OHC:n sytytys ongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

OHC:n sytytys ongelma

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Huhtikuu 26. 9:08:13 2004

Noniin pahin pelkoskenaario tapahtui, vehkeet ryytyivät keskelle kirkonkylää lippispäisten miesten eteen! :wink:
Pari kertaa nykäisi ( katko sytytystä ) ennenkuin teki lakon lopullisesti. Ei tule kipinää alkuunkaan. Tarkistin kaikki liitokset ja putsasin jakajan, käyttöakseli jakajassa ehjä. Kyseessä olisi Boschin kärjetön jakaja ja Lumenition sytkämoduli. Voitteko antaa vinkkejä, kuinka voin testata / mitata helposti esim. puolan, sytkämodulin ja jakajan toiminnan ettei tarvitsisi ruveta haalimaan kaikkia osia ja kokeilemaan missä vika.
S a a b & F o r d

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 26. 12:23:46 2004

Olisiko puola levinnyt?
Puolasta johdot irti ja mittaa ohmeja puolan navoista maahan.
Tietysti ensin mittaa että kaikki laitteet saa virtaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ke Huhtikuu 28. 15:02:21 2004

siipicossu kirjoitti:Olisiko puola levinnyt?
Puolasta johdot irti ja mittaa ohmeja puolan navoista maahan.
Mitä mittarin pitäisi näyttää suurinpiirtein?? :oops:
S a a b & F o r d

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Huhtikuu 28. 16:08:54 2004

Tähtisilmä kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Olisiko puola levinnyt?
Puolasta johdot irti ja mittaa ohmeja puolan navoista maahan.
Mitä mittarin pitäisi näyttää suurinpiirtein?? :oops:
Ehjää johtoa ;)

Eli ei saa olla poikki
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Huhtikuu 28. 17:01:12 2004

puola vaihtoon. voin aika varmaksi sanoa että siinä vika, kun ittellä on samaa ongelmaa ollut.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Toukokuu 1. 20:15:35 2004

nyt on mittailtu. Puolalle tulee ja lähtee täydet boforit lumenitiolle. Sieltä jakajalle lähtee vain 7.5V?? Nettisaitin mukaan mikäli ymmärsin oikein jännitteen pitäisi olla välillä 5V - 10V eli vissiin oikein ( onkohan kukaan muu mitannut )? Jakajassa optisen anturin resistanssi liittimen navoista mitattuna 0, eli vissiin se on sitten sökö? Olisiko kellään ylimääräistä anturia lainaksi / kokeiltavaksi / myytäväksi ( Lumenition halpismalli ). Näyttäisi uusi maksavan 68eur, ei viitsisi sitä ostaa jos vika ei olekkaan siinä vaan itse boksissa.
S a a b & F o r d

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Su Toukokuu 16. 18:35:28 2004

Osaisiko joku sanoa miten mitataan optisen anturin "vastaanottopuolen" toiminta. Eli anturin valo syttyy, mutta miten todeta toisen fotodiodin tai mikä nyt onkaan toiminta? Boksilta tulee anturille kolme johtoa.
S a a b & F o r d

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Toukokuu 27. 16:33:17 2004

joo boksi oli paskana, nyt vehkeet toimii taasen. Jos jollain joskus ongelmia Lumenetionissaan niin mulla on muutamia ohjearvoja ja ohjeita mistä voi lähteä selvittämään missä vika piilee...
S a a b & F o r d

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Toukokuu 27. 16:44:55 2004

Hienoa! Taunus taas kehissä lippalakkipojujen 200SX:iä kyykyttämässä! :D
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Toukokuu 27. 23:08:38 2004

jouni kirjoitti:Hienoa! Taunus taas kehissä lippalakkipojujen 200SX:iä kyykyttämässä! :D
Saanee kysyä, missä vika??

EDIT:

Joskus sormet ovat silmää nopeammat... Löysin vastaukseni jo - anteeksi häriö ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin