Hestec, Haltech vaiko Dta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Hestec, Haltech vaiko Dta

Viesti Kirjoittaja venom » To Toukokuu 20. 19:20:23 2004

Kertokaa omia kokemuksia ohjelmoitavista ruiskuista, katselin haulla mutten mitään hyviä vertailuja löytänyt. Itselläni alkaa kesän alussa S2 RST:n ruiskun muuttelu, tarkoitus on hommata efin imusarja, ja sen ympärille rakentaa jokin ohjelmoitavista ruiskuista.
Vaakakupissa painaa lähinnä ohjelmoinnin, sekä ennen kaikkea asennuksen helppous.
Tarvitsenko muuta efistä kuin imussarjan ja bensakiskon, sekä suuttimet? Miten rst:n oma bensapumppu, tietysti paineensäätimellä paineet kohdilleen, mutta toimiiko se kys. tarkoituksessa? Mitä bensanpaineita suosittelette, efissä lienee normaalisti 3 bar luokkia. Mikäs on 1.6. efin suuttimien tuotto, riittääkö miten pitkälle?

Tässä kysymyksiä alkuun..

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Toukokuu 20. 20:02:45 2004

Haltec ehottomasti, siinä on kaikki, voi säätä ajossa ym...

Hestec on hanurista siinä mielessä että ei voi käydessä säätää, ja joutuu ostelee kaiken maailman lisäpalikoita, mutta täytyyhän sitä kotimaista suosia...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » To Toukokuu 20. 20:09:13 2004

Meinaatko Haltechista nimenomaan E6 sarjaa? Mitä eroa on e6h:lla ja e6x:lla? e6h näyttäis ainakin hinnaltaan kilpailukykyiseltä, kuitenkin n. 300 eur. halvempi kuin hestec..

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Toukokuu 20. 21:00:53 2004

No jos noista kolmesta pitäisi valita niin haltech tai dta, itse jos alkaisin uutta säädettävää ruutaa hommaamaan niin ottaisin ehkä tatech:in, kotimainen tuote :D http://www.tatech.net/ .Tärkeintä noissa vehkeissä on että joku ne säätää, itsellä on gem:sin ecu eikä noita säätäjiä ole joka nurkalla ja viellä semmoinen joka OSAA sen ja jolla on 4wd penkki. edit: mainitaan viellä että ongelmaksi tuli ohjelman optioissa olevat lyhenteet kukaan ei tuntunut tietävän mitä ne tarkoittaa :lol: perus-säädöt saatiin kyllä kohdalleen mutta kun on paljon muitakin säätömahdollisuuksia, no eiköhän sieltä gemsiltä tipu jossain vaiheessa ohjeet.
Viimeksi muokannut cossuesco, To Toukokuu 20. 22:01:24 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Toukokuu 20. 21:05:11 2004

oon kans mietiskelly noita ohjelmoitavia systeemeitä ja oli vähä vanhempi tiedossakin.vielä pysyny kikkailuissa ja jotenkin niillä pärjäilly,mut noitten haltecin ja hestecin välillä onkin jo vaikkeempi päättää kumpi parempi,haltecin etuja toi aiemmin mainittu ajossa säädettävyys ja miinuksia et jos ei ite osaa asentaa niin huonosti firmoja jotka niitä tekee,itse asiassa kukaan ei miellellään asenna ja jos niin hinta sen mukaan,hestecciä taas asennetaan ja säädetään ja vielä jälkkepäinkin apua saatavina,hinta taas huonompana ja toi ajon aikana säädettävyyttä ku ei ole,mut siltikin olisin sitä mieltä että hestecci on parempi vaihtoehto sellasille jotka ei hallitse noita juttuja kuten minäkään tarpeeksi ja sen takia tässä pitempään mietiskelly ja kikkaillu noilla halvoilla paskavimpaimilla>tosin suht.hyvään tulokseen tullunna näillä kiluilla :wink:

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » To Toukokuu 20. 21:21:15 2004

Autronic
...vaikka ei ole omakohtasta kokemusta.. :)

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Toukokuu 20. 21:24:42 2004

PerfectPower....

