Sierra nykii. Missä vika?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Sierra nykii. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja lammas » Ma Helmikuu 16. 20:09:09 2004

Mikähän voisi olla riesassa, kun nykii niin pirusti. Reippaassa kiihdytyksessä liikkuu ok, mutta tasakaasulla nykii. Moottorijarrutuksessa paukutaa putkessa ja nykii.
Uusittu tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä, mutta eipä ollut vaikutusta.
Tänään vaikutti, että tyhjäkäynti olisi aavistuksen huonontunut. Voisiko jonkun venttiilin palaminen aiheuttaa nykimistä?
Itseltäni ei löydy puristuspaine mittaria (ainakaan vielä). Millähän konstilla voisi varmistua venttiilien kunnosta?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 16. 20:12:39 2004

Olikos tuo dokki?

Mulla oli aivan samat oireet dokissa..Mappi pas*ana. 210 euroa, kassan kautta kiitos.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Helmikuu 16. 20:14:37 2004

Jospa polttoaineeseen on eksynyt vettä. Kaasarimallisessahan tulee helpolla se jäähelmi kaasariin, joka häviää röökin polttamisen aikana.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ma Helmikuu 16. 20:19:58 2004

unohtu mainita, että kyseessa 2.0 ohc kaasari mopo.
Vesihelmeen en oikein jaksa uskoa, kun tenttuakin on koitettu juottaa ja nykiminen säilyy vaikka olisi lyhyen ajan parkissa.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Helmikuu 16. 20:24:23 2004

Onkos mahdollista että bensan seassa olisi roskahiukkasia? Siihen helpottaa helpoiten ja halvimmalla sellainen pieni läpinäkyvä suodatin juuri ennen kaasaria.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 16. 21:06:17 2004

puhalteles niihin polttoaine linjoihin paineilmaa ja sitten kokeilet uudestaan. jos asia korjaantuu sillä niin on tankin irrotus hommia edessä, sillä pitäis putsata se tankissa oleva karkea suodatin. mulla teki omassa samanlaista vähänaikaa, ja sitten rupes viikon päästä sammuilemaan.

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Helmikuu 16. 21:31:27 2004

Minulla on ollut parissakin Sierrassa samantapaisia oireita, kummallakin kerralla vika paheni pikkuhiljaa kunnes auto ei enää liikkunut juuri lainkaan. Syynä oli juuri tuo tankin päässä oleva suodatin (ottipa muuten koville, ennen kuin keksin).

Kannattaa saman tien repiä se suodatin kokonaan pois, bensalinjaan jää kuitenkin vielä ainakin yksi suodatin jäljelle, jonka luulisi riittävän.

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ma Helmikuu 16. 21:37:25 2004

Kiitos vastauksista tähän asti. Täytyykin huomenna tai keskiviikkona rakentaa tilapäinen tankki vaikka lidlin 2L pullosta. Jos Nykiminen häviää niin pääseekin jännäämään, että aukeeko tankin kiinnitys pultit vai lähteekö ne vastamutterit pyörimään omia aikojaan :)
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 16. 21:41:44 2004

Oiskoos mullakin sitten MAP-anturissa jotain kun nykii joskus tasakaasulla... Prkls, voikoos toi mennä vallan paskaks? :?
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 16. 21:44:13 2004

olafu kirjoitti:Oiskoos mullakin sitten MAP-anturissa jotain kun nykii joskus tasakaasulla... Prkls, voikoos toi mennä vallan paskaks? :?
mä kokeilisin suodattimen vaihtoa ensimmäiseksi. sitä kumminkaan ei ole vaihdettu sen jälkeen kun henry fordi on sen sinne asentanut...

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Helmikuu 16. 21:48:19 2004

lammas kirjoitti:Kiitos vastauksista tähän asti. Täytyykin huomenna tai keskiviikkona rakentaa tilapäinen tankki vaikka lidlin 2L pullosta. Jos Nykiminen häviää niin pääseekin jännäämään, että aukeeko tankin kiinnitys pultit vai lähteekö ne vastamutterit pyörimään omia aikojaan :)
Sahaushommia.. ;)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 16. 21:57:25 2004

toivo ja rukoile jotain ukko ylijumalaa että ne pultit katkeaa avatessa. sillä pääset kaikista helpoiten. ja käy hakees foorttilata uudet kiinnikkeet sille tankille niin säästyt monelta vaivalta. siellähän on sellaset metalli klipsut tankin nurkissa joista menee pultti läpi.. 3KPL + panta.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 16. 22:34:40 2004

olafu kirjoitti:Oiskoos mullakin sitten MAP-anturissa jotain kun nykii joskus tasakaasulla... Prkls, voikoos toi mennä vallan paskaks? :?
Ja toinen on kaasuläpän anturi joka tuottaa harmaita hiuksia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Helmikuu 17. 17:49:09 2004

