v6 tuplaturbo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

v6 tuplaturbo

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 9:39:02 2004

elikkäs tommonen olis tarkotus rakennella! hyvät vinkit ois poikaa! no tarkoitus ois vaihtaa takomännät, säädettäväruisku (hestec), kannet virtaamaan! mutta mikä nokka??? mistä paremmat kansipahvit? entä tehokkaampi öljypumppu?
8)
ps. onko jollain kokemusta pakosarjojen tekemisestä kyseiseen räpellykseen??
sierra xr4x4
escort mk1

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 11:53:47 2004

Paljonko sulla on tehotavote siinä härvelissä? Vakio nokalla ja kansipahveilla pärjää aika pitkälle (>300). Enemmän viritettäessa voi vakio kiertokangilla heittää vesilintua.
Öljypumppuja saa ainkin Moposportista. Pakosarjatkaan ei ole mikään ihmeellinen homma vääntää varsinkaan 2.8:n kun ei oo ku kaks pakokanavaa.
Ei muuta ku onnea projektiin! Millaisia ahtimia meinasit käyttää?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Tammikuu 29. 13:14:11 2004

mikä kutvonen sulla on aihiona? Cologne? Essex? Duratec? Tilavuus?

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 13:32:10 2004

no colognehan tuo on!! 2.8 teho tavoite 300-400hv mutta vääntöä riittävästi! ahtimet on shwitzer 50/58 8) kangetko ei kestä kun ne kiillottaa ja tasapainottaa 1g tarkkuuteen????
sierra xr4x4
escort mk1

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 14:03:44 2004

No on sulla ainaki ahtimilla kokoa =)
Minkerissä käytettiin käsitykseni mukaan vakio kankia ja tehokkaammassa mallissa oli 323hv@6000rpm ja 472Nm@2800rpm.
Voipi vaan jäädä haaveeks tollaset väännöt noin alhaalta sun ahtimilla ;)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 29. 14:16:40 2004

Schwitzerit herää muuten aika matalalta kokoonsa nähden ;)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Tammikuu 29. 14:19:10 2004

"puuhapete" saattaa antaa vinkkejä, mikäli oikeen oikeen kauniisti pyydät.

http://www.sunpoint.net/~turbosierra/
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 14:19:44 2004

No tuskin noi kuitenkaan ihan noin alhaalta ku Minkerissä käytetty Garretin T2?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 29. 14:28:47 2004

Mut siinä niitä T2:a on kaksi ;)

Edit: otsikko luettu uudestaan :oops: Riittäs noihin tehoihin yksikin S2:n
Viimeksi muokannut ytte, To Tammikuu 29. 15:01:52 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 14:40:09 2004

Katoppa otsikko uudemman kerran...

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 20:46:58 2004

ytte kirjoitti:Mut siinä niitä T2:a on kaksi ;)

Edit: otsikko luettu uudestaan :oops: Riittäs noihin tehoihin yksikin S2:n
riittäis toki mut tosta kutvosesta kun on helpompi tehä tuplaturbo, kun se että rupee vetämään pakopukia puolelta toiselle.... ja siinä tulee sit se viive... noi ahtimet ovat s1b 360laakerilla
sierra xr4x4
escort mk1

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 20:59:36 2004

Noilla ahtimilla ei varmaan kannata nokkaa vaihtaa kovin tiukkaan (jos ollenkaan), ettei siitä koneesta tuu liian ylävireistä. Ennemmin ahtoja lisää ;)

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 21:05:04 2004

ylimark kirjoitti:Noilla ahtimilla ei varmaan kannata nokkaa vaihtaa kovin tiukkaan (jos ollenkaan), ettei siitä koneesta tuu liian ylävireistä. Ennemmin ahtoja lisää ;)
no minkälaista tehoa tolla vakio nokalla vois saaha??? voishan sitä koittaa vaik aluksi tolla vakio nokalla???? tai si joku mieto katunokka!! :?
sierra xr4x4
escort mk1

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 21:13:22 2004

+300 menee helposti ainaki noilla ahtimilla... Enkkufoorumeilta oon lukenu, ettei ne vakio kanget kestä hirveesti yli 300 ottaa tehoa. 24v kanki kestäs varmaan paremmin?

