OHC nokka

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

OHC nokka

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Tammikuu 18. 15:20:28 2004

Seuraavaan kokoonpanoon sopivaa nokkaa haetaan;
205 lohko 1mm ylikoossa KS valumännät, tasapainotettu, 4-1 sarja, 45dcoet lyhyellä imusarjalla, kansi 1.6 44/37 portattu virtauspenkissä ilmeisen hyvin (1.6mitattu 120hp pyöristä). Auto 900kg/5v+3.9 perä.
Kadulle ja radalle.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 18. 16:22:42 2004

Mä olen jo vuosina ollut aivan sekaisin kerran omistettuani kent cams GP-1 -nokan (german profile). Muuta en voi suositella. Vetää kovaa ja korkealle, arvoja ei nyt just tässä ole, mutta nekin löytyy.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 18. 22:20:34 2004

koska valumännät:
cat cams sport 284/11,6mm/110
pitkät vivut
sinkkujouset n 80-90kg
puristussuhde max 11:1 (tarkista ettei mene yli 1,6 kannella 2,0 moottorissa)

pienellä riskillä (kiertää 7500rpm-8000rpm = voi valumäntä tai vakiokanki hajota) paljon tehokkaampi
cat cams RF/sprint 300/12,96mm/108 h 214e
pitkät vivut
tuplajouset n 100-110kg
puristussuhde 11,5-12,0:1

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Tammikuu 19. 9:32:04 2004

Kannesta on höylätty 1.7mm, eli 2.0 alakerralla vaatii toimenpiteitä. Palotilasta ilmeisesti voi kairata jonkin verran, entä onko saatavana tukevampaa kannentiivistettä?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Tammikuu 19. 16:05:10 2004

Vakiotiiviste on ainakin aika paksu ja kestää järkikäytössä. Mittaa toi puristussuhde ensteks.
Oli joskus 0,5mm ylikoko alakerta (2,0) ja muistaakseni 0,8 mm laskettu 1,6:n kansi vakiotiivisteellä. Puristuspaineet oli 15,5 bar, mutta tota puristussuhdetta ei tullu mitattua.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 19. 20:51:23 2004

mulla oli tällainen kokoonpano.
Piper BP285. (erittäin miellyttävä ja laajavääntöinen katunokka)
1mm ylikoon Kolbenschmitit muuten vakio 2.0 alakerrassa.
vauhtipyörän takaa ohennettu hammaskehään asti
1.6 kansi 44 ja 37,4 venttiileillä (pienemmäksi sorvatut gp1 rosterivenat)
kannesta höylätty 1.8mm jonka jälkeen avarsin palotilat 11.8 puristus-suhteelle. FelPro-pahvi
vakio imusarja + 36/36 Weber DCD
martelius 4-2-1 peltisarja
915kg välikoppa, cossun laatikolla ja 3.9 enkku lukkoperällä +205/60-13 katurenkailla ja omatekoisilla traction bar tangoilla.
varttimaili 14,57s / 160.1km/h
0-100 (G-Tech mittarilla) 6,2 - 6,4 s

Kuva pannuhuoneesta

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Tammikuu 19. 20:58:05 2004

Sieltä tuli polttoaineen syöttöä lukuunottamatta sama moottori, eli palotilasta lähtee tavaraa.

cheers. Homma etenee.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vastaa Viestiin