Paljon olis amiksella kysyttävää =)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » To Helmikuu 5. 19:47:30 2004

jallu kirjoitti:huittisten tommi = tommik, joka pyörii foorumilla.
Taitaa Humppilassa kuitenki olla jos tarkkoja ollaan. No Turun ja Tampereen välissä kuitenki...

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Helmikuu 5. 19:50:28 2004

SiipiCozzu kirjoitti:Etsi jostain käsiisi 2WD Cossun öljypumpun kansi ja imuputkisto, jossa on kiinni ne mäntien oljyputket. Kansi sopii ihan OHC:n vakio pumppuun josta myydään myös sitä kp-versiota.
Pääset helpommalla, ja aikaa jää keskittyä muihin ongelmiin.
Erittäin hyvin sanottu! ...tai kirjoitettu.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Helmikuu 5. 21:11:23 2004

Nähöjään olin jo tommille soitellu ku sil oli kepössä ilmotus ja sil ei ollu :roll: Team Järnberg kokeilla huomenna... Voi perse jos tää nyt tähän menee kaatumaan tää homma...

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Helmikuu 6. 21:24:51 2004

Kertokaas mitä eroo noissa pumpuissa on niinku 4wd vs 2wd? Imuputkes varmaan eroo, onko muuta?? Ku olis tollanen 4wd pumppu tiedos.. ja sitä alkaa olee aika huolel kuses tän homman kans...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 7. 0:17:31 2004

Rattaat ovat periaatteessa samat (mitat), kuori, kansi, öljytykki ovat erilaiset. Roottori on laakeroitu 4wd:ssä myös kanteen ja on näinollen huomattavasti pitkäikäisempi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Helmikuu 7. 13:48:14 2004

Eli siis 4wd:n pumppu ei käy 205 lohkoon?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Helmikuu 7. 14:16:42 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:"järnbergille, huittisten tommille ja muille cossudiilereille"

Nevö höörd.... Mut jos tota jallu tiiät mistä tollasia vois löytää, ni olis kovin ystävällistä jos voisit soittaa ja kysästä.. Ilmotella sitte mistä löytyy.. ostetaan palstalle tyrkkäsin päivällä ilmotuksen.
Tuota noin. Jos nyt täältä joku vinkkejä antaa niin voit kyllä ihan itse sen verta vaivautuu että hankkisit yhteystiedot (jos niitä ei ollut saatavilla tietolähteellä) ja itse vaivautuisit soittamaan.
Google, 118 jne on erittäin hyviä tietolähteitä yhteystietoja hakiessa.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » La Helmikuu 7. 15:36:32 2004

Tuli vaan sellainen kyssäri kans itelläni mieleen kun katselin noita kankien tasapainoitus/kiilloitus ohjeita, niin onko se aina ihan välttämätöntä puhaltaa hiekalla/lasikuulilla ne lopuksi? Eikö se yleensä ole kestävämpi murtumisen suhteen, jos kiillottaa ne aivan peilipinnalle vaik loksi timanttitahnan avulla? :?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Helmikuu 7. 15:43:57 2004

Jos saat ne täydellisen kiiltäviksi niin homma ok. On vaan aikas vaikee saada sellasiksi.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Helmikuu 7. 17:41:59 2004

jjs kirjoitti:Rattaat ovat periaatteessa samat (mitat), kuori, kansi, öljytykki ovat erilaiset. Roottori on laakeroitu 4wd:ssä myös kanteen ja on näinollen huomattavasti pitkäikäisempi.
Onko 4WD pumppu sama kuin Melling HP/HC, joka on kanssa kannestakin laakeroitu? Se on kyllä valurautainen järkyn painava mötti, ei alumiini kuorinen kuten normaali OHC pumppu.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Helmikuu 7. 18:11:41 2004

SLEI kirjoitti:
jjs kirjoitti:Rattaat ovat periaatteessa samat (mitat), kuori, kansi, öljytykki ovat erilaiset. Roottori on laakeroitu 4wd:ssä myös kanteen ja on näinollen huomattavasti pitkäikäisempi.
Onko 4WD pumppu sama kuin Melling HP/HC, joka on kanssa kannestakin laakeroitu? Se on kyllä valurautainen järkyn painava mötti, ei alumiini kuorinen kuten normaali OHC pumppu.
Ei ole. Alumiinia ja kapasiteetti teoriassa sama kuin ohc:ssä. Parempi valinta kyllä kuin 2wd-pumppu, mutta valitettavan tyyris pumppu :(

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Helmikuu 7. 20:14:59 2004

Jahman kirjoitti:
Ei ole. Alumiinia ja kapasiteetti teoriassa sama kuin ohc:ssä. Parempi valinta kyllä kuin 2wd-pumppu, mutta valitettavan tyyris pumppu :(
Tollanen Mellingin pumppu tuli joskus ostettua, pitäisi vaan siihen kehitellä öljyruiskut. Se taitaa olla sen verran korkeampi, että putket ei mahdu öljypohjan väliin, joten ajattelin siitä paineensäätimen reiästä jotain viritellä. Jarruputkesta röörit ja lyttää päätä ja siihen 1mm reikä, sitä luokkaa kiertokankien ja Cossun suuttimet taitaa olla.
Mellingin pumppu on vaan niin painava, että tarvitaan keulaan jäykemmät jouset :)

Vastaa Viestiin