Rohkenisin näillä eväillä sanoa että joku venttiilin nostajista jumiutui hetkeksi ja sanoisin että kyseisen nostajan tarkoitus on availla imu-venttiiliä.
Nostaja jumissa --> venttiili ei aukea, (ainakaan kunnolla) --> menovesi ei pääse sylinteriin --> käy kolmella --> syystä tai toisesta nostaja alkoi jälleen toimimaan normaalisti...
Näin siis luulisin käyneen. Vannomaan en ala.
Eikä nostaja välttämättä jumiutunut, saattaahan olla ettei jostain syystä ollut tarpeeksi öljyä sille / liian vetelää öljyä tarjoiltiin.
Itselläni kävi XR3i Escon, (tai sellaisen moottorin) kanssa näin :
Vaihdoin nostajat --> sisäänajossa revitystä huonoilla öljyillä --> imu-venttiilin nostajasta noin 1cm pois --> kävi kolmella --> bensaa yhden suuttimen putket täys --> polttoaineen määrän jakajan lautanen alkoi pitämään meteliä kun ei saanut enempää soppaa putkeen...
Kannattaa muuten tarkistaa noiden nostajien kuluneisuus. Sehän ei ole edes paha homma.
Huohotinletkut irti venttiilikopasta --> venttiilikoppa irti --> keinuvivut irti --> nostajat ylös kolosistaan...tässä sitten tarvitaankin hermoja, (ja kynsiä) koska nuo veijarit ovat asettuneet niin mukavasti ettei ne välttämättä tahdo pois. Itse olen sormilla niitä kalastellut mutta on siihen varmaan joku helpompikin tyyli olemassa.
Huhhuh kun tuli taas jaariteltua...plöh.
