pikakyssäri tulpista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

pikakyssäri tulpista

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Maaliskuu 29. 21:51:24 2004

eli 4x4 cossuun pitäis saaja hyvät tulpat koville paineille.... championi c59c en saa firmankautta tilattua onko muita merkkejä jotka kestää?????

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Maaliskuu 31. 3:30:50 2004

bosch ja denso niillä on kans platina yms. tulppia ja itse oon todennut ainakin 2 pyöräsillä kestäväksi
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Maaliskuu 31. 8:40:53 2004

mikä merkitys on motorcraftin tulpissa tolla agpr12pp8 ja agpr12pp11 ja sit löytyis agpr12pp ?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Maaliskuu 31. 9:03:56 2004

fordrs2000 kirjoitti:mikä merkitys on motorcraftin tulpissa tolla agpr12pp8 ja agpr12pp11 ja sit löytyis agpr12pp ?

Jos tuossa käytetään yleisen tavan mukaisia kirjainmerkityksiä niin, p tahtoo tarkottaa että elekrtrodi on platinaa. Tarkottasko noi tupla pp perässä olevat numerot kärkiväliä? Kysy Ford huollosta, eiköhän ne tiedä kirjainmerkitykset tarkkaan. Tuo 12 vois olla lämpöarvo ja muut merkit ilmasevat kierteen, kierteenpituuden. En vaan osaa kertoa että mikä kirjain on mikin.

Tavallaan merkinnöistä löytyy elektrodien lukumäärän ilmaiseva kirjain kans, mut tuossa ei semmosta mun mielestä ole.

En tiedä oliko tästä apuja :lol:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Maaliskuu 31. 10:50:08 2004

jos p on kerran platina niin pp on silloin tuplaplatinaa eli molemmat elektrodit sitä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

vellu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vellu1 » Ke Maaliskuu 31. 10:56:46 2004

Nyt puhkes... neitsytkirjotus uudelta jäseneltä. Ja sit aiheeseen: Fordilla ne kauppaa nelariin agpr12pp tulppia ja niissä on kärkiväli 1.1 joka on huoltomanuaalin mukaan väärä. Pitäisi olla .75. Englannissa ainakin Burton käyttää noita agpr12pp8 tulppia nelareissa, joissa on kärkiväli .75. Jjs osaa muuten kertoa pitkät tarinat tulpista. Josta tulikin mieleen kiittää jjs:ää rempasta (missäs tulpat viipyy? :D )

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Maaliskuu 31. 11:10:05 2004

"Samoja" tulppia löytyy eri kärkiväleillä suoraan fordilta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Maaliskuu 31. 11:14:36 2004

Ja jos ahtoja nostelet joudut tulpan kärkiväliä pienentää.

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ke Maaliskuu 31. 11:48:45 2004

enpä ole koskaan suoraan tulppia Ruuvannu kiinni aina olen Kärkivälin tarkastanu ja säätäny ohjekirjan mukaan tai Perstuntumalta.

en sit tiedä noista Platina tulpista, että tykkääköne Pahaa jos niitten kärkiväliä menee sääteleen?

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Maaliskuu 31. 14:34:21 2004

pitää koittaa noilla platinatulpilla jos sais ton pelaan niillä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=79074

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 31. 19:17:56 2004

vellu1 kirjoitti:Nyt puhkes... neitsytkirjotus uudelta jäseneltä. Ja sit aiheeseen: Fordilla ne kauppaa nelariin agpr12pp tulppia ja niissä on kärkiväli 1.1 joka on huoltomanuaalin mukaan väärä. Pitäisi olla .75. Englannissa ainakin Burton käyttää noita agpr12pp8 tulppia nelareissa, joissa on kärkiväli .75. Jjs osaa muuten kertoa pitkät tarinat tulpista. Josta tulikin mieleen kiittää jjs:ää rempasta (missäs tulpat viipyy? :D )
Toi tarinanheiton osaaminen sujuu kyllä :oops: , tekeminen on vaan niin työlästä.
Vellun tulpat on "jälkitoimituksessa" :roll: Kyyyllä ne joskus...
Kärkiväli kyllä pitäisi olla ainakin katticossuissa 1,1mm 092 Motorcraftilla; näin väittää omat tiedostot.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Tulppa

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Maaliskuu 31. 21:08:52 2004

Tulpat Fordilla oli yksi niistä varaosista joiden finikset vaihtu ties kuinka monta kertaa vuodessa. Aina sai olla liimaamassa uutta numeroa hyllyn reunaan. Samassa lokerossa voi olla vanhempiakin vaikka ne myytäisiinkin uusimmalla numerolla. Ei ihme jos kärkiväli on eri mitä manuaalissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Huhtikuu 1. 0:54:38 2004

ckolli kirjoitti:Ja jos ahtoja nostelet joudut tulpan kärkiväliä pienentää.
Tiettyyn rajaan asti toimii myös kipinäjännitteen nosto = lyhempi ensiö puolassa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin