Kammiopakosarja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Kammiopakosarja
Kertokaas miul tietäväiset mitä hyötyä on kammiopakosarjasta ja miten määritellään kammioiden koko ja etäisyys kannesta ?
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Kammion idea on jäljitellä/toistaa pakotahti. Kammioon tulevan pakokaasun virtaus muuttuu laminaarisesta turbulenttiseksi, eli äkillinen muutos putken halkaisijassa aiheuttaa putkistoon negatiivisen painepulssin, joka edesauttaa huuhtelu prosessia. Jotta vastapaine ei kaasun tilanmuutos prosessin vuoksi kasva liian suureksi, pitää kaasun virtaus muutttaa takaisin laminaariseksi. Tämä tehdään kammion kartiomaisella muodolla.
Ja piirsinpä tuossa aikani kuluksi yhden kuvankin. Tilavuus on tosin ihan lonkalta heitetty.
Ja tästä ei todellakaan ole mitään hyötyä, jos pakosarja on mallia "universal".
Ja piirsinpä tuossa aikani kuluksi yhden kuvankin. Tilavuus on tosin ihan lonkalta heitetty.
Ja tästä ei todellakaan ole mitään hyötyä, jos pakosarja on mallia "universal".
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Tuossa suknorrisin kuvassa on oikea mattilan saken tekemä kammiopakosarja ja on paras sarja ohc:hen mutta jos tuommosen aikoo laittaa niin koneen pitää olla kunnolla viritetty eli nokka yli300 ast. isot venat joku väh. 92 männät nimittäin jos tuommosen setin lyö mietoon katumoottoriin niin siitä katoo väännöt ja toimii muutenki päin persettä
Ps. yleensä noita käytetään vain kilpautoissa jotka kiertää n.8000-9000 rpm
Ps. yleensä noita käytetään vain kilpautoissa jotka kiertää n.8000-9000 rpm
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/