8v DOHC turbo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

8v DOHC turbo

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 7. 22:14:13 2004

Tästähän on ollut puhetta.
Hullu ajatus, älkää nyt heti tyrmätkö :D

8v DOHC turbo.

Seuraavia faktatietoja vakio 8v DOHC-koneesta kaivataan:
Kiertokankien pituus, männäntappien halkaisija, mäntien puristuskorkeus, kampiakselin kaulojen mitat.

Älkää kysykö miksi :lol:
Jäsen #606

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » To Huhtikuu 8. 0:43:45 2004

puristuskorkeus: 32,27 mm
männäntapin halk.: 20,6 mm

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 8. 16:41:36 2004

hmm...
Lautamäki myy seuraavanlaista mäntää mikä vaikuttas melkein sopivalta:

Halk. 86.5mm PK. 35.05mm Tappi 22.0mm Männän laki -13 cc
592e

Tuo on siis Toyotan 3SGTE-koneen mäntä. Kestäisköhän se jos siitä poistais materiaalia sen verran että korkeus olis sama kun vakiossa?

Vielä kun tietäis kiertokanken pituuden ja sen että voiko sitä koneistaa päästänsä isommaks ilman että se särkyy liian helposti... Tai onko jossain muussa vehkeessä joku vähän lyhkäsempi mutta muuten samoilla mitoilla oleva vahvempi kanki...
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Huhtikuu 10. 23:24:00 2004

Kerro sitten kauan kansi kesti kun saat valmiiksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 11. 17:05:45 2004

Kahtoo nyt mitä saa aikaseks, vai saako mitään.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin