Kaasarikoneiseen Sierraan ruisku (?)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Kaasarikoneiseen Sierraan ruisku (?)

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Huhtikuu 21. 18:17:06 2004

Juu eli tämmöstä projektia oon alottelemassa... Ja auto mihkä se pitäis laittaa on -88 kaasari sierra ja elinten luovuttajana olis -89(?) Scorpio 2.0i(ja kysehän on ohc moottoreista)
Olisko mitään käytännön vinkkejä/kokemuksia vastaavasta hommasta. Eli mitä kannattaa/ei kannata tehdä (jos ei lasketa sitä koko homman kannattavuutta :wink: ) ? Sen verran oon kerinny tutkiin ettei se vallan mahottomalta vaikuttais... Ja mites ton katsastuksen ja päästöjen kans että joutuuko sinne esim. katin värkkäileen?

Kiitos jo etukäteen!
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ke Huhtikuu 21. 19:23:37 2004

Just tein kyseisen siirron. Ittelläni 85 OHC sierra ja 88 OHC Scorppiosta otin ruiskun.

Osat sopii toisiinsa ihan suoraan mutta en oo saanu käyntii vielä. Asennus sinänsä täysin vaivaton. Purkamiseen meni 4 tuntia Scorppiosta ja asennukseen 5 tuntia. Ilman putsari ei istunu ihan niin ku Scorppiossa Sierran lokarin päälle mutta kyllä se siinä kestää parilla ruuvvilla.
#764

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ke Huhtikuu 21. 20:08:49 2004

Eikos tuohon kaasari-OHC:n kanteen pidä tehdä pieni 'porttaus' kohtaan johon suuttimen kärki tulee? Jos ei meinaa ottaa kanttakin ruiskukoneesta.... Vesitila on aika lähellä, joten varovainen saa olla kun kaivertelee!

Itse olen vanhaan Tanarin koneeseen laittanut kanssa ruiskun. Tässä tapauksessa elintenluovuttajana toimi Sierran kone. Ruiskun ohjauksessa olen käyttäny MegaSquirttia. Kone on käynyt kasaamisen jälkeen, mutta ajamaan päästään kylläkin vasta tuossa vapun tienoilla. Sitten tietää kuinka toimii....

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaasarikoneiseen Sierraan ruisku (?)

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Huhtikuu 21. 20:33:36 2004

Aika simppeli homma kunhan merkitsee kaikki johdot ja letkut kunnolla ettei sitten jää varaosia... :D
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Tankki

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 22. 0:11:03 2004

Kaikkihan muistaa sitten että kaasari- ja ruiskumallin tankit on erilaisia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » To Huhtikuu 22. 20:14:30 2004

Kiitos vaan vinkeistä. :) Juu mulla on siinä sellanen mahdollisuus että saan purettavaks koko auton eli siitä järjestyis se sylinterikansi ja tankki että ei tarvi sitä vanhaa kantta ruveta työstään. Ja siinä on sekin hyvä että sais itse suurin piirtein katsoo mihkä ne kaikki piuhat/letkut tulee... Onko tietoo että käykö se scorpion tankki sierraan suoraan? Mites sitten nää katsastus hommat että tarviiko siinä mitään teho/päästölappuja?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Huhtikuu 23. 17:08:16 2004

Eihän se lue rekisteriotteessa että onko koneessa ruisku vai kaasari, vai onko se niin tarkkaa onko siinä moottoritilavuuden jälkeen se I vai ei? Itte en ainakaan sano katsastusmiehelle mitään koko hommasta ja päästöthän pienenee yleensä ruiskun laiton jälkeen.

Ei tuo "ruiskutus" iso homma loppujen lopuks ollu, kuhan sais sen vielä toimimaa :oops:
#764

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Huhtikuu 23. 18:14:41 2004

Kyllä siellä se i otteessa lukee mallin perässä. AKEn sivuilla muistaakseni oli joku prosenttiluku (10% ?), kuinka paljon tehon katsotaan lisääntyneen jos laittaa ruiskun kaasarin tilalle.

Edit:
eli näin siellä sanotaan:
Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » La Huhtikuu 24. 14:41:37 2004

Turbo_IS kirjoitti:Kyllä siellä se i otteessa lukee mallin perässä. .
Eihän lue.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » La Huhtikuu 24. 22:56:54 2004

Vaihdoin itse viime vuonna 1.6 kaasaripannun tilalle 2.0i ruiskukoneen, eikä minulle ainakaan tullut rekisteriotteeseen mitään merkintään ruiskusta. Siellä lukee pelkästään "moottori vaihdettu, vapaasti hengittävä" Outo juttu oli tosin se, että prosentteja ei rekisteriotteessa näy muutenkaan lainkaan.. :wink:

Ongelmahan tuosta voi tulla silloin, jos utelias katsastusmies alkaa jonkin onnettoman vuosikatsastuksen yhteydessä syynäämään autoa tarkemminkin ja äkkää että siihen on tehty muutoksia, joista ei ole mitään mainintaa rekisteriotteessa. Sanoisin että kannattaa muutoskatsastaa, ei se niin paljon maksa ja toisaalta ei sitten tarvitse myöhemmin joka vuosi pelätä katsastusta. Papereista en osaa sanoa mitään varmaa, koska käytäntö tuntuu olevan aika tavalla mielivaltaista, mutta luulisin että enintään katsastusmies haluaisi nähdä jonkinlaisen luovarin tai ostokuitin noista ruiskun kamppeista.

