takaluukun jouset?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

takaluukun jouset?

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Su Tammikuu 11. 18:13:10 2004

Mitä eroa on normi sedan sierran ja cossu sierran takaluukun ylhäällä pito mekanismissa? kun nyt pitäis löytää jäykemmät jouset tai jotain luukkuun että pysyis luukku ylhäällä kun laitoin ton cossun spoilerin kiinni..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 11. 20:20:22 2004

En tiedä onko mitään, ei mullakaan ole ikinä pysynyt luukku pitämättä ylhäällä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Tammikuu 11. 20:28:01 2004

Ei mulla ollut mitään ongelmia. Niitä jousien kireyttähän voi säätääkin. Jos sulla vaan on kuoleentuneet vieterit?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Tammikuu 11. 22:00:41 2004

No mulla kossussa ainakin oli perkeleen timmit. Kerran kun otin spoilerin irti puhdistaakseni sen ja takaluukku oli ilman sitä niin avasin avaimella --> ja takaluukku pongahti suoraan leukaan salama, tosiaan... leukaperiä kivisti muutaman päivän :lol:
mutta niissä ainakin oli kiristys säädetty spoilerille joten koetappa säätää niitä jos mahdollista(?)
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Tammikuu 11. 22:34:29 2004

sinne normaalien säätöreikien lisäksi kun viilaa pelliin kolon jouselle niin johan pysyy. näin mulla on ollut tehtynä molemmissa sedansierroissa joissa on ollut spoileri suht uudesta asti (mahdollisesti merkkiliikkeen asentama koska molemmissa spoilereissa on mm fordin leimat).

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ma Tammikuu 12. 7:21:26 2004

joo pitääpä koittaa tehä uus säätö reikä kun noi vanhat on jo säätö loppunut..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ke Tammikuu 21. 13:46:58 2004

nyt on ongelma ratkaistu ja haettu uudet jouset foorttilta ja muille tiedoksi niin ainakin norm ja cossun jousilla on eri tuotenumero että varmaan myös jäykemmät ja pitävät luukun ylhäällä vaikka spoileri onkin..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Ke Tammikuu 21. 21:18:08 2004

Varmaan sitten on sama juttu ekkerin kaasujousissa, että RS turbon kaasujouset käyvät tavalliseen ekkeriin ja ovat vaan jäykemmät kun tavalliset?
Kun olen laittamassa spoikkaa ja jouset ovat niin löysät että ei luukku pysy ylhäällä niinpä ajattelin et ostaisin RST:n tarkotetut jouset.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Tammikuu 21. 22:22:16 2004

escorteissa pumput on samat. uuden pumput pitävät spoilerillisenkin luukun ylhäällä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 22. 1:34:30 2004

Planet kirjoitti:Varmaan sitten on sama juttu ekkerin kaasujousissa, että RS turbon kaasujouset käyvät tavalliseen ekkeriin ja ovat vaan jäykemmät kun tavalliset?
Kun olen laittamassa spoikkaa ja jouset ovat niin löysät että ei luukku pysy ylhäällä niinpä ajattelin et ostaisin RST:n tarkotetut jouset.
Esco mk3 ja 4: 2 erityyppistä pumppua; tavalliseen ja spoilerille/jatai pyyhkijällä varustettuun.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Tammikuu 22. 11:09:46 2004

Ja HB Sierraan vaikka Motonetista näin:

Sierra Takaluukun kaasujouset:
3/5-oviset 460N ilman pyyhintä/spoileria. . . . . . . . . 12-8200 17.00
3/5-oviset 510-550N jos pyyhin tai spoileri. . . . . . . . 12-8939 21.00
XR4-3/5ov. 750N kun pyyhin ja spoileri. . . . . . . . . . 12-8311 25.00

siipicossu: Omassa autossa on ainakin luukku pysynyt hyvin ylhäällä siiven painosta. Kun maalaukseen ruuvasin pois ja avasin luukun, meinasi tulla leukaan.

Vastaa Viestiin