Dokin sähköflekti ohariin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Dokin sähköflekti ohariin
Tästä on ollut muistaakseni ennenkin juttua, mutta ei tuntunut enää löytyvän haulla, eli kerrataan:
Mikä olisi oharissa hyvä paikka tuolle sähköflektin anturille? Alavesiletkuun suunnittelin sen alustavasti laittavani, mutta jos jollakulla on parempi idea niin kelpaa.
Mikä olisi oharissa hyvä paikka tuolle sähköflektin anturille? Alavesiletkuun suunnittelin sen alustavasti laittavani, mutta jos jollakulla on parempi idea niin kelpaa.
-
- Ylläpitäjä
-
Menee melkein sen kaavan mukaan että alkuperäisessä jäähdyttäjässä ei ole paikkaa mut tarvike jäähdyttäjistä usein löytyy. Anturin kiinnitys, jos löytyy niin on 22x1.5mm. Itse kävin just kasaamassa flekti paketin asennus valmiiksi, laitan DOHC:n tupla puhkun kaksipiirisellä anturilla eli ensin starttaa toinen ja jos vielä lämpö nousee niin sitten toinenkin lähtee mukaan. Anturin lämpöarvot on ainakin mulla vähän hakusessa, otin nyt sellaisen missä alemmat arvot on 82-77 ja ylemmät 87-82 <-merkitään tuolla tavalla että ensin käynnistys lämpötila ja sitten pysähtymis lämpötila.Turbo_IS kirjoitti:Joissakin jäähdyttimissä on paikka valmiina. Kannattaa tarkistaa, mulla oli...
Meneekö ihan metsään nuilla.....

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
Mondeo -05<----käyttis
-
- Ylläpitäjä
-
- Viesti:
Antura...
Spuler!
Riippuu ihan minkä lämpösenä olet koneen suunnitellut käyvän. Jos sulla on kovinkin lämmin termostaatti, niin luulisi flektin pöhisevän koko ajan. Eli vähän on mielestäni alakanttiin noi arvot. Itelläni on muistaakseni 92/87 astenen antura syylärin alavesitilassa ja toimivuus on erinomainen. Lähtee käymään juuri kuten pitääkin ja lämpöjä on kiva seurata AutoMeterin mekaanisesta mittarista...
Riippuu ihan minkä lämpösenä olet koneen suunnitellut käyvän. Jos sulla on kovinkin lämmin termostaatti, niin luulisi flektin pöhisevän koko ajan. Eli vähän on mielestäni alakanttiin noi arvot. Itelläni on muistaakseni 92/87 astenen antura syylärin alavesitilassa ja toimivuus on erinomainen. Lähtee käymään juuri kuten pitääkin ja lämpöjä on kiva seurata AutoMeterin mekaanisesta mittarista...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Joo, sen anturin sijainti vaikuttaa siihen toimintalämpötilojen valintaan. Mulla on termari koneessa 88 ja jos nuo nyt pyörii kokoajan niin sitten vaihdan flektianturin pykälää hikisempään-> 87-82 ja 92-87 ja jne. kunnes toimii oikealla lämpötilalla.
Jos kukaan ei tiedä sanoa millainen kannattaa laittaa niin sitten vain kokeilemalla selviää millä toimii oikean lämpöisenä.
Mulle tulee siis yksi anturi mikä ohjaa kahta flektiä, siitä nimitys kaksipiirinen anturi.
Mun anturi on alunperin tarkoitettu Alfa Romeo 33 1.8TD:hen....tarvike tietysti. Valmistaja on FACET ja numero: 7.5604, löytyy sellaisista liikkeistä jotka ko. merkkiä myyvät.
www.facet.it ja sieltä catalogue->kieleksi eng. ja sitten vaikka similar type josta pääsee valkkaamaan mieleisen tuotteen ja saa tietysti numeron mukaan millä menee ostoksille. Tietysti tuolla pääsee valitsemaan osat autovalmistajan/mallin mukaan jos niin haluaa.
Jos kukaan ei tiedä sanoa millainen kannattaa laittaa niin sitten vain kokeilemalla selviää millä toimii oikean lämpöisenä.
Mulle tulee siis yksi anturi mikä ohjaa kahta flektiä, siitä nimitys kaksipiirinen anturi.
Mun anturi on alunperin tarkoitettu Alfa Romeo 33 1.8TD:hen....tarvike tietysti. Valmistaja on FACET ja numero: 7.5604, löytyy sellaisista liikkeistä jotka ko. merkkiä myyvät.
www.facet.it ja sieltä catalogue->kieleksi eng. ja sitten vaikka similar type josta pääsee valkkaamaan mieleisen tuotteen ja saa tietysti numeron mukaan millä menee ostoksille. Tietysti tuolla pääsee valitsemaan osat autovalmistajan/mallin mukaan jos niin haluaa.
Jäsen #468
Mondeo -05<----käyttis
Mondeo -05<----käyttis