Auttakaa nyt joku loppuu neuvot kesken

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Auttakaa nyt joku loppuu neuvot kesken

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Huhtikuu 18. 16:02:36 2004

Elikkä kaverin nelikko cossua rapattiin eilen koska auto rupesi käymään kahdella sylkyllä joten tutkittiin asiaa ja ilmeni että 2 ja 3 pytyn suuttimet ei sumuta mutta suuttimet toimii kuitenki 1 ja 4 pytyissä johtosarja on ehyt mittasin sen ja maa kaapeleita putsailtiin yms eli onko boxissa vika vai jossain muualla?
Sitten ois kiva tietää tuosta A-Ryhmän ecusta että minkälainen kapistus se on mihin asti riittää ja minkälainen olisi katukäytössä ja toimiiko se nelikossa jos vaihtaa sen 2 vetosen läppäanturin ja muut himmelit suuttimet mapin yms.
Myydään osiossa on yksi sellainen ecu myytävänä ja kaveria rupesi kiinnostamaan
Viimeksi muokannut Tupi, To Huhtikuu 22. 19:29:33 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 18. 22:23:11 2004

Jos on autossa katti putkessa niin a-ryhmän boxi ei varmaan ymmärrä lamdaa eikä nakutustunnistinta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Su Huhtikuu 18. 22:33:16 2004

itellä kans toi A-ryhmän ecu tulos tohon katuautoon (paikallaan jo). Vaatii kuiteski ns. "harmaat" siittimet et toimii täydellisesti.. Saas nähä miten spelaa tos parin viikon sisään jahka savut on otettu.. 8)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Huhtikuu 19. 9:09:34 2004

Toivottavasti nää a-ryhmä ecut ei ole niitä vanhanaikaisia jotka hömpöttävät mustaa alapäässä jolloin kulutus alkaa pyörryttää, joten huomioikaa että virallinen a ecu on tehty kuristimelle, joka on järjetöntä koneen tainnuttamista, teidän pitäisi päinvastoin kasvattaa ahdinta.....miten voisi kuvitella koneen toimivan jos tarvitaan reiluun 300 heppaan harmaat suuttimet. Huomioikaa että jos autolla todellakin ajetaan eikä vain runkata tallissa, kulutuksella ja saadulla käyttöteholla on merkitystä.
Ja siitä ruiskutusviasta, eikö ne kaikki ruiskun piuhat kannattaisi mitata.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Huhtikuu 19. 12:32:32 2004

Eli kyseessä ei ole katti mallin auto vaan se "normaali" punakoppanen olen mitannut kaikkien suuttimien johdot ja nuo 2 ja 3 pytyn suuttimet toimivat siis 1 ja 4 pytyn johdoissa eli suuttimissa ei ole vikaa mutta mistä niitä kannattaisi sitten mittailla onko jotain tiettyjä paikkoja jossain piilossa
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Huhtikuu 21. 22:24:30 2004

Missä sijaitsee tuon nelikon boxin maadoitus pisteet 1-19 ja missä tarkalleen sijaitsee suuttimien releet vika on varmaan jossain nuista
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Huhtikuu 22. 19:32:05 2004

Releitä rassattiin ja mittailtiin mutta ei auttanut
Sitten mittasin jännitteet ja virrat suutinten johdoilta ja kaikkiin johtoihin tuli samanlaiset arvot mutta 2 ja 3 pytyn suuttimet vaan ei toimi omissa johdoissa. Eli onkohan tuo boxin perkele levennyt ja jos jollakin on ylimääräinen nelikon ecu niin privaa vaan tuleen
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Huhtikuu 22. 20:40:53 2004

Voisi ehken mitata vielä boksi kiinni ollessa isosta liittimestä että maadottuuko suuttimien piuhat silloin kun pitäisi. Toisena vaihtoehtona jos jaksaa kikkailla vaihtaa toimivat ja risat johdot keskenään isosta liittimestä. Näin pääsee vähän eteenpäin testailussa. Pieni mahdollisuus on lainata kokeilu mielessä 4x4 boksia.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Huhtikuu 22. 22:34:08 2004

Voisitko selvittää tarkemmin että mitä isoa liitintä tarkoitat
ja että miten mitataan runkoa vasten vai jotenki muuten
Ja voisiko joku kertoa míssä ne ecun/suuttimien maadoitus pisteet sijaitsee 4x4 cosworthissa
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 23. 0:23:31 2004

no

ensiksi mitä teitte kun se rupesi pätkimään.olitteko kone huoneessa.
tehtiinkkö autolle jotain jonka jälkeen alkoi pätkimään

mittaukset.

mittaa suuttimien vastus vertaa keskenään.
älä koskaan käytä ruiskua suuttimen johdon ollessa irti suuttimesta.
kun mittaat suuttimen toimintaa niin mittaa se ruiskn boksilta kaikkien liittimien ollessa kiinni.
parhaimman mittaus tuloksen saat kun mittaat mittarilla jolla voit mitata ekä taajuuksia että jännitettä.
oletko todella varma että suuti ei aukea oletteko iroittaneet suuttimen ja kokeilleet.
sitten avaa boks ja kato niitä mustia tyristoreita laidalla,onko ne palaneen näköisiä, laatikon hajukin kertoo jotain.
ja ennenkun teette mitään mittauksia pitää levittää sähkö kaavio ja kattoa mitä sieltä löytyy ja mistä mitata.
[/i]
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Huhtikuu 23. 1:10:53 2004

Auto on ruvennut pikku hiljaa hajoamaan itsestään loppu ajasta se ei toiminut kunnolla enään kuin kylmänä mut nyt ei toimi senkään vertaa.
Ei näyttänyt transistorit palaneilta kun tutkin boxia ja suutin ei siis aukea mutta jos nuita ei toimivia suuttimia kokeilee toimivien suuttimien johtoihin niin toimii eli vika ei ole suuttimissa vaan jossain mystisessä jemmassa :cry:
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 23. 5:51:18 2004

Suuttimillehan tulee suoraan + ja boxi maadoittaa tyristorien kautta suuttimen jolloin suutin aukeaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Huhtikuu 23. 7:24:46 2004

Tupi kirjoitti:Voisitko selvittää tarkemmin että mitä isoa liitintä tarkoitat
ja että miten mitataan runkoa vasten vai jotenki muuten
Ja voisiko joku kertoa míssä ne ecun/suuttimien maadoitus pisteet sijaitsee 4x4 cosworthissa
Tarkoitan isolla liittimellä boksin liitintä. Siitä saa otettua kuoret pois, jolloin pääsee mittailemaan. Mielestäni boksista lähtevistä piuhoista pitäisi pystyä mittaamaan vastus mittarilla runkoa vasten kaikkien retaleiden ollessa kiinni että yrittääkö boksi maadottaa suuttimia. Mutta jos suuttimet ja johdot on ok niin kait toi boksi on sitten rikki.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 23. 8:20:07 2004

Jos transistori on palanut, niin ei se tarkoita, että siellä olisi klöntti sulanutta mustaa muovia. Sen verran usein täälläkin on kuultu ihmisten vaihtaneen noita antautuneita Cossun suuttimien trankkuja, että kannattaisi ne vaihtaa vaikka ihan mututuntumalta jos ei saa toista boksia testiin mistään, eikä skooppia lainaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin