is:ilmamäärämittari

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

is:ilmamäärämittari

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Helmikuu 15. 7:43:51 2004

voiko is sierran ilmämäärämittarin korvata map-anturilla,antaako samanlaista tietoa boxille.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re: is:ilmamäärämittari

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Helmikuu 15. 14:28:43 2004

rs11 kirjoitti:voiko is sierran ilmämäärämittarin korvata map-anturilla,antaako samanlaista tietoa boxille.
Ei voi, eikä anna :)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Helmikuu 15. 21:10:27 2004

no ei päässy sit eroon tosta ilmamäärämittarista :cry:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 16. 12:40:52 2004

SMT-6:lla pääsis siitäkin eroon. Löytyy kaupallisista tiedotteista, ja haku-toiminnolla.

Se osaa yhdistää erilaisia anturitietoja (kuten MAP, TPS yms) niin että se kelpaa boksille MAF-tietona. Toimii tietääkseni kaikkiin sähköruiskiksiin.
Lisäksi siihen saa törkättyä lisäsuuttimia yms. sälää perään.
Jäsen #606

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Helmikuu 16. 22:49:49 2004

olafu kirjoitti:SMT-6:lla pääsis siitäkin eroon. Löytyy kaupallisista tiedotteista, ja haku-toiminnolla.

Se osaa yhdistää erilaisia anturitietoja (kuten MAP, TPS yms) niin että se kelpaa boksille MAF-tietona. Toimii tietääkseni kaikkiin sähköruiskiksiin.
Lisäksi siihen saa törkättyä lisäsuuttimia yms. sälää perään.

SMT6:lla ei pääse eroon MAF:ista.

Olen kirjottamassa artikkelia, turbo is:stä sekä/että SMT6:sta kertyneitä asioita. Julkaisen jossain vaiheessa artikkelin tänne tekniikka osioon, kun tulee valmiiksi.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Helmikuu 17. 7:11:13 2004

olen kuullu huonoja kommentteja tuosta smt-6 lisäboxista,ei kuulemma säädöt toimi kunnolla,itellä ei kokemusta mut tuota newiksen juttua odottelen mielenkiinnolla.dta ja hestecci olis hyviä mut kovin on kalliita.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 17. 9:35:58 2004

Ilmamäärämittarin korvaaminen MAP anturilla onnistuu,
mutta vaatii huomattavasti enemmän säätämistä varsinkin
keskialueella. Asentaja ei suosittele katupeliin, mutta
kisapeleihin kylläkin. Kunnolliset ECU:n kytkentäkuvat tarvitaan esim. automaahantuojalta tai korjausoppaasta.

Normaali asennus ja säätö on seoksen ja sytytyksen säädöllä n 5-6 tuntia eli noin 200 - 250 euroa tämän hetkisillä hinnoilla.

Jos ilmamäärämittari korvataan MAP anturilla niin pitää
varautua 3-4 tuntia pidempään hommaan.

Edellämainitut arvot ovat vain arvioita ja asennuksen ja säädön hinta on siihen kuluneen ajan mukaan.
Eli siis näin kertoi prostreet kaupallisissa tiedotteissa. Eli kalliimmaksihan tuo tulisi, mutta mahdollista, ainakin jossain määrin.
Jäsen #606

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Helmikuu 17. 10:32:26 2004

olafu kirjoitti:
Ilmamäärämittarin korvaaminen MAP anturilla onnistuu,
mutta vaatii huomattavasti enemmän säätämistä varsinkin
keskialueella. Asentaja ei suosittele katupeliin, mutta
kisapeleihin kylläkin. Kunnolliset ECU:n kytkentäkuvat tarvitaan esim. automaahantuojalta tai korjausoppaasta.

Normaali asennus ja säätö on seoksen ja sytytyksen säädöllä n 5-6 tuntia eli noin 200 - 250 euroa tämän hetkisillä hinnoilla.

Jos ilmamäärämittari korvataan MAP anturilla niin pitää
varautua 3-4 tuntia pidempään hommaan.

