2.0 iS:än viritys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
2.0 iS:än viritys
Elikkäs mulla on tohon vanhakoppaseen tulossa 2.0iS kone ja nyt ei hirveitä ole koneeseen panostaa vielä mutta miten sitä kannattaisi alkaa piristelemään, putkisto, pakosatsi, bensan paineet, vauhtipyörän kevennys nyt on ainakin tulossa mutta mitäs muita suht edullisia ratkaisuja olisi. Turbotekniikaksi ajattelin ton joskus vielä tehdä, rahaa vaan palaa... Mitä kannattaisi turbon kanssa ensimmäisenä ajatella että päästäisiin mahdollisimman alhaisella budjetilla aluks turbovoimaan käsiksi ja aina rahatilanteen kasvaessa lisäilis ja parantelis sitten?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: 2.0 iS:än viritys
Ou nou..FordEscort kirjoitti:Elikkäs mulla on tohon vanhakoppaseen tulossa 2.0iS kone ja nyt ei hirveitä ole koneeseen panostaa vielä mutta miten sitä kannattaisi alkaa piristelemään, putkisto, pakosatsi, bensan paineet, vauhtipyörän kevennys nyt on ainakin tulossa mutta mitäs muita suht edullisia ratkaisuja olisi. Turbotekniikaksi ajattelin ton joskus vielä tehdä, rahaa vaan palaa... Mitä kannattaisi turbon kanssa ensimmäisenä ajatella että päästäisiin mahdollisimman alhaisella budjetilla aluks turbovoimaan käsiksi ja aina rahatilanteen kasvaessa lisäilis ja parantelis sitten?
Et sitten kokeillut hae napukkata. Tästä on uudessakin foorumissa ollut jotakin puhetta

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ensteksikin kannattaa tarkastaa noi lupa-asiat konttorilta ennen tota turbotusta. Siihen on kai aika vaikea saada lupia nykypäivänä.
Toinen homma tosta IS:nkin virityksestä on kyllä ollu puhetta pitkin syksyä, mutta toi haku-toiminto ei ainakaan mun mielestä toimi kovin hyvin eli eikun tekniikasta aiheita tutkimaan.
Vinkiksi antaisin puristusten noston ja ehkä nokan vaihdon. Noilla ei tuu vielä edes paljon kuluja.
Kytkentäkaavion saa helpoiten sierran korjausoppaasta. Ruiskun asentamisesta annoin Samil nimimerkin aloittamaan topiciin aika hyvät ohjeet ainakin omasta mielestäni. Toivottavasta nekin vielä löytyy jostain täältä.
Toinen homma tosta IS:nkin virityksestä on kyllä ollu puhetta pitkin syksyä, mutta toi haku-toiminto ei ainakaan mun mielestä toimi kovin hyvin eli eikun tekniikasta aiheita tutkimaan.
Vinkiksi antaisin puristusten noston ja ehkä nokan vaihdon. Noilla ei tuu vielä edes paljon kuluja.
Kytkentäkaavion saa helpoiten sierran korjausoppaasta. Ruiskun asentamisesta annoin Samil nimimerkin aloittamaan topiciin aika hyvät ohjeet ainakin omasta mielestäni. Toivottavasta nekin vielä löytyy jostain täältä.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: 2.0 iS:än viritys
no kuinka paljon olet ajatellut laittaa rahaa kiinni tohon viritykseen?FordEscort kirjoitti:Elikkäs mulla on tohon vanhakoppaseen tulossa 2.0iS kone ja nyt ei hirveitä ole koneeseen panostaa vielä mutta miten sitä kannattaisi alkaa piristelemään, putkisto, pakosatsi, bensan paineet, vauhtipyörän kevennys nyt on ainakin tulossa mutta mitäs muita suht edullisia ratkaisuja olisi. Turbotekniikaksi ajattelin ton joskus vielä tehdä, rahaa vaan palaa... Mitä kannattaisi turbon kanssa ensimmäisenä ajatella että päästäisiin mahdollisimman alhaisella budjetilla aluks turbovoimaan käsiksi ja aina rahatilanteen kasvaessa lisäilis ja parantelis sitten?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Mulla on muistaakseni 308 nokka ilman ahdinta on mitattu 156 hv takarenkailta ja 170 hv koneesta klaukkalan dieselillä. Männät on vaihdettu kylläkin ja veivit siinä samalla. Kansi on höylätty ja imusarja työstetty pajalla. Lisäksi greenin filtteri, mitoitettu peltipakosarja, mds 4.8 barin bensapumppu, uudet suuttimet ja lastutettu muukkosella. En yhtään osaa sanoa mikä olisi optimaalitulos ohc-vapariin mutta us partsilta tiedettiin sanoa että jos mennään 200+ hv niin alkaa isompi remppa vaihdelaatikon, kytkimen ja kardaanin kanssa. En ole itse mikään mekaanikko mutta luotan tuohon, joku viisaampi jatkakoonSammy kirjoitti:itse meinasin pitää ihan vapari IS:nä. paljos tolla saa suurinpiirtein tehoja irti, mikä olisi suositeltava nokka rohon vapari ruiskuun?

-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Valun jäljiltä imusarja on ryppyinen ja alkaa ahistamaan virityksessä...MikkoT kirjoitti:Voiskohan tässä samalla tiedustella sitten, että mitä tohon imusarjaan pitää tehdä virityskäytössä. En ainakaan itse ole vielä aikaisemmin kuullut ton imusarjan olevan "tukkona" esim. noin 150-160 hp:n koneissa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti: