Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 9:39:02 2004
elikkäs tommonen olis tarkotus rakennella! hyvät vinkit ois poikaa! no tarkoitus ois vaihtaa takomännät, säädettäväruisku (hestec), kannet virtaamaan! mutta mikä nokka??? mistä paremmat kansipahvit? entä tehokkaampi öljypumppu?
ps. onko jollain kokemusta pakosarjojen tekemisestä kyseiseen räpellykseen??
sierra xr4x4
escort mk1
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 11:53:47 2004
Paljonko sulla on tehotavote siinä härvelissä? Vakio nokalla ja kansipahveilla pärjää aika pitkälle (>300). Enemmän viritettäessa voi vakio kiertokangilla heittää vesilintua.
Öljypumppuja saa ainkin Moposportista. Pakosarjatkaan ei ole mikään ihmeellinen homma vääntää varsinkaan 2.8:n kun ei oo ku kaks pakokanavaa.
Ei muuta ku onnea projektiin! Millaisia ahtimia meinasit käyttää?
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » To Tammikuu 29. 13:14:11 2004
mikä kutvonen sulla on aihiona? Cologne? Essex? Duratec? Tilavuus?
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 13:32:10 2004
no colognehan tuo on!! 2.8 teho tavoite 300-400hv mutta vääntöä riittävästi! ahtimet on shwitzer 50/58

kangetko ei kestä kun ne kiillottaa ja tasapainottaa 1g tarkkuuteen????
sierra xr4x4
escort mk1
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 14:03:44 2004
No on sulla ainaki ahtimilla kokoa =)
Minkerissä käytettiin käsitykseni mukaan vakio kankia ja tehokkaammassa mallissa oli 323hv@6000rpm ja 472Nm@2800rpm.
Voipi vaan jäädä haaveeks tollaset väännöt noin alhaalta sun ahtimilla

-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 29. 14:16:40 2004
Schwitzerit herää muuten aika matalalta kokoonsa nähden

-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » To Tammikuu 29. 14:19:10 2004
"puuhapete" saattaa antaa vinkkejä, mikäli oikeen oikeen kauniisti pyydät.
http://www.sunpoint.net/~turbosierra/
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 14:19:44 2004
No tuskin noi kuitenkaan ihan noin alhaalta ku Minkerissä käytetty Garretin T2?
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 29. 14:28:47 2004
Mut siinä niitä T2:a on kaksi
Edit: otsikko luettu uudestaan

Riittäs noihin tehoihin yksikin S2:n
Viimeksi muokannut
ytte, To Tammikuu 29. 15:01:52 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 14:40:09 2004
Katoppa otsikko uudemman kerran...
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 20:46:58 2004
ytte kirjoitti:Mut siinä niitä T2:a on kaksi
Edit: otsikko luettu uudestaan

Riittäs noihin tehoihin yksikin S2:n
riittäis toki mut tosta kutvosesta kun on helpompi tehä tuplaturbo, kun se että rupee vetämään pakopukia puolelta toiselle.... ja siinä tulee sit se viive... noi ahtimet ovat s1b 360laakerilla
sierra xr4x4
escort mk1
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 20:59:36 2004
Noilla ahtimilla ei varmaan kannata nokkaa vaihtaa kovin tiukkaan (jos ollenkaan), ettei siitä koneesta tuu liian ylävireistä. Ennemmin ahtoja lisää

-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 21:05:04 2004
ylimark kirjoitti:Noilla ahtimilla ei varmaan kannata nokkaa vaihtaa kovin tiukkaan (jos ollenkaan), ettei siitä koneesta tuu liian ylävireistä. Ennemmin ahtoja lisää

no minkälaista tehoa tolla vakio nokalla vois saaha??? voishan sitä koittaa vaik aluksi tolla vakio nokalla???? tai si joku mieto katunokka!!

