MT-75 välitykset

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

MT-75 välitykset

Viesti Kirjoittaja Latexi » Pe Huhtikuu 2. 20:43:47 2004

Meni Sierrasta (-92/93 2.0 iS farkku) laatikko vaihtoon, ku rupes rutina ja vinkuna yltymään. Erinäköisten kiroilujen ja taistelun jälkeen "uusi" ja vanha laatikko suostuivat vaihtamaan paikkaa.
Mutta nyt nopeusmittarin lukemat muuttuivat. Ennen auto kulkin vitosella 2000 rpm aika tarkkaan 80 kmh, nyt kulkee ainakin mittarin mukaan hitaammin.

Auton alkup. laatikko oli tehty joskus vuonna 93 kun taas se joka laitettiin paikalleen oli tehty 6/98 ja valumuotin taimikälie tunnus oli "VI/1". Tämä tunnus oli ainakin eri (tietysti) siinä alkup laatikossa ja siinä oli pieni ulkoinen valuero muistaakseni etupäässä, toisessa oli tiheä "mehiläiskenno" yhdessä kohdassa ja toisessa pelkästään pari kohoumaa.

Onko eri aikakausien laatikoissa välityksissä eroa vai onko mittarin anturi erilainen. Onko muuten nopeusmittari sähkönen ja matkamittari vaijerilla vai miksi siellä on molemmat?

tiedon muruistakin kiitollinen...

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Huhtikuu 2. 21:28:44 2004

Taitaa sierran mittari toimia vaijerilla ja se toinen anturi on varmaan pakkivalon anturi
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Pe Huhtikuu 2. 23:22:56 2004

Tupi kirjoitti:Taitaa sierran mittari toimia vaijerilla ja se toinen anturi on varmaan pakkivalon anturi
Ja taitaa siellä olla myös sähköinen tunnistin joka kertoo boksille liikkuuku auto tai jotain, kuitenkin on joku anturi pakkivalon lisäksi.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Huhtikuu 3. 0:39:56 2004

Sierran matkamittari toimii vaijerilla, mutta sähköanturi on DOHC koneessa moottorinohjausta varten. Välitykset on pensakoneiden mt-75:ssa samat, mutta mittarin vaijerin / anturin rattaita on eri kokoisia. Ota vanhasta laatikosta ratas niin mittari näyttää oikein 95% todennäköisyydella. 100% varmaksi ei voi luvata koska myös laatikossa olevia rattaita on erilaisia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » La Huhtikuu 3. 17:27:18 2004

Selvä juttu, kiitoksia!
Täytyy kattella joskus sitä vaijerinpyöritintä, kunhan on taas tarpeeksi intoa lähteä sörkkimään sinne. Vaihdossa oli tarpeeks vaihdelaatikoita vähäksi aikaa.

Vastaa Viestiin