Pakokaasu arvoja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Pakokaasu arvoja

Viesti Kirjoittaja janneke » To Toukokuu 27. 17:28:33 2004

Jaahu, mitähän teillä on ollu pakokaasu arvot nuissa ohc-cossu ruisku turbo viritelmissä? ku nyt sen mitä oon käynny koe ajo lenkkii heittämässä ni ei hyvältä näytä :cry: Seokset heittää ihan persiilleen tai on persiillään kokoajan.. koitin niitä nyt säädellä sitte.. Se on vaan siinä outo, että vaikka sen käytteli lämpimäks ni seos suhde mittari näytti ihan hyvää. mut sitte ku kävi ajelee lenkin ni ajon aikana näytti niinku alle asteikon (ykskään valo ei palannu, menee niinku laihan alle) ja ku kiihdyttää ni ku ahdot nousee 0.5 ja muutenki tuntuu et sen pitäs lähtee vetää ni rupee vaan hyytyy ja pamauttelee putkessa.

Yks tietty on nokan ajotus, mut mä kyl epäilen sitä ku sen pitäs kuitenki olla ihan oikein ajotettu, tai ainaki sinne päin :D

Tuntuu, että loppuis bensan saanti keksen.. Bensan suodattimen oon vaihdoin tänään siinä toivossa et olis ollu siinä vika, mutta eip.. Bensan paineet ilman alipainetta ~3.8, alipaineella ~3 ja kun kiihdyttää nousee ~4. Eli sen mukaan ei pitäs loppuu tuotto kesken..

Koittakaa auttaa amista hädässä, ja kiitti jo nyt saamasta avusta! Toivottavasti saan sitä nytkin =)

Edit: Nii ja noita arvoista lähinnä kiinnostais Co ja Hc.. Kertokaa toki muitanki jos tiiätte/muistatte. Koulu loppuu maanantaina eli kusessa oon ja pahasti :cry: :cry:

Paljonko suunnilleen maksaa auton kuljetus haaga-klaukkala (25km). Hinaus koukkuu ku ei oo ni ei voi hinata :D

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Toukokuu 28. 16:08:58 2004

CO muistaakseni 0,8 (RPM ~ 1000)
HC arvoista ei hajuakaan...

BPaineet kuulostais sopivilta.

Asiasta kukkaruukkuun, mitkä kärkivälit tulpissa??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Toukokuu 28. 16:10:45 2004

tulpis on joku 0.7mm kärkiväli.. tais olla 7 lämpöset tulpat.. Mut ei kait kait se vaikuta laihalle vetoon? :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Toukokuu 28. 16:27:48 2004

kokeile paljonko b-pumppu jaksaa tehdä painetta(alipaineletku irti ja säätimestä ruuvia pohjaan)Mulla on b-paineet 3,9bar ilman alipainetta.
Mulla teki vähän samanlaista kun b-pumppu ei tehnyt enää painetta kuin 5,6bar tosin silloin vasta kilon ahdoilla alkoi "räkimään".
Toivottavasti sulla ei ole siinä boxissa jollekin isoille suuttimille tehty lastu.
Paljon oli b-paine kun oli 0,5 bar ahtoja ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Toukokuu 28. 16:33:26 2004

Holy fuck... älkää pelotelko, ei se nouse ku tohon 4 ku ahtoja on 0,5.. pitäs olla enemmän?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Toukokuu 28. 16:38:35 2004

3,8+0,5 pitäis olla.Motonet ja 140€ is pumppu muistaakseen
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Toukokuu 28. 16:41:59 2004

Aksu kirjoitti:3,8+0,5
?? alipaineen kanssa 3,8 ja kiihdytettäessä nousta se 0.5 baria?

vaiko että 3,8 0,5 ahdoilla :?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Toukokuu 28. 16:44:53 2004

Eli silloin kun kone on "paineettomassa" tilassa niin mittari näyttää 3,8 ja kun ahdot on 0,5 pitäisi olla mittarissa 4,3.
Jos ahtoja 0,8 b-paine pitää olla 4,6,jne...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Toukokuu 28. 16:52:41 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:tulpis on joku 0.7mm kärkiväli.. tais olla 7 lämpöset tulpat.. Mut ei kait kait se vaikuta laihalle vetoon? :roll:

No siihen laihalle vetoon se ei vaikuta, mutta joskus isot kärkivälit rötää... Katoin vasta myöhemmin ton seosjutun...

Mites BPaineet käyttäytyy vedoissa??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Toukokuu 28. 18:15:34 2004

Onko sulla map-anturi varmasti ehjä? Mulla hävis seokset kokonaan kun alkoi ajaa, eikä ollu vetoa. Mappi vaihtoon ja toimi.
Mulla ois se 2bar mappi viel tarjolla jos tarttet, tai haluut kokeilla?

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Toukokuu 28. 19:13:17 2004

Just tänään hain "uuden" mapin siihen (kiitos TurboIS, joka tosin poti kankkusta eikä kestäny vittuiluu :D ) joten sekin on pois suljettu. Pitää koittaa nostaa noi bensan paineet noihin aksun antamiin lukuihin ja lähtee kokeilee, tosin vasta taas maanantaina.

Bensan paine pysyy vedossa n. 4 barissa :roll:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Toukokuu 31. 19:55:38 2004

Nyt on auto kotona... et jos ideoita tulee ni kertokaa :cry:

Ihan perseestä tällänen :D Eli siis auto käy komeesti tyhjää, eikä vedä laihalle "tasa kaasulla" mut sitte ku alakierroksilla hipasee nilkan suoraks (tarttis saada bensaa) ni vetää ja pahasti laihalle ja sillon tulee taas sellanen pieni "katso kenguru loikkaa"ilmiö :x

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 31. 20:37:24 2004

No paljonko se pumppu jaksoi tehdä painetta.Ja yksi mitä voit kokeilla niin lainaat joltain boxin ja kokeilet sillä,kun ei siitä sun lastusta ole mitään tietoa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Toukokuu 31. 21:17:04 2004

Aijoo, tota painetta en kokeillu, mut nyt tuntuu et kusee joku muu ku pumppun, meinaan nyt ku kävin heittää lenkkii tossa ni höm höm.. alueen 1500-2500 vetää ihan homona laihalle ja tökkii... mut sitte yht äkkii nousee seokset kohilleen ja ahdot tappiin ja muuten lähtee :lol: Ihan säikähin... ei vaan voi paljoo kierrättää ku on ajettu huimat 38km :D

Mutta mistä johtuu tuo väli vaihe??? :? Huomenna pitää ostaa strobo ja säädellä taas hieman ajotuksii... nyt ne on n. 14 astetta... en kerenny koululla enää säätää ku hinaus auto tuli pihaan :D

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 31. 22:13:42 2004

Siis onks sulla käydessä 14 astetta ennakkoa ?
Mulla ja muutamalla mulla on ennakko n.25 astetta.Pistä se hihnapyörän lovi lohkon merkin kohdalle ja anturi nastan kohdalle ja kokeile sitten.Ohc vaatii enemmän ennakoa kuin cossu itse.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Toukokuu 31. 22:23:46 2004

Joo no mulla oli ennakoita siinä aika paljo... mut nyt sitte ku viimeks kokeiltiin tota anturin paikan vaihtoo ennen ku sitte nostin bensan paineita.. sitte ei enää aika riittänykkään säätämään uudestaan tota anturin paikkaa :D

Vastaa Viestiin