Tyhmiä kysymyksiä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Maukka-
Ylläpitäjä

Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -Maukka- » Ma Tammikuu 26. 17:46:23 2004

Eli tarkotus olisi olisi tehdä 2.0 OHC(205) koneesta ruiskukone. Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa esim. tankki, kansi? Mitä eroa muuten on is ja tavallisella kannella? Ja tarkoitus olisi hieman virittää konetta niin, että ajettavuus ja kulutus pysyisi kohtuudessa, ideoita?

nova
Ylläpitäjä

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Tammikuu 26. 18:37:34 2004

-Maukka- kirjoitti:Eli tarkotus olisi olisi tehdä 2.0 OHC(205) koneesta ruiskukone. Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa esim. tankki, kansi? Mitä eroa muuten on is ja tavallisella kannella? Ja tarkoitus olisi hieman virittää konetta niin, että ajettavuus ja kulutus pysyisi kohtuudessa, ideoita?
Itse tein viime kesänä vastaavan projektin ja täällä oli silloin jonkin verran puhetta asiasta, kokeilepa etsiä findilla vanhoja viestejä.

Mutta kaikessa lyhykäisyydessään, tarvitset:

- is:n kannen (vaihtoehtoisesti kaasikoneen kansi, mihin on tehty kolot suuttimille),
- täydellisen is:n ruiskun (boksi, imusarja, ilmämäärämittari jne), mieluiten johtosarjan kanssa (muuten tulee kovat paikat sähköjen kanssa),
- virranjakajan (johtosarjasta ja boksista (?) riippuen Motorcraft tai Bosch)
- sähköisen bensapumpun (melkein mikä tahansa tankin ulkopuolelle asennettava kelpaa).

Bensatankki kannattaa vaihtaa myös, vaikka ei se ainakaan aluksi ole välttämätöntä. Ruiskujärjestelmän kytkentäkaavio kannattaa myös olla lähettyvillä, kun alat kasaamaan sitä johtosarjaa. Kaikkein paras vaihtoehto olisi, jos saisit kaikki palikat samasta autosta, silloin ne ainakin kävisivät keskenään (juuri esim. tuon virranjakajan vuoksi), mutta onnistuu se muutenkin.

Ainoa merkittävä ero ruiskukannen ja tavallisen kannen välillä ovat nuo imupuolella olevat kolot ruiskujärjestelmän suuttimille.

Onnea matkaan! :)

edit: lisätty sana "merkittävä".
Viimeksi muokannut nova, Ma Tammikuu 26. 21:54:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 26. 20:49:11 2004

nova kirjoitti:Ainoa ero ruiskukannen ja tavallisen kannen välillä ovat nuo imupuolella olevat kolot ruiskujärjestelmän suuttimille.
Kannet eivät ole samanlaisia, esim kanavat ovat erilaisia kaas. vs. ruisku.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

nova
Ylläpitäjä

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Tammikuu 26. 21:51:56 2004

jjs kirjoitti:Kannet eivät ole samanlaisia, esim kanavat ovat erilaisia kaas. vs. ruisku.
Tiedätkö, mitä muita eroja kansissa on? Tästä on ollut muistaakseni ennenkin puhetta, mutta varmuutta asiaan ei ole ilmeisesti löytynyt..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Tammikuu 26. 22:58:40 2004

Tankia ei ole aivan pakko vaihtaa jos teet pienen siirtosäiliön konehuoneen puolelle ja käytät mekaanista pumppua sen täyttäjänä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin