Ford OHC 1.8 kansi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ford OHC 1.8 kansi
Minkälainen kyseinen kansi on kanaviltaan, palotiloiltaan & venttiileiltään?
Selkeytettynä:
1. Onko pienemmät palotilat kun 2.0 kannessa?
2. Onko isommat venttiilit kun 1.6:ssa?
3. Minkälaiset kanavat kyseisessä kannessa on verrattuna 2.0 kanteen?
Selkeytettynä:
1. Onko pienemmät palotilat kun 2.0 kannessa?
2. Onko isommat venttiilit kun 1.6:ssa?
3. Minkälaiset kanavat kyseisessä kannessa on verrattuna 2.0 kanteen?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
1.8 puristukset on 9.5 siitä voi laskea paljonko on palotilan koko, mutta on se pienempi kuin 2.0L. Palotila on eri mallinen kuin 2.0.
Kanava on ehkä vähän jyrkempi kuin 2.0 ja aivan eri mallinen eli se kapenee voimakkaasti venttiilinvarren kohdalta ja ilma kulkee "ulkokurvin" puolella, tarkoituksena ilmeisesti saada voimakas pyörre sylinteriin.
Kanava on ehkä vähän jyrkempi kuin 2.0 ja aivan eri mallinen eli se kapenee voimakkaasti venttiilinvarren kohdalta ja ilma kulkee "ulkokurvin" puolella, tarkoituksena ilmeisesti saada voimakas pyörre sylinteriin.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003
Osaisko joku kertoa mitä eroa 1.8 kannessa on 2.0:aan verrattuna.
Eli venttiilien ja kanavien koot yms..
Ja paljonko muuttuu puristukset ku laittaa vakio kakslitraseen koneeseen, 2.0 kannen tilalle.
Ku ois tiedossa tuommonen 1.8 kansi eikä sopivuudesta oo mitään tietoa
Ja sitten vielä semmonen kysymys että pitääkö kaiken ikäisissä OHC kansissa käyttää sitä venttiilinsuoja ainetta?
Eli venttiilien ja kanavien koot yms..
Ja paljonko muuttuu puristukset ku laittaa vakio kakslitraseen koneeseen, 2.0 kannen tilalle.
Ku ois tiedossa tuommonen 1.8 kansi eikä sopivuudesta oo mitään tietoa

Ja sitten vielä semmonen kysymys että pitääkö kaiken ikäisissä OHC kansissa käyttää sitä venttiilinsuoja ainetta?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Enkös juuri tossa aiemmassa vastauksessa kertonut miten se kanava eroaa??E.H kirjoitti:Osaisko joku kertoa mitä eroa 1.8 kannessa on 2.0:aan verrattuna.
Eli venttiilien ja kanavien koot yms..
Ja paljonko muuttuu puristukset ku laittaa vakio kakslitraseen koneeseen, 2.0 kannen tilalle.
Ku ois tiedossa tuommonen 1.8 kansi eikä sopivuudesta oo mitään tietoa![]()
Ja sitten vielä semmonen kysymys että pitääkö kaiken ikäisissä OHC kansissa käyttää sitä venttiilinsuoja ainetta?
Puristussuhteesta voit laskea palotilan koon suht tarkasti ja moottorin kokohan on 1796cm3.
Haynesin opus väittää venojen olevan samat kuin 1.3:ssa, mutta se ei pidä paikkansa, ne on paljon isommat ja taitaa olla yhtä suuret kuin 2.0L.
Joissain kansissa on seetirenkaat jolloin ei tarvitse käyttää lisäainetta.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003
No joo mutta aattelin että onko kanavat sitten pienempiä ja virtaako se yleensä niin hyvin kuin 2 litrasen kansi...SLEI kirjoitti:Enkös juuri tossa aiemmassa vastauksessa kertonut miten se kanava eroaa??E.H kirjoitti:Osaisko joku kertoa mitä eroa 1.8 kannessa on 2.0:aan verrattuna.
Eli venttiilien ja kanavien koot yms..
Ja paljonko muuttuu puristukset ku laittaa vakio kakslitraseen koneeseen, 2.0 kannen tilalle.
Ku ois tiedossa tuommonen 1.8 kansi eikä sopivuudesta oo mitään tietoa![]()
Ja sitten vielä semmonen kysymys että pitääkö kaiken ikäisissä OHC kansissa käyttää sitä venttiilinsuoja ainetta?
Puristussuhteesta voit laskea palotilan koon suht tarkasti ja moottorin kokohan on 1796cm3.
Haynesin opus väittää venojen olevan samat kuin 1.3:ssa, mutta se ei pidä paikkansa, ne on paljon isommat ja taitaa olla yhtä suuret kuin 2.0L.
Joissain kansissa on seetirenkaat jolloin ei tarvitse käyttää lisäainetta.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jep. 1,8 OHC kuuluu Fordin laihaseosmoottoreihin kuten 1,6 E-max. Siksi moiset kanavat.SLEI kirjoitti:kapenee voimakkaasti venttiilinvarren kohdalta ja ilma kulkee "ulkokurvin" puolella, tarkoituksena ilmeisesti saada voimakas pyörre sylinteriin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
1.8 koneessa on litrateho pienempi kuin 2.0L koneessa, isku sama, venan ilm. samat, nokka sama, joten tuskin 2.0l koneen teho kannella kasvaisi ellei kanavia yhtään portata. Vääntö varmaan lisääntyisi ja bensan kulutus laskisi, puristuksen nousu voisi teoriassa nostaa tehoa noin 5%, mutta riittääkö se kompensoimaan virtauksen laskun selviäisi vain kokeilemalla.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
2.0 kannet kivenalla? On vai? Saahan niitä moottoreitakin 100e:llä sen kun hakee.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
1.8 lautasen halkaisijat on 41.3mm imu, ja 34.2mm pako. Pituudet vastaavasti 112.06mm imu, ja 111.66mm pako. Pituudet menee 1.6 ja 2.0 väliin. Halkaisijat selvästi 2.0:sta pienemmät ja jopa vanhaa 1.6:sta pienemmät, mutta en oo varma e-maxin venttiilihalkaisijoista.
Mulla on nyt aihiona mitä ilmeisimmin tommonen 1.8 kansi, mut valumerkintä on 84HM*** ja valuvuodesta ei saa selvää. Niin että onko se kansi jo sillon otettu käyttöön (eikä ´87), vai onko se kuutioitu vaan varastoon samalla kuin e-maxikin???. Palotilan halkasija ei täsmää e-maxin poraukseen, vaan on isompi, luokka 1.8 poraus.
Mulla on nyt aihiona mitä ilmeisimmin tommonen 1.8 kansi, mut valumerkintä on 84HM*** ja valuvuodesta ei saa selvää. Niin että onko se kansi jo sillon otettu käyttöön (eikä ´87), vai onko se kuutioitu vaan varastoon samalla kuin e-maxikin???. Palotilan halkasija ei täsmää e-maxin poraukseen, vaan on isompi, luokka 1.8 poraus.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani