Kammiopakosarja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Kammiopakosarja

Viesti Kirjoittaja BDG » Su Huhtikuu 4. 17:04:27 2004

Kertokaas miul tietäväiset mitä hyötyä on kammiopakosarjasta ja miten määritellään kammioiden koko ja etäisyys kannesta ?
RapajuoppoPutkiMies*469*

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Su Huhtikuu 4. 20:49:03 2004

Kammion idea on jäljitellä/toistaa pakotahti. Kammioon tulevan pakokaasun virtaus muuttuu laminaarisesta turbulenttiseksi, eli äkillinen muutos putken halkaisijassa aiheuttaa putkistoon negatiivisen painepulssin, joka edesauttaa huuhtelu prosessia. Jotta vastapaine ei kaasun tilanmuutos prosessin vuoksi kasva liian suureksi, pitää kaasun virtaus muutttaa takaisin laminaariseksi. Tämä tehdään kammion kartiomaisella muodolla.
Ja piirsinpä tuossa aikani kuluksi yhden kuvankin. Tilavuus on tosin ihan lonkalta heitetty.

Ja tästä ei todellakaan ole mitään hyötyä, jos pakosarja on mallia "universal".

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Su Huhtikuu 4. 20:59:45 2004

Kiitos !!
RapajuoppoPutkiMies*469*

SukNorris
Viestit: 13
Liittynyt: To Heinäkuu 4. 20:11:42 2002

Viesti Kirjoittaja SukNorris » Su Huhtikuu 4. 23:17:39 2004

Tarkoittikohan BDG mahdollisesti tällaista kammiopakosarjaa? Mihin noiden "purkkien" toiminta oikein perustuu ja miten ne mitoitetaan?
Jäsen #458

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Huhtikuu 4. 23:33:07 2004

Tuossa suknorrisin kuvassa on oikea mattilan saken tekemä kammiopakosarja ja on paras sarja ohc:hen mutta jos tuommosen aikoo laittaa niin koneen pitää olla kunnolla viritetty eli nokka yli300 ast. isot venat joku väh. 92 männät nimittäin jos tuommosen setin lyö mietoon katumoottoriin niin siitä katoo väännöt ja toimii muutenki päin persettä
Ps. yleensä noita käytetään vain kilpautoissa jotka kiertää n.8000-9000 rpm
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Huhtikuu 5. 18:58:37 2004

SukNorris kirjoitti:Tarkoittikohan BDG mahdollisesti tällaista kammiopakosarjaa? Mihin noiden "purkkien" toiminta oikein perustuu ja miten ne mitoitetaan?
Jeps tattista taas :P
RapajuoppoPutkiMies*469*

Vastaa Viestiin