Sierran kierroslukumittarista...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosworth
Viestit: 86
Liittynyt: To Tammikuu 8. 18:42:20 2004
Paikkakunta: Ikaalinen

Sierran kierroslukumittarista...

Viesti Kirjoittaja Cosworth » Su Helmikuu 8. 11:43:04 2004

Eli vaihdoin mittariston EI kiekkamittaria - kiekkamittariseen -90 sierraani.
Kone OHC , mittaristo ehkä DOCH koneesta.
Kierrokset ei nouse viitosellakaan yli 2000 vaikka on 110km lasissa!!!
Kummatkin mittaristot ovat neloskoneesta...
Onko mitään tehtävissä¿?
Missä vika¿?
Per aspera ad astra!!!
#647

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 8. 11:55:23 2004

Meinasin pistää et käypäs lukemassa klubin arkistosta ohjeet mut poistettu näemmä.
Ei muuta kuin kolvi käteen ja käyt juotokset läpi mittarista(uudet tinat tilalle).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Helmikuu 8. 12:01:13 2004

Kappas vaan, ei ehkä poistettu mutta linkit ei toimi.

Käy läpi kaikki tinaukset kiekkamittarista ja kolvilla mikä ei lämpene enempää kuin 400 astetta ettei tina juoksetu ja tee ns kylmäjuotoksia.
Itse tinasin oman kolmeen kertaan ennenkuin onnistu.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 8. 12:22:54 2004

Jos olis kontaktihärö, niin luultavasti nousis sillontällön pohjaan ja muutenkin röykkis, mutta silti ne juotokset läpi siitä mittarista ensin. Voi olla että DOHC-mittaristo saa vähän tiheempää ohjausta, en tiä.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 8. 12:27:12 2004

toi mittari voi toimia miten vaan kun se alkaa tokkimään.Ei siinä dohc mittarissa ole mitään eroa toiminnassa vaikka olisikin ohc perässä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 8. 12:33:52 2004

kaverilla on 1.8 kaasarisierrassa is-mittarit, ja juotokset käyty läpi jne, mutta muttari näyttää vaan armottomasti liian vähän. is-riasassa toimi ok... Liekkö hajonnu jostain, vai onko sitten kärjettömien ja kärjellisten mittaristoilla jotain eroo?
Jäsen #606

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Mittaristosta...

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 9. 16:25:41 2004

olafu kirjoitti:kaverilla on 1.8 kaasarisierrassa is-mittarit, ja juotokset käyty läpi jne, mutta muttari näyttää vaan armottomasti liian vähän. is-riasassa toimi ok... Liekkö hajonnu jostain, vai onko sitten kärjettömien ja kärjellisten mittaristoilla jotain eroo?
Ainakin siinä kaasari vs. ruiskun mittariston kytkentäkaaviossa on eroa. Eli johtuneepi tästä.. Huomasin vaan omassani, notta väärin näyttää ja rupesin tutkimaan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

lajama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja lajama » Ma Helmikuu 9. 21:24:50 2004

olafu kirjoitti:kaverilla on 1.8 kaasarisierrassa is-mittarit, ja juotokset käyty läpi jne, mutta muttari näyttää vaan armottomasti liian vähän. is-riasassa toimi ok... Liekkö hajonnu jostain, vai onko sitten kärjettömien ja kärjellisten mittaristoilla jotain eroo?
Eikös kaikki sierrat oo kärjettömiä? Jos joku on itse tehny siitä kärjellisen, niin sitten tietysti eri juttu...
Noi mittarin kampojen johdotukset tosiaan vaihtelee malleittain, joten vaikka meneekin paikoilleen, ei silti välttämättä toimi oikein.

Jacce1971
Viestit: 422
Liittynyt: La Tammikuu 5. 17:57:16 2002

Viesti Kirjoittaja Jacce1971 » Su Helmikuu 15. 17:00:39 2004

Ettei olis kuitenkin kutoskoneen mittaristo...
jos se kerran muuten toimii suoraviivaisesti kierrosten mukaan.

Vastaa Viestiin