sierra xr4x4
escort mk1
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 21:13:22 2004
+300 menee helposti ainaki noilla ahtimilla... Enkkufoorumeilta oon lukenu, ettei ne vakio kanget kestä hirveesti yli 300 ottaa tehoa. 24v kanki kestäs varmaan paremmin?
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 22:05:05 2004
no pittääpä kattoo si ku on siin vaiheessa! mikä ruisku sulla muuten on?? pitänee toi imusarja tehä kans uusiksi!! mitäs suuttimia noissa on käytetty??
sierra xr4x4
escort mk1
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 29. 22:17:54 2004
Toisaalta 2.8 ja 2.9 vääntää ihan tarpeeks alhaalta vaikka turbot ei ois vielä mukana ja + vielä että ei hajoo voimansiirto niin helposti.
Itellä ois kans tässä v6 projekti edessä tosin 24v ja yhdellä schwitzerillä, joten kivaa tiedossa ku pakosarjojen teko alkaa

-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 22:23:10 2004
Sierra xr4x4 kirjoitti:no pittääpä kattoo si ku on siin vaiheessa! mikä ruisku sulla muuten on?? pitänee toi imusarja tehä kans uusiksi!! mitäs suuttimia noissa on käytetty??
Ite kaavailin ruiskuks Megasquirtia lähinnä sen hinnan takia.. Imusarjan löytyy 2.8 EFI koneesta suoraan. Ota myös virranjakaja samasta myllystä, jos et käytä suorasytkää, MFI jakaja ei käy EFI imusatsin kanssa. 2.9 Imusatsinki pitäs mennä suoraan, mutta se virtaa huonommin ku 2.8 EFI..
-
Yamppa
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
- Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja Yamppa » To Tammikuu 29. 22:30:25 2004
Sanotaan että palaillaan asiaan kevväämmällä

-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 29. 23:00:11 2004
4.0 Cologne imusatsi on myös varsin hyvän näköinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Tammikuu 30. 9:27:48 2004
JesseT kirjoitti:4.0 Cologne imusatsi on myös varsin hyvän näköinen.
löytyiskö semmosesta kuvaa jostain???
sierra xr4x4
escort mk1
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Tammikuu 30. 9:31:06 2004
ytte kirjoitti:Toisaalta 2.8 ja 2.9 vääntää ihan tarpeeks alhaalta vaikka turbot ei ois vielä mukana ja + vielä että ei hajoo voimansiirto niin helposti.
Itellä ois kans tässä v6 projekti edessä tosin 24v ja yhdellä schwitzerillä, joten kivaa tiedossa ku pakosarjojen teko alkaa

tossa on asiaa

onnee pakosarjojen tekemiseen

eik ois helpompi laittaa kaks schwitzeriä

sierra xr4x4
escort mk1
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Tammikuu 30. 9:32:12 2004
Sierra xr4x4 kirjoitti:JesseT kirjoitti:4.0 Cologne imusatsi on myös varsin hyvän näköinen.
löytyiskö semmosesta kuvaa jostain???
...tai koko moottoria.. ?

-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Pe Tammikuu 30. 10:36:52 2004
Sierra xr4x4 kirjoitti:ytte kirjoitti:Toisaalta 2.8 ja 2.9 vääntää ihan tarpeeks alhaalta vaikka turbot ei ois vielä mukana ja + vielä että ei hajoo voimansiirto niin helposti.
Itellä ois kans tässä v6 projekti edessä tosin 24v ja yhdellä schwitzerillä, joten kivaa tiedossa ku pakosarjojen teko alkaa

tossa on asiaa

onnee pakosarjojen tekemiseen

eik ois helpompi laittaa kaks schwitzeriä

Oishan se, tai ois ja ois.

Kun tuli jo toi S3 schwitzeri hommattua ja on aika passelin kokonen tohon projektiin, niin käytetään sitä

Ahdastahan siellä tulee olemaan, mut on tolle jo paikka löydetty
http://groups.msn.com/VIRIVIRI/ytte.msn ... PhotoID=80
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Tammikuu 30. 10:49:13 2004
no kylhän toi aika passelilta näyttäis

sierra xr4x4
escort mk1