Ahdin-ostoksilla

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KWV
Ylläpitäjä

Ahdin-ostoksilla

Viesti Kirjoittaja KWV » Pe Helmikuu 20. 16:06:56 2004

Nyt on tullut aika ylittää kynnys ja turbottaa iS RS Sierra 2.0i Ohc, kansi vaihtoon ja turbo kiinni. Onko kokemuksia Garrett T02, T25, T03 ahtimista ja mikäli on vielä parempia vaihtoehtoja niin eikun ehdottelemaan. Hakusessa on 250+ hv.


Kiitokset kaikille

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Helmikuu 20. 16:18:15 2004

Holsetin h1d tai h1 on varteen otettava ahdin riittää kohtuu pitkälle halpa huoltaa eikä maksa koko ahdin uutenakaan paljoa ja niitä on helppo muokkauttaa lisätietoja www.proturbo.fi

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Pe Helmikuu 20. 17:57:18 2004

Mikäköhän siinä on kun turbottajilla on aina ensimmäinen ja suurin ongelma tuo turbon valinta. Jos on oikeasti aikeissa jotain rakentaa, niin ensin laitetaan kone muuten siihen kuntoon, jotta ahtamisessa vaadittavat korkeammat lämmöt, paineet ja mekaaninen rasitus eivät hajota paikkoja.
Tämä tehdään sillä rahalla joka perstaskusta löytyy, sitten mietitään turboa ja muita koneesen ympättäviä lisälaitteita loppu budjetin kustannuksella. Lopuksi kun kaikki on nipussa, mennään rullille ja katotaan paljonko vessa sitä tehoa oikeasti luovuttaa.

Sinullakin kun tuo tehoraja tuntuu olevan melko korkealla, voisit ensin kertoa paljonko tuota likviditeettiä olisi käytettävissä, niin varmasti täältä kerrotaan mitä täytyy hankkia.

OHC moottoria on tälläkin foorumilla turbotettu virtuaalisesti tuhansia kertoja (jotkut jopa tosi elämässäkin), ja niistä voi lukea lisää kun selailee vanhoja viestejä vaikka hakukoneella.

Tulipas tilitys... Tarkoitus ei ollut lannistaa, vaan kertoa että jos haluaa halpaa ja hyvää, joutuu ostamaan kaksi.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Helmikuu 20. 20:19:55 2004

Joo no mä vein tossa tiistaina kannen, lohkon ja alakerran koneistukseen ja ei tuo halpaa ole. Itelle tuli aika yllätyksenä kuin paljo tohon uppoo rahaa vaikka kaikki oli jo kunnolla mietitty. Mut onnee projektille, toivottavasti et tarvii sitä :D

KWV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja KWV » Su Helmikuu 22. 15:28:00 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Joo no mä vein tossa tiistaina kannen, lohkon ja alakerran koneistukseen ja ei tuo halpaa ole. Itelle tuli aika yllätyksenä kuin paljo tohon uppoo rahaa vaikka kaikki oli jo kunnolla mietitty. Mut onnee projektille, toivottavasti et tarvii sitä :D
Mulla on kyllä kaikki siinä mielessä jo asiat mallilla että:

250 lohko (kestää mitä kestää)
arp pultit kannessa ja alakerrassa
wiseco takomännät (8,2:1)
Eagle veivit
Cometic kansitiiviste
Catcamsin 262/272 nokka
2,5" mitoitettu rosteripilli pakosarjasta kahella hiilikuituvaimentimella
kansi portattu
imusarja kiillotettu
Mountune lastu (samaan hässään vaihdettu suuttimet)

Puuttuu enää ahdin ja välijäähy. Sisäänajo noilla männillä on hyvä suorittaa ilman ahdinta vaikka hieman lussusti lähtee noilla puristuksilla ;)

Vastaa Viestiin