V6 stroukki
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
V6 stroukki
Kun on tullut noita muita strokkijuttuja katseltua, niin niiden ongelma on yleensä heikko veivisuhde, eli veivin pituus / isku. Katselin yhtä Fordin veivisuhdetaulukkoa ja huomasin, että kölniläisen veivisuhteet ovat ilmeisen hyvät, eli kestäisi iskunpidennystä hyvin. Mutta sopiiko esim 2.9 tai 4.0 kampura 2.3-2.8 lohkoon?
Pohdinta lähti liikkeelle, kun lueskelin näitä "minkä voin laittaa Mk1 Taneen" tyyppisiä juttuja. Eli jos 2.9 lohkoa ei saa, niin laittaa sitten sen 2.6 koneen mutta stroukattuna.
Pohdinta lähti liikkeelle, kun lueskelin näitä "minkä voin laittaa Mk1 Taneen" tyyppisiä juttuja. Eli jos 2.9 lohkoa ei saa, niin laittaa sitten sen 2.6 koneen mutta stroukattuna.
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
2.9 kampuraa on asennettu melko yleisesti 2.8 alakertaan. Toimenpide vaatii kampiakselin etuosan koneistusta jakopään hammaspyörälle sopivaksi. Lisäksi alakerta on sen verran ahdas, että kiertokangen alapäät ottavat lohkoon kiinni, joten muutamasta kohtaa joutuu vingulla avartamaan.
Voisi kuvitella, että jos 72mm iskulla on noin tukalaa, niin 84mm on jo mahdoton. Laittaa sen 4.0 koneen kokonaisuudessaan, Ruotsista saa
Voisi kuvitella, että jos 72mm iskulla on noin tukalaa, niin 84mm on jo mahdoton. Laittaa sen 4.0 koneen kokonaisuudessaan, Ruotsista saa

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
riippuen vähän koneen tarkoituksesta ja halutusta kestoiästä riippuen voi lohkon seinämiin hitsata lisää tavaraa ulkopuolelle, ja sisäpuolelta avartaa lohkon seinämää niin että menee yli alkuperäisen seinämän ulkorajan. eli sillain voi tilaa lisätä niin paljon että alkuperäinen lohkonseinämä puhkeaisi. ymmärsiköhän kukaan, ei se mitään.
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Valuraudan hitsaaminen siten, että se säilyttää jonkinlaiset lujuusominaisuudet, on hieman kyseenalaista puuhaa. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten se 84mm kampura on oikeasti saatu tuossa lohkossa pyörimään... Mikäs muuten kiikastaa ettei sitä 4.0 alakertaa voi suosiolla käyttää? Ei tarvitsisi paljon sovitella ja vääntöä varmasti piisaa.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: V6 stroukki
Eikös se tuossa lue, miksi tätä stroukkia pohditaan?Arto65FB kirjoitti:Pohdinta lähti liikkeelle, kun lueskelin näitä "minkä voin laittaa Mk1 Taneen" tyyppisiä juttuja. Eli jos 2.9 lohkoa ei saa, niin laittaa sitten sen 2.6 koneen mutta stroukattuna.
Kai sinne sen 84mm iskulla olevan kampuran saa pyörimään, jos ne englannissa on laittanu 86mm iskulla olevia kampuroitakin?
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
jep. oikeilla puikoilla, oikealla esilämmityksellä ja päästöllä kestävyys voidaan varmistaa(sellaisenssa paikassa), mutta se on oikeasti tarkkaa puuhaa. ja ennenkaikkea ammattimiehen touhua. on sen verran vähän tuota valua hitsattu, että en lähtisi hitsaamaan itse tuota paikkaa.Hessu kirjoitti:Valuraudan hitsaaminen siten, että se säilyttää jonkinlaiset lujuusominaisuudet, on hieman kyseenalaista puuhaa.
sitten lyhytaikaista käyttöä varten, kuten esimerkiksi varttimaililla sen koneen saa kestämään helpommallakin. toki vetojen määrä kuinka monta vetoa sillä voidaan vetää on suhteellisen pieni.