Tuollainen omassani tosin ei viellä käytössä =)

Dta:sta kuullut pari huonoa sanaa mutta toimii varmaan...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Toukokuu 20. 23:15:14 2004

Dta vaikuttais kyllä ihan pätevältä systeemiltä, kunhan tätä vaan oppis käyttämään!? Tämmöselle tumpelolle olis ollu plussaa valmiit johtosarjat(mukana vain pussillinen liittimiä ja tyhjä kampa boksiin). http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... arri17.jpg Sitten säätäjät taitaa olla kortilla Suomessa. Mutta iteppä säästin ja ostin halvimman! Kyllä tulee vielä tallilla monia ahaa elämyksiä ennenkuin tuo myrkky käyntiin lähtee. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 20. 23:22:37 2004

Autronic olisi varmaan aika näppärä, kun osaa WB-lambdan kanssa säädellä itseään.
Valmistaja on keksinyt kyllä vähän ihmeellisiä juttuja viime aikoina eli hintojen esittäminen on kielletty nettisivuilla ja ovat uhkailleet ettei huolto toimisi "harmaa" tuoduilla laitteilla, aika hanurista(ellei jopa laitonta) tollainen vapaan kilpailun kieltäminen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Toukokuu 20. 23:44:09 2004

parilla kaverilla on Tatech, ja kovasti kehuvat monipuolisuutta ja helppoa ohjelmointia...

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Toukokuu 20. 23:48:04 2004

Taitaa olla kaikissa nykyaikaisissa ecuissa automaattinen lambda-säätö seoksille ja sytkät pitää itse hoidella :wink: Tässä on aikaisemmin kirjoittamani optio taulu, tpsmin,tpsmax,rev limit on selkeitä mspb1:stä on pientä hajua, muihin en ole viellä jaksanut perehtyä. Jos joku tietää, kerro myös minulle :P

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Toukokuu 21. 0:48:09 2004

Kun näitä nyt mietitään niin onko kukaan kuullutkaan tälläisestä systeemistä kuin LINK. Pitäs olla jostain Australiasta kotoisin ja yks kaveri, joka näistä vähän ymmärtääkin puhui, että vois olla ihan hyvä systeemi.
Itekkään kun en sen enempää noista ymmärrä (vielä) kuin ton toimintaperiaatteen niin en ole ruvennut asiaa sen enempää tutkimaan.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Toukokuu 21. 0:51:58 2004

nuo DFCOF ja DFCOR functiot viittaavat polttoaineen katkaisuun moottorijarrutuksessa,
Deceleration Fuel Cut Off
R saattais olla kierrosluku, äffästä ei oo mitään hajua

DANGLE on varmaankin Delay Angle triggerin hammastukselle tai jtsp

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Toukokuu 21. 1:20:20 2004

MikkoT kirjoitti:Kun näitä nyt mietitään niin onko kukaan kuullutkaan tälläisestä systeemistä kuin LINK. Pitäs olla jostain Australiasta kotoisin ja yks kaveri, joka näistä vähän ymmärtääkin puhui, että vois olla ihan hyvä systeemi.
Itekkään kun en sen enempää noista ymmärrä (vielä) kuin ton toimintaperiaatteen niin en ole ruvennut asiaa sen enempää tutkimaan.
MikkoT, tarkoitat varmaan PC-Link merkkistä ruiskua.. kaverilla on sellanen autossaan.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Toukokuu 21. 2:29:09 2004

Stefa kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:Kun näitä nyt mietitään niin onko kukaan kuullutkaan tälläisestä systeemistä kuin LINK. Pitäs olla jostain Australiasta kotoisin ja yks kaveri, joka näistä vähän ymmärtääkin puhui, että vois olla ihan hyvä systeemi.
Itekkään kun en sen enempää noista ymmärrä (vielä) kuin ton toimintaperiaatteen niin en ole ruvennut asiaa sen enempää tutkimaan.
MikkoT, tarkoitat varmaan PC-Link merkkistä ruiskua.. kaverilla on sellanen autossaan.
Joo, se voi olla toi.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Toukokuu 21. 9:18:58 2004

