nelikkoriesaa ostamassa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

nelikkoriesaa ostamassa

Viesti Kirjoittaja jonno » La Toukokuu 15. 11:56:30 2004

Olen mahdollisesti ostamassa nelivetoista dokkiriesaa, joten kuulisin mielelläni niiden kanssa touhunneilta jotain vinkkejä tyypillisistä viosta. Eli mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota normaaliriesan vikojen lisäksi?

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Toukokuu 15. 19:29:48 2004

No, erityisemmät tarkastukset liittyy tietysti etupään vetosysteemeihin. Pikkukardaanin nivelet, vaihde- ja jakolaatikon öljyvuodot eli onko, etupään vetonivelet erityisesti ulommat kannattaa katsoa tarkkaan kun ovat melko kalliit ostaa, etupään vetopyörästön välykset ja mahdolliset öljyvuodot. Eli suomeksi sanottuna täytyy mennä oikein kunnolla auton alle jos haluat hyvin katsoa mitä olet ostamassa. Tietysti vetonivelien suojakumeihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kysy myyjältä huolloista että miten on öljyjä vaihdettu laatikkoon ja mitä öljyä käytetty, jos laatikon huolto retuperällä niin voi teettää töitä myöhemmin.
Ketä tietää paremmin niin lisätköön mitä jäi puuttumaan :wink:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Toukokuu 15. 23:15:19 2004

tai sitten osta saksasta sellaisen.
kunnolla sika säkissä kaupalla.
maksat siitä 200-1500 egee ja katot mitä löytyi kun auto on tullut:)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 16. 12:20:50 2004

hyviä kokemuksia, viime talvi tuli ajeltua nelikolla. ei mitään isompia vikoja ollut, tosin kilsojakin oli alle 250tkm. Ihana talviauto :-)

2wd malliin verrattuna bensiiniä saa varata kaupungissa 1-3l enemmän satasella talviajossa riippuen nelipyöräluisujen määrästä :-)

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja jonno » Su Toukokuu 16. 22:43:25 2004

[quote="Spuler"]No, erityisemmät tarkastukset liittyy tietysti etupään vetosysteemeihin. Pikkukardaanin nivelet, vaihde- ja jakolaatikon öljyvuodot eli onko, etupään vetonivelet erityisesti ulommat kannattaa katsoa tarkkaan kun ovat melko kalliit ostaa, etupään vetopyörästön välykset ja mahdolliset öljyvuodot. Eli suomeksi sanottuna täytyy mennä oikein kunnolla auton alle jos haluat hyvin katsoa mitä olet ostamassa. Tietysti vetonivelien suojakumeihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kysy myyjältä huolloista että miten on öljyjä vaihdettu laatikkoon ja mitä öljyä käytetty, jos laatikon huolto retuperällä niin voi teettää töitä myöhemmin.quote]

Tuota nelikkoa jota olen harkinnut ostaa myy autokorjaamon pitäjä, joten alle taitaa päästä ihmettelemään ja parempi ilmeisesti se onkin sitten tehdä. Mitähän öljyjä tuollaisessa pitäisi käyttää ja millaisia vaihtovälejä niillä on?

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ma Toukokuu 17. 17:01:45 2004

Laatikkoon fordin MT75 laatikkoöljy ja jakolootaan automaattiöljy. Mulle kokemus on osoittanut että 3 vuoden välein kun jaksaa vaihtaa niin ei ainakaan huonoihin öljyihin kaadu laatikon kestävyys. Jos laatikossa on huonot öljyt niin sen huomaa ajossa siitä että erityisesti ykkösen ja pakin päälle laittossa on väkisin runnomisen makua, tai sitten peli on jo pelattu... :roll:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Vastaa Viestiin