OHC 1.6 kannen palotilat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

OHC 1.6 kannen palotilat

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Helmikuu 10. 16:57:52 2004

Eli koskee 1.6 kannen palotilojen muokkausta. Brendalta sain jo hyvät
ohjeet, mutta vielä jos joltakin löytyisi vaikka kuva valmiista palotilasta niin olisin kiitollinen. 10.5 rutulle laskin palotilaksi kanteen n.41-42cc, eli jonkun verran tuosta 1.7mm höylätystä saa kaivaa. Mittaan palotilat nesteellä, ja teen lopuksi kaikista vahamallit jotta saan palotiloista identtiset.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 11. 11:50:07 2004

Kilpureihin on palotila sihdattu nokasta riippuen 40-41cc, jolloin suhteeksi tulee 92mm o.2mm mäntä yli tason felpro pahvilla 12.2-12:1, kadulle std alakerta mäntä lohkon tasolla mietonokka vakiopahvi palotila 43-44cc jolloin tulee n. 10.8-10.6:1, no kukin tekee mitä tekee, jarrussa ja pätkällä nää nähdään missä mennään.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Helmikuu 11. 17:36:56 2004

91.303 poraus, mäntä .15 alle lohkon. vakio paffi n.1.2mm. Näillä laskin tuon about 42cc. Tilavuus ei ole ongelma, vaan lähinnä kiinnostaa palotilan muotoilu.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 11. 19:57:18 2004

Oikeilla jäljillä oot, se mäntä kannattaa kuitenkin tuoda lähelle kantta n. 0.8-1mm välys kilistyksen minimoimiseksi, palotilan muotoilu myös järkevää. Hyvällä nokalla ja GP1 venoilla ja jo kevyellä porttauksella saa henkeä pannuun :)

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Helmikuu 12. 0:01:18 2004

Sain alakerran juuri valmiiksi ja mittasin tarkemmin; Männät .13 alle lohkon. Kansi on 1.6, höylätty 1.7mm, 44/37 SSTeräsventtiilit, pronssi ohjurit, Cat Cams tupla jouset, syvät lautaset (venttiilin pituus!) Cat cams 272/284 (kunhan saapuu Prostreetiltä), kansi potki häkkisen rullilla viimeksi 1600cc katumoottorissa 125hp / 7500rpm PYÖRISTÄ. Luistonestosta tulee vastaamaan toistaiseksi vakio EFI hiukan korotetulla paineella.

Edelleen kaivataan mallia palotiloille....
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Helmikuu 12. 0:06:52 2004

Kun olisi digi voisin kuvata yhden menestyneen gurun käsityksen palotilasta, mutta kun ei oo :(

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Maaliskuu 9. 23:45:37 2004

Kun on digi niin kuvasin tuon kannen. En tiedä sitten toimivuudesta mutta
'tällanen täst sit tuli'. Tavaraa otin pois tulpan puolelta, pohjasta ja seetien ympäriltä. Seetit ovat aivan pinnassa ja osittain koholla muuhun pintaan nähden. Tilavuus n.42-43cc(en ole mitannut kiillotuksen jälkeen) Ruttu n.10.85:1. Sen verran näkyy peilaavan että kuva hiukan vääristyy mutta käsityksen noista nyt varmaan saa. Lisää kuvia pukkaa pikkuhiljaa eetteriin.

http://community.webshots.com/photo/123 ... 5635VtMxkx
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Maaliskuu 10. 11:21:04 2004

Jos kansi on 1.6L koneen hattuna niin seuraavaan projektiin voisit kokeilla 1.3 kantta siinä on tosi kompakti palotila ja reuna-alueet (squish) mukavan kokoiset. Pikkusen jos palotilaa suurentaa niin saa ainakin 2.0L vakio kokoiset venttiilit sopimaan, eikä kanavat ole mitkään rotan mentävät horot.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Maaliskuu 10. 17:39:39 2004

Tulee parilitraisen päälle. Mäntä olisi periaatteessa pitänyt saada vielä lähemmäksi kantta tuon "squishin" takia, nyt jää n.1.15mm, mutta sitten olisi loppunut ainakin meikäläisen kantti kaivaa noita palotiloja. Nykyiselle nokalla tuo vajaa 11 ruttu on jo aika ylärajoilla, toisaalta pienemmälliä "squishilla" detonaatio herkkyys olisi vähentynyt, mutta ei kai sitä kaikkea voi saada. Nyt jälkikäteen ajateltuna olisi ollut järkevämpi tehdä koko paketti kaasareille jolloin olisi voinut käyttää myös pitempää aukioloaikaa imupuolella, eli myös korkeampaa puristussuhdetta, jolloin männätkin olisi voinut tuoda lähemmäs kantta jne jne. Läppämallin ilmamäärämittaria käytettäessä joutuu aina tekemään kompromissejä nokan suhteen, joka taas asettaa omat vaatimuksensa puristussuhteelle. No katotaan kuinka käy, jos käy ollenkaan.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Huhtikuu 14. 12:15:42 2004

Ja tänään mitattiin 125hp 5940rpm pyöristä. Rajotin leikkaa 6000rpm, voimaa riittäisi siis vielä ylemmäs. Vakiosuuttimet, vakio mittari yms. Bensan paineen joutui nostamaan 5:een kiloon., muuten kävi koko alueella laihalla. Käppyrä on niin kaunis että meinaa itku tulla, harmi kun ei ole scanneria... 8)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Huhtikuu 14. 12:24:51 2004

razorass kirjoitti:Ja tänään mitattiin 125hp 5940rpm pyöristä. Rajotin leikkaa 6000rpm, voimaa riittäisi siis vielä ylemmäs. Vakiosuuttimet, vakio mittari yms. Bensan paineen joutui nostamaan 5:een kiloon., muuten kävi koko alueella laihalla. Käppyrä on niin kaunis että meinaa itku tulla, harmi kun ei ole scanneria... 8)
Ota digikameralla siitä kuva :wink:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Huhtikuu 14. 22:11:05 2004

nestori kirjoitti:
razorass kirjoitti:Ja tänään mitattiin 125hp 5940rpm pyöristä. Rajotin leikkaa 6000rpm, voimaa riittäisi siis vielä ylemmäs. Vakiosuuttimet, vakio mittari yms. Bensan paineen joutui nostamaan 5:een kiloon., muuten kävi koko alueella laihalla. Käppyrä on niin kaunis että meinaa itku tulla, harmi kun ei ole scanneria... 8)
Ota digikameralla siitä kuva :wink:
Hetken päästä näkyy tuolla;
http://community.webshots.com/album/123736700kbCsqZ/0
sori ettei kuvan laatu ole kaksinen, mutta tällä halpiskameralla ei oikein lähikuvia saa. muoto sentään näkyy.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vastaa Viestiin