Kannattaa tietysti samalla tarkistaa sytytys ennakko ja sitten se pieni letku kaasuttimelta moottorin ohjauspoksille.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 18. 15:25:13 2004

olethan kuitenkin ihan ekaks kattonut ventiilivälykset?
varsinkin jos ajat alle -86 vuotisella ja käytät vihreetä bensaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Su Helmikuu 22. 18:18:31 2004

Sainpas vihdoin mitattua ne pursituspaineetkin.
1: 9.25 bar
2: 10.5 bar
3: 9.25 bar
4: 10.0 bar

Eli ei ihan ole iskussaa kun pitäs olla 11-13 bar
Ohivuotomittausta ei ollut mahdollisuutta tehdä, joten en tiedä mistä vuotaa.
Pitäsiköhän sitä käydä rakotulkki kaupassa ja koittaa säätää niitä venttiileitä, jos ne vaikka kantaa?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Helmikuu 22. 18:43:36 2004

Mittasitko useampaan kertaan ne paineet ?
Ja oliko kone kylmänä vaiko kuumana ??

Jos et mitannut kuin kerran, niin kokeile toisenkin. Joskus saattaa muuttua aika radikaalisti toisella kerralla, kokemusta on.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Su Helmikuu 22. 18:46:49 2004

Kylmänä mittasin ja parista sylinteristä mittasin 2 kertaa (niistä missä vain 9.25 bar). Molemmilla kerroilla sama tulos.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 23. 17:52:07 2004

yhellä kaverilla samanlainen ongelma katos puolanvaihdolla. itte olis tarkoitus samaa kokeilla. jutteli että ihan samanlailla senkin auto teki kun se istu mun kyydissä.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ma Helmikuu 23. 18:26:45 2004

Aikanaan käytin painekotelon tiivisteenä kumia ja siitä oli päässyt pieni palanen irtoamaan ja jollain keinoin mennyt pääsuuttimen kiusaksi.
Välillä nyki,välillä taasen ei ja vikaa etsitiin jokapuolelta,kunnes tuli otettua suuttimet irti.
Kato nyt varmuudeksi se kaasari läpi,jos siellä olis joku partikkeli suuttimien kiusana.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ke Heinäkuu 7. 11:34:20 2004

Asia taas pöydälle. Mistäs vois johtua, kun vesisateen jälkeen auto nykkii aivan pirusti. Kuivalla kelillä toimii todella hyvin, ei mitään ongelmaa, mutta kun on seisonut vesisateessa ja sen jälkeen kun lähtee liikenteeseen niin vaikka kaasua painaa kunnolla niin ei kiihdy ja on tukehtua. Ja vika ei tule muuten kuin vesisateen jälkeen. Kosteutta jossain, mut ken tietää missä?

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ke Heinäkuu 7. 12:32:22 2004

ilmeisesti kyseessä dohc sierra? Varmaan nyt ainakin alkuun kannattaa tarkistaa pensapumppun liitokset ja pensapunpun rele? boksin liitokset & suuttimien liittimet? Myös puolan ongelmat ilmeisesti esiintyy helpommin kosteissa olosuhteissa...
Jos noilla nyt alkuun pääsisi?
viisaammat lisätköön...
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Heinäkuu 7. 12:37:03 2004

DiiJayJay kirjoitti:Asia taas pöydälle. Mistäs vois johtua, kun vesisateen jälkeen auto nykkii aivan pirusti. Kuivalla kelillä toimii todella hyvin, ei mitään ongelmaa, mutta kun on seisonut vesisateessa ja sen jälkeen kun lähtee liikenteeseen niin vaikka kaasua painaa kunnolla niin ei kiihdy ja on tukehtua. Ja vika ei tule muuten kuin vesisateen jälkeen. Kosteutta jossain, mut ken tietää missä?
katso sateenjälkeen missä on sitä kosteutta. aloita kipinä vehkeistä, ja kuivaa ne. kokeile toimiiko. jos toimii ongelma löydetty. jos ongelma jatkuu, jatka pois sulkevaa menetelmää bensapuolella.

Vastaa Viestiin