MikkoT kirjoitti:Kun näitä nyt mietitään niin onko kukaan kuullutkaan tälläisestä systeemistä kuin LINK. Pitäs olla jostain Australiasta kotoisin ja yks kaveri, joka näistä vähän ymmärtääkin puhui, että vois olla ihan hyvä systeemi.
Itekkään kun en sen enempää noista ymmärrä (vielä) kuin ton toimintaperiaatteen niin en ole ruvennut asiaa sen enempää tutkimaan.
http://www.pro-mo.info/link.html
Tietoa Linkistä. Yksi klubilainen asentamassa Linkkiä Turbo OHC vehkeeseen. Ominaisuuksia vehkeessä ainakin on ja johtohässäkkä on melkoinen (XLEM versio). Kertokoon asiasta enemmän itse jos haluaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Toukokuu 21. 10:00:26 2004

Brenda kirjoitti:nuo DFCOF ja DFCOR functiot viittaavat polttoaineen katkaisuun moottorijarrutuksessa,
Deceleration Fuel Cut Off
R saattais olla kierrosluku, äffästä ei oo mitään hajua

DANGLE on varmaankin Delay Angle triggerin hammastukselle tai jtsp
No niin, kyllähän sitä tietoa löytyy, ei muuta kuin lisää käännöksiä :wink:

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Pe Toukokuu 21. 10:27:45 2004

Mitenkäs efin kaasuläppäanturi? Onko potentiometri vaiko kytkimillä toteutettu, tulee meinaan taas säästöä jos ei tarvitse uutta ostaa..

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Pe Toukokuu 21. 10:39:24 2004

Huomenna lauantaina olisi Sporttiautossa dynopäivä (tehomittaus puoleen hintaan, vapaa kaikille, http://sporttiauto.com) ja samalla pääsee keskustelemaan ja kysymään ruiskujen asennukseen ja ohjelmointiin liittyvistä asioista. Olin vastaavassa tilaisuudessa talvella ja oli mielenkiintoinen tapahtuma, sain paljon tietoa Autroniciin liittyen ja yleensäkin moottorin säätämisessä ja ruiskujen asentamisesta.

Autroniciin saa hyvän tuotetuen ja pystyy säätämään joko itse tai sitten Sporttiauton Janne säätää sen kohdalleen. Autronicissa on paljon ominaisuuksia, mm.: sekventaaliruiskutus, Autotune-automaattisäätö, suorasytytys (lisävarusteena CDI-sytytys), tiedonkeruu, hukkaportin ohjaus, Anti-Lag. Bensakartat saa kohdalleen Autotune-ominaisuuden avulla. Ohjelmoinnin helppous on suhteellinen asia. Jos on paljon ominaisuuksia, niin ohjelmointi voi tuntua vaikealta, mutta toisalta kaiken saa just eikä melkein kohdalleen. Näistä hinnoista vielä: saahan ne hinnastot kun kysyy vaan. Saako halvalla hyvää?

On muuten Super Saloon-luokan BMW M1:sessä nykyään Autronic ohjaamassa Megatronin (BMW) 1,5 litraista turbotettua formula 1-moottoria ja hyvin tuntuu pelaavan yli kahden baarin ahdoilla. Erästä toista ruiskua käytettäessä saatiin moottori sulamaan.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Toukokuu 21. 11:15:09 2004

Tuolta löytyy Dta tietoutta. http://dtaforum.psycode.com
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Toukokuu 22. 14:28:11 2004

omaa kokemusta ei ole mutta kaveri vaihtoi juuri turbotettuun välikuoriaiseensa Hestecin tilalle Haltecin ja on ollut jälkimmäiseen tyytyväisempi nimenomaan parempien etäsäätömahdollisuuksien takia.
S a a b & F o r d

Vastaa Viestiin