kuin tossa CL mallin mittaristossa.? ku siinä sai ajaa vaikka kuinka pirusti täydellä tankilla ja sitten yhtäkkiä tippu alas..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Tammikuu 15. 21:38:15 2004

nestori kirjoitti:
nelikkocossu kirjoitti: Luulisin että sulla väärä lämpöanturi tai sitten hajoomassa. Emännällä teki ihan samaa meinaan escortissa... motonetistä haettiin oikea ja nyt pelittää... mikä kone kyseessä? Ja minkä värinen anturi tällä hetkellä?
Tänk juu very meni! Eipä siinä sit ollukkaan muuta, kuin hajonnut anturi. Otin toisesta koneesta vanhan ja nappasin paikoilleen niin nyt toimii. :D
joo, tämä siis on jokaikisessä tapaamassani foordissa vikana... ja näitten antureitten takia on tapeltu ja USEASTI! :lol:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Tammikuu 15. 21:43:14 2004

wili kirjoitti:eli..

sain vihdoin sitten ton uuden mittariston paikallee mutta siin tuli pari ongelmaa..
kierroslukumittari näyttää maksimissaa 3000rpm, eli periaatteessa sieltä puuttuu puolet kipinöistä.?
ja toinen ongelma on että nopeusmittari väpättää.. jossai vaiheessa se kyllä lakkas mutta alko uudellee..

neuvoja..!?

bensamittariki näyttää vähemmä mutta se varmaan toimii tasasemmin kuin tossa CL mallin mittaristossa.? ku siinä sai ajaa vaikka kuinka pirusti täydellä tankilla ja sitten yhtäkkiä tippu alas..
Kaverilla oli XR escossa sama ongelma, eli:
se liitin mikä tulee nopeusvaijeriin --> siellä on sellainen "elastinen kumi" joka hajoaa kun vaijerin ottaa tarpeeksi monta kertaa irti ja väärällä tavalla, eli nopeus mittari tulee olemaan aina sellainen kuin se on nyt.
Ja tuo bensamittari: se on fordissa ominaisuus, ainakin näissä vanhoissa vehkeissä. Mittari näyttää yleensä enemmän, mutta auton sammutettua se nousee oikeaan kohtaa.
Ei siinä etteikö vikaa voisi olla niinkuin minun mittaristossa, mutta johtuu tod. näk. hapettumasta jossain mittaristoa(?)...

Tota kierroslukumittaria en muista mutta kaverilla hajos sekin samalla tavalla, eli vaikka kaasutti rajottimeen niin silti max ~ 3500rpm
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Tammikuu 15. 21:55:53 2004

nelikkocossu kirjoitti:
wili kirjoitti:eli..

sain vihdoin sitten ton uuden mittariston paikallee mutta siin tuli pari ongelmaa..
kierroslukumittari näyttää maksimissaa 3000rpm, eli periaatteessa sieltä puuttuu puolet kipinöistä.?
ja toinen ongelma on että nopeusmittari väpättää.. jossai vaiheessa se kyllä lakkas mutta alko uudellee..

neuvoja..!?

bensamittariki näyttää vähemmä mutta se varmaan toimii tasasemmin kuin tossa CL mallin mittaristossa.? ku siinä sai ajaa vaikka kuinka pirusti täydellä tankilla ja sitten yhtäkkiä tippu alas..
<naps>
Ja tuo bensamittari: se on fordissa ominaisuus, ainakin näissä vanhoissa vehkeissä. Mittari näyttää yleensä enemmän, mutta auton sammutettua se nousee oikeaan kohtaa.
Ei siinä etteikö vikaa voisi olla niinkuin minun mittaristossa, mutta johtuu tod. näk. hapettumasta jossain mittaristoa(?) <naps>
Hmm.. mulla menee just toiste päin :D Kaksi mk2 orionia on pihassa, toisessa on kellomittaristo ja toisessa kiekallinen, niin tuossa kellollisessa bensamittari näyttää virrat kiinni "nollaa" ja nousee siitä suht nopeasti oikeaan lukemaansa kun koneen käynnistää. Kiekkamittarisessa taas bensamittarin neula jää alle todellisen lukeman kun virrat on kiinni, virrat päälle -> neula nousee oikeaan lukemaansa.

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Pe Tammikuu 16. 7:59:42 2004

Mul oli kans kierroslukumittarin kans ongelmia. Kannattaa kattoa että kaikki juotokset siel mittarin takana on ehjiä!

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Tammikuu 18. 19:24:32 2004

olisiko mahdollista ettei tuo uusi mittari tulisi toimimaan tuossa mun autossa.. kun ainakin paikallise ford varaosamiesw tai mikä lie sanoi ettei tulisi toimimaan.. (edit: siis kierroslukumittari ei tulisi toimimaan..)

polttimoista..
vieläkö niitä hyppyja saa noihi isoihin lasikantaisiin polttimoihin tai mistä saisi värillisiä polttimoita kun ledit eivät oikeen toimi tuossa koska niissä on se kiila niin kapea.. ja nehän pitäisi antaa valoa ympäriinsä eikä vain eteenpäin että mittaristosta jotain myös näkisi..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Helmikuu 11. 22:11:17 2004

onko noissa muuten jotai eroa noissa eri escorttien puolissa.. että voiko vika olla sähköissä vai mittarissa kun tuo näyttää lähes tasan puolet liian vähän toi kiekkamittari.. olisko mahdollisesti joku komponettine hajonnu tai jotain.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Vastaa Viestiin