Omalla kohdallani ongelmia tuotti enemmän lohkon päästöarvotodistukset yms. paperisota, mutta sinullahan tuota ongelmaa ei pitäisi olla jos lohko pysyy samana.

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Huhtikuu 26. 23:46:23 2004

Joo taidan tehä sillai että jätän sierraan sen oman alakerran kun se on viä melko hyvässä vireessä ja otan siittä scorpiosta kannen ettei tarvi ruveta sitä vanhaa viilaileen... Ja voishan sitä muutoskatsastuksella käyttää niin ei sit ainakaan jälkeenpäin tuu sanomista siltä taholta. Jees mutta huomenna projekti alkaa oikein toden teolla kun saan scorpion omalle verstaalle :)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Toukokuu 7. 19:09:21 2004

Täs on vähä kiirusta ollu mutta sen verran on kerinny että uus kansi olis paikallaan(kävi tuuri kun siihen scorpion kanteen on hiljattain tehty remppa ja siä on uus nokkakeppi+seuraajat ja ohjurit ja seetit on työstetty eli ihan mukava yllätys! :D ) Eilen selvitin mittaristolle menevät johdot(ei muuten sit mee paikalleen ihan heittämällä eli johtojen paikkoja joutuu muutteleen pistokkeessa :wink: ) ja totesin että sieltä saa napsia muutamia johtoja poiskin (ABS:n ja automaatin piuhoja) että se rupee selviään... Ens viikolle olis tavoite saada ratsu käymään, mutta se vaan on paha kun toi työ haittaa harrastuksia :wink: niin eipä sitä hirveesti kerkiä illassa tekeen
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Toukokuu 8. 18:36:51 2004

Hoppamies,tulikos muuten startti ja peltisatsi ehjänä perille sillon aikoinaan..?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Toukokuu 10. 18:10:37 2004

Juu kyllähän ne tuli ja kerkis ne vähä aikaa oleen kiinnikkin jäärata koneessa 8) Toimivia ovat kiitos vaan :)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Toukokuu 10. 20:57:16 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Juu kyllähän ne tuli ja kerkis ne vähä aikaa oleen kiinnikkin jäärata koneessa 8) Toimivia ovat kiitos vaan :)
No sepä hyvä...jatketaan harjotuksia.. 8)
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Toukokuu 14. 18:50:06 2004

Näin tehdään 8)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Toukokuu 17. 22:43:42 2004

Ja tänään sitten oli se suuri päivä kun koitin savuja sierrasta. 3 viikon iltatyö palkittiin, lähti nimittäin laakista käymään ja käy vielä helkutin hienosti :D Nyt täytyy vielä huomenna suorittaa lopullinen kasaus että pääsee baanallekkin kokeileen. 8) Säädettävä nokkapyörä täytyy viä jossain vaiheessa laittaa kiinni. Kyllähän tässä ny hommaa oli mutta kyllä kone ainakin herkisty aikas lailla ja uskosin että kulkeekin ny vähä paremmin...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Toukokuu 21. 16:31:09 2004

Suurimmat onnitteluni!

Mulla ei toimi vieläkää... :oops:
#764

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Toukokuu 21. 20:47:58 2004

No voi hemmetti. mä just luin sinun , axeman , projektistas ja kyllä se vika melko oudolta kuulostaa :? Koita ny saada se vireeseen :wink: Tänää säädin viä sytkän kohdalleen ja pistin sen säädettävän nokkapyörän, niin kyllä se ihan jotenkin rupes kulkeen... Huomenna olis viä ohjelmassa vapaavirtausputsarin asennus ja kai sen kojelaudankin vois pikkuhiljaa kasata. Täytyy töissä laitaa viä pakoputki kuntoon ja mitata seokset niin eiköhän se sit siinä rupeis oleen. 4:n viikon iltatöiden tulos... 8)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » La Toukokuu 22. 14:48:29 2004

Kuulostaa hyvältä Hoppamiäs toi sun rojekti. On tässä kyllä omat hyvätki puolensa ku ei tuo vehje pelaa. On meinaa ollu aikaa suunnitella jo seuraavaa rojektia, kromiputki imusarjan ja ilmamäärämittarin välii, Ram-air ja tuosta vesiruiskujutusta sain sellasen syyhyn päälle että se on kyllä pakko kanssa rakentaa.

Ja tietenkään korin muutostöitä en oo unohtanu. Lasikuitumattoa on jo tuollanen 1,5m * 10m varattu. Eiköhän sillä alkuun pääse... :lol:
#764

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Su Toukokuu 23. 11:33:41 2004

Juu mä totesin kans aina hetkittäin tossa projektin aikana että jos ei joku homma suju niin tekee/suunnittelee välillä jotain muuta kohtaa... kyllä minäkin kerkisin siinä ohessa alustan osat tilaileen :wink: Mua kans toi vesiruiskusysteemi kiinnostaa ja yks mikä ajatus on pyöriny päässä(tulee yleensä parin keimon jälkeen) on toi pakopuolen ahdistaminen... sit joskus...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Vastaa Viestiin