2.0 iS:än viritys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordEscort
Ylläpitäjä

2.0 iS:än viritys

Viesti Kirjoittaja FordEscort » La Helmikuu 7. 20:01:32 2004

Elikkäs mulla on tohon vanhakoppaseen tulossa 2.0iS kone ja nyt ei hirveitä ole koneeseen panostaa vielä mutta miten sitä kannattaisi alkaa piristelemään, putkisto, pakosatsi, bensan paineet, vauhtipyörän kevennys nyt on ainakin tulossa mutta mitäs muita suht edullisia ratkaisuja olisi. Turbotekniikaksi ajattelin ton joskus vielä tehdä, rahaa vaan palaa... Mitä kannattaisi turbon kanssa ensimmäisenä ajatella että päästäisiin mahdollisimman alhaisella budjetilla aluks turbovoimaan käsiksi ja aina rahatilanteen kasvaessa lisäilis ja parantelis sitten?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2.0 iS:än viritys

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 20:10:06 2004

FordEscort kirjoitti:Elikkäs mulla on tohon vanhakoppaseen tulossa 2.0iS kone ja nyt ei hirveitä ole koneeseen panostaa vielä mutta miten sitä kannattaisi alkaa piristelemään, putkisto, pakosatsi, bensan paineet, vauhtipyörän kevennys nyt on ainakin tulossa mutta mitäs muita suht edullisia ratkaisuja olisi. Turbotekniikaksi ajattelin ton joskus vielä tehdä, rahaa vaan palaa... Mitä kannattaisi turbon kanssa ensimmäisenä ajatella että päästäisiin mahdollisimman alhaisella budjetilla aluks turbovoimaan käsiksi ja aina rahatilanteen kasvaessa lisäilis ja parantelis sitten?
Ou nou..


Et sitten kokeillut hae napukkata. Tästä on uudessakin foorumissa ollut jotakin puhetta :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Pe Helmikuu 13. 21:59:43 2004

mulla on sama ongelma. oon selannu läpi näit osioita ja aika vähän löyty tietoo. suurimpana ongelmana mulla on et ecun johto nippu vedetty pihdeillä katki, eli johto sarjaa ei ole, jos joku viitsii ni vois laittaa kytkentäkuvat.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Helmikuu 14. 0:12:13 2004

Ensteksikin kannattaa tarkastaa noi lupa-asiat konttorilta ennen tota turbotusta. Siihen on kai aika vaikea saada lupia nykypäivänä.
Toinen homma tosta IS:nkin virityksestä on kyllä ollu puhetta pitkin syksyä, mutta toi haku-toiminto ei ainakaan mun mielestä toimi kovin hyvin eli eikun tekniikasta aiheita tutkimaan.
Vinkiksi antaisin puristusten noston ja ehkä nokan vaihdon. Noilla ei tuu vielä edes paljon kuluja.
Kytkentäkaavion saa helpoiten sierran korjausoppaasta. Ruiskun asentamisesta annoin Samil nimimerkin aloittamaan topiciin aika hyvät ohjeet ainakin omasta mielestäni. Toivottavasta nekin vielä löytyy jostain täältä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: 2.0 iS:än viritys

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Helmikuu 14. 1:58:07 2004

FordEscort kirjoitti:Elikkäs mulla on tohon vanhakoppaseen tulossa 2.0iS kone ja nyt ei hirveitä ole koneeseen panostaa vielä mutta miten sitä kannattaisi alkaa piristelemään, putkisto, pakosatsi, bensan paineet, vauhtipyörän kevennys nyt on ainakin tulossa mutta mitäs muita suht edullisia ratkaisuja olisi. Turbotekniikaksi ajattelin ton joskus vielä tehdä, rahaa vaan palaa... Mitä kannattaisi turbon kanssa ensimmäisenä ajatella että päästäisiin mahdollisimman alhaisella budjetilla aluks turbovoimaan käsiksi ja aina rahatilanteen kasvaessa lisäilis ja parantelis sitten?
no kuinka paljon olet ajatellut laittaa rahaa kiinni tohon viritykseen?

KWV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja KWV » La Helmikuu 14. 2:13:38 2004

Kansi laskuun, nokka vaihtoon, vapaavirtaus suodatin, imusarja työstöön, putki uusintaan?

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » La Helmikuu 14. 12:24:31 2004

itse meinasin pitää ihan vapari IS:nä. paljos tolla
Kansi laskuun, nokka vaihtoon, vapaavirtaus suodatin, imusarja työstöön, putki uusintaan?
saa suurinpiirtein tehoja irti, mikä olisi suositeltava nokka rohon vapari ruiskuun?

KWV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja KWV » La Helmikuu 14. 20:58:44 2004

Sammy kirjoitti:itse meinasin pitää ihan vapari IS:nä. paljos tolla saa suurinpiirtein tehoja irti, mikä olisi suositeltava nokka rohon vapari ruiskuun?
Mulla on muistaakseni 308 nokka ilman ahdinta on mitattu 156 hv takarenkailta ja 170 hv koneesta klaukkalan dieselillä. Männät on vaihdettu kylläkin ja veivit siinä samalla. Kansi on höylätty ja imusarja työstetty pajalla. Lisäksi greenin filtteri, mitoitettu peltipakosarja, mds 4.8 barin bensapumppu, uudet suuttimet ja lastutettu muukkosella. En yhtään osaa sanoa mikä olisi optimaalitulos ohc-vapariin mutta us partsilta tiedettiin sanoa että jos mennään 200+ hv niin alkaa isompi remppa vaihdelaatikon, kytkimen ja kardaanin kanssa. En ole itse mikään mekaanikko mutta luotan tuohon, joku viisaampi jatkakoon :)

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Helmikuu 14. 22:36:20 2004

Voiskohan tässä samalla tiedustella sitten, että mitä tohon imusarjaan pitää tehdä virityskäytössä. En ainakaan itse ole vielä aikaisemmin kuullut ton imusarjan olevan "tukkona" esim. noin 150-160 hp:n koneissa.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 15. 18:29:21 2004

MikkoT kirjoitti:Voiskohan tässä samalla tiedustella sitten, että mitä tohon imusarjaan pitää tehdä virityskäytössä. En ainakaan itse ole vielä aikaisemmin kuullut ton imusarjan olevan "tukkona" esim. noin 150-160 hp:n koneissa.
Valun jäljiltä imusarja on ryppyinen ja alkaa ahistamaan virityksessä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Su Helmikuu 15. 21:03:39 2004

Ajattelin että mietin vähän mihin on rahaa ja katselen sitten kun asia on lähempänä, Aluksi nyt ainakin koitetaan vakio iS-moottoria mutta saas nähdä mitä aika tuo tullessaan 8)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 15. 23:07:27 2004

Eikä se kaasuläppä ole kuin 52mm.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin