mondeo V6(mk1) saasteongelmat

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

mondeo V6(mk1) saasteongelmat

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Pe Huhtikuu 23. 23:48:09 2004

leimassa tulikin sitten arvoiksi co 0.0---->6.0(vaeltelee) ja hc 250 missä vika? vaikuttaako pöntöissä olevat mätäreiät tuohon co.n heittelyyn? entä hc? mitkä on nuo max arvot? auto on siis vm.95 kiitoksia jo etukäteen
Escort XR3i cabriolet

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Huhtikuu 25. 3:32:58 2004

Vuotava pakoputki vaikuttaa paljon
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Huhtikuu 25. 23:33:58 2004

vuotavan pakoputken näkee suuresta happi-prosentista, ja se vääristää co ja lambda arvoja laihemmaksi.
co vaelteluun ei kyllä pitäis putken vuodolla olla vaikutusta, paitsi ehkä silloin jos vuotokohta on ennen happitunnistinta.
onko vaihtelu tasaisella aikavälillä? happitunnistimen toiminta kannattaa tarkastuttaa. 6% co on helvetin suuri arvo ilman katalysaattoriakin olevalle autolle. soppaa tuntuu saavan kovasti, voi olla että kattisi on jo paskana. vältä ajamista ja korjauta autosi ensitilassa. hyvällä tuurilla vältyt KATin ostolta.

sallitut katsastuksessa co 0,3%, HC 100ppm ja lambda 0,97-1,03

kun kaikki on kunnossa eikä putki vuoda on jäännöshappi yleensä 0-0,2%
ilman KATtia olevassa autossa happea löytyy yleensä noin 1%

Vastaa Viestiin