Edellämainitut arvot ovat vain arvioita ja asennuksen ja säädön hinta on siihen kuluneen ajan mukaan.
Eli siis näin kertoi prostreet kaupallisissa tiedotteissa. Eli kalliimmaksihan tuo tulisi, mutta mahdollista, ainakin jossain määrin.
Kokemus kertoo toista. Nimenomaan koskien is ruiskua. Asiat selvinnevät tarkemmin tämän kevään aikana.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Helmikuu 17. 12:35:39 2004

mites paljo tulee kustantaan,että saa toimivan ratkasun,tietysti riippuu paljon siitä mitä on mutta suuruusluokka,miettiny oon myös tuplien paineistusta ja sytkän myöhästintä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 17. 23:30:37 2004

melkein halvimmalla pääsee kun ostaa paineistetut tuplat ja hankkii jostain jonkun tuupopelin jakajan, mistä ottaa sen ennakonsäätökellon. Modifioi sen sierran jakajaan.

Joku joka on tehny ton niin vois kertoo tarkemmin, on tommosia ainakin joskus tehty.
Jäsen #606

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Helmikuu 18. 9:36:31 2004

joo toi tuplakaasari homma voi olla kyllä edukkain :roll: lötytyykö keltään sellasia imusarjoineen.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 18. 15:22:01 2004

ruiskun tilalle kaasari......huh huh
mielummin vaikka saabin LH sinne
jos auto on uudempi kuin 1987 kannattaa kysyä laillisuus katsastajalta
kaasarien laitosta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Helmikuu 18. 20:25:55 2004

niin kyl se vähä toisaalta hullulta tuntuu,mut kyl toi is;n pruutta turbokäytös vähä semmonen ruiskunen.jos haluaa siitä oikein kunnollisen niin siihen uppoo hilloo simona.millanenhan toi harisen unizip olis?onko kellään kokemusta.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Helmikuu 19. 13:48:51 2004

hmmm.... kai se täytyy ton ruiskun kanssa pärjatä.onkokukaan modifioinu minkään turboauton jakajaa,tollaseen is:ään ja minkä käviskö jonkun turbovolvon :roll:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 19. 21:11:59 2004

Kaippa se jotenkin onnistuu, kun vaan saa sen myöhästyksen riittäväks niin että se menee kans myöhäsemmälle, boksi kun kääntää sen perseellensä tietyllä kierrosalueella.
Jäsen #606

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 20. 6:40:18 2004

aatteloin semmosta alipaineella/paineella säätyvää mihin ei toi boksi pääsis käsiksi.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Helmikuu 20. 8:41:47 2004

Se pääsee käsiksi siihen aina mikäli käytetään sitä boksin omaa sytytystä.
Jos laittaa kokonaan erillisen sytkän niin sitten se ei siihen vaikuta.
Jäsen #606

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 20. 19:55:01 2004

no mites tämmönen esim. msd:n sytkän myöhästin kuis se soveltuu ton boxin kanssa?sit toinen kynymys olis kahtia suuttimia kaupan 280 156 023 ja 280 150 747 kiinnostas noista tuotot ja vertailu noihin cosan -803:siin.eli huonommat vai paremmat-

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » La Helmikuu 21. 11:21:46 2004

-023 390 ml/min 3 bar paineella
-747 192 ml/min
-803 390 ml/min 2,7 bar paineella

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 21. 19:55:40 2004

kiitoksia kovasti 8) taidan hommata tollaset -023 suuttimet,vielä kun sytkän saa kuntoon niin eiköhän tosta riesasta jotain irti saada.olisko kellään ehdotuksia sytkän suhteen :?:

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Helmikuu 22. 2:57:46 2004

mulla on muokattu jakaja turbokäyttöön mutta ei oo voelä paikallaon tehty ohc omaan jakajaan. En oo vielä jaksanu vaihtaa ku sain laitettua ton oman niin että ei nakuta enään ja maks ennakko 4000 kiekan kohalla 29-30 astetta ennen meni yli 37 mutta aijon vielä muokata tota sinne 25astee paikkeillle.
toi turbo käyttöön tehty jakaja on on 1000 kiekan kohalla 10 astetta ja 4000 kohalla 25 astetta.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Helmikuu 22. 6:45:51 2004

millai oot sen muokannu,tosin en tiedä käykö se mulle kun on toi is:n boxi,mut luulis onnistuvan :roll:

Vastaa Viestiin