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Tammikuu 29. 22:05:05 2004

no pittääpä kattoo si ku on siin vaiheessa! mikä ruisku sulla muuten on?? pitänee toi imusarja tehä kans uusiksi!! mitäs suuttimia noissa on käytetty??
sierra xr4x4
escort mk1

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 29. 22:17:54 2004

Toisaalta 2.8 ja 2.9 vääntää ihan tarpeeks alhaalta vaikka turbot ei ois vielä mukana ja + vielä että ei hajoo voimansiirto niin helposti.

Itellä ois kans tässä v6 projekti edessä tosin 24v ja yhdellä schwitzerillä, joten kivaa tiedossa ku pakosarjojen teko alkaa :D

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 29. 22:23:10 2004

Sierra xr4x4 kirjoitti:no pittääpä kattoo si ku on siin vaiheessa! mikä ruisku sulla muuten on?? pitänee toi imusarja tehä kans uusiksi!! mitäs suuttimia noissa on käytetty??
Ite kaavailin ruiskuks Megasquirtia lähinnä sen hinnan takia.. Imusarjan löytyy 2.8 EFI koneesta suoraan. Ota myös virranjakaja samasta myllystä, jos et käytä suorasytkää, MFI jakaja ei käy EFI imusatsin kanssa. 2.9 Imusatsinki pitäs mennä suoraan, mutta se virtaa huonommin ku 2.8 EFI..

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » To Tammikuu 29. 22:30:25 2004

Sanotaan että palaillaan asiaan kevväämmällä :wink: :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 29. 23:00:11 2004

4.0 Cologne imusatsi on myös varsin hyvän näköinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Tammikuu 30. 9:27:48 2004

JesseT kirjoitti:4.0 Cologne imusatsi on myös varsin hyvän näköinen.
löytyiskö semmosesta kuvaa jostain???
sierra xr4x4
escort mk1

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Tammikuu 30. 9:31:06 2004

ytte kirjoitti:Toisaalta 2.8 ja 2.9 vääntää ihan tarpeeks alhaalta vaikka turbot ei ois vielä mukana ja + vielä että ei hajoo voimansiirto niin helposti.

Itellä ois kans tässä v6 projekti edessä tosin 24v ja yhdellä schwitzerillä, joten kivaa tiedossa ku pakosarjojen teko alkaa :D
tossa on asiaa :!: :!: onnee pakosarjojen tekemiseen :wink: eik ois helpompi laittaa kaks schwitzeriä :idea:
sierra xr4x4
escort mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Tammikuu 30. 9:32:12 2004

Sierra xr4x4 kirjoitti:
JesseT kirjoitti:4.0 Cologne imusatsi on myös varsin hyvän näköinen.
löytyiskö semmosesta kuvaa jostain???
...tai koko moottoria.. ? :D

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Tammikuu 30. 10:36:52 2004

Sierra xr4x4 kirjoitti:
ytte kirjoitti:Toisaalta 2.8 ja 2.9 vääntää ihan tarpeeks alhaalta vaikka turbot ei ois vielä mukana ja + vielä että ei hajoo voimansiirto niin helposti.

Itellä ois kans tässä v6 projekti edessä tosin 24v ja yhdellä schwitzerillä, joten kivaa tiedossa ku pakosarjojen teko alkaa :D
tossa on asiaa :!: :!: onnee pakosarjojen tekemiseen :wink: eik ois helpompi laittaa kaks schwitzeriä :idea:
Oishan se, tai ois ja ois. :) Kun tuli jo toi S3 schwitzeri hommattua ja on aika passelin kokonen tohon projektiin, niin käytetään sitä :) Ahdastahan siellä tulee olemaan, mut on tolle jo paikka löydetty ;)


http://groups.msn.com/VIRIVIRI/ytte.msn ... PhotoID=80

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Tammikuu 30. 10:49:13 2004

no kylhän toi aika passelilta näyttäis :shock:
sierra xr4x4
escort mk1

Vastaa Viestiin