Turbo ohc:n ennakot ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Turbo ohc:n ennakot ?

Viesti Kirjoittaja jarcci » Ti Kesäkuu 1. 13:28:04 2004

Sain vihdoinkin ohjelmoitavan ruiskun/sytkän kiini ja sille pitäis naputella sytkäarvoja. Olen ajellut kuulokkeet korvilla jo hetken ja tuntus sietävän aika kovia ennakoita "tai sit vaan en kuule nakutusta" :) Minkälaisia ennakoita olette käyttäneet? Mulla on perusennakko 25 ja pikku paineella 0,2-0,3 baaria jossain 30 tietämillä. Maksimiennakko alipaineella tais olla jotain 50 astetta. Minkäslaisia nokan ajoituksia olette käyttäneet vakio nokan kanssa? Tulipas stooria :lol: Kiitos etukäteen 8) 8)

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ti Kesäkuu 1. 15:01:48 2004

Aika kovat on tosiaan ennakot. Mulla on kaasareilla ja ihan perinteisellä sytkällä perusennakko ~10 astetta ja nousee 2000-3000 kierroksen välissä 26 asteeseen, joka on maksimiennakko. En oo kokeillu millon tulee nakutusraja vastaan ku penkissä pitäs olla nuo ennakot säädelty entisen omistaja mukaan.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 1. 21:23:34 2004

Ei nyt vastaa ihan suoraan kysymykseen, mutta tuossa omat CVH koneen ennakot, jotka tuntuvat toimivan hyvin ja voimaakin on kivasti:

MAP
0.3 18 20 32 36 37 45 47 50
0.3 17 18 31 36 40 43 48 48
0.7 14 15 25 33 38 40 42 43
1.0 12 16 25 27 31 35 35 35
1.2 8 10 22 23 28 28 27 27
1.5 8 8 21 22 22 20 18 18
2.0 7 7 13 16 14 14 13 13
2.5 0 0 5 5 7 7 7 7
0600 0800 1200 1500 2200 3000 4500 7000
RPM

edit: luettavampi muoto
edit edit: Ei tästä saa selkeetä millään kun tabu o metrin mittanen ja ylimääriset välilyönnit poistetaan automaagisesti.
Viimeksi muokannut JesseT, Ke Kesäkuu 2. 8:40:58 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 2. 7:37:30 2004

Jesse: Eikös sinulla ole se Megasquirtti autossa? Mitenkä siinä säädetään seokset? Onko niinkuin yleensä ohjelmoitavissa, että suuttimien aukioloaikoja säädellään? Otan mielelläni vastaan kaikkia säätöarvoja, kun täytyisi omaan projektiin jotkut perusarvot löytää joilla sitten mennään penkkiin.. Autooni siis tulossa Haltech.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 2. 8:17:05 2004

Kartta on siis VE-kartta, jossa 100% VE on 9ms aukioloaika. Ruiskutuksia tapahtuu kaksi/kierros ja suuttimet 1&2 ja 3&4 vuorottelevat. Alkaa mennä jo niin pahasti off-topiciksi, että nämä MS-kysymykset voi tästä lähin ohjata suoraan MS topicciin.

VE Table RPM Range
[ 0] = 500
[ 1] = 1200
[ 2] = 1800
[ 3] = 2500
[ 4] = 3500
[ 5] = 4500
[ 6] = 5500
[ 7] = 6500
VE Table Load Range (MAP)
[ 0] = 0.23
[ 1] = 0.40
[ 2] = 0.60
[ 3] = 0.80
[ 4] = 1.00
[ 5] = 1.50
[ 6] = 2.00
[ 7] = 2.50
VE Table
[ 0] [ 1] [ 2] [ 3] [ 4] [ 5] [ 6] [ 7]
[ 0] = 46 48 52 54 59 69 70 66
[ 1] = 54 56 66 69 70 79 74 76
[ 2] = 66 70 73 75 77 85 83 81
[ 3] = 76 80 80 82 87 96 92 87
[ 4] = 79 82 85 89 96 100 96 91
[ 5] = 79 84 87 95 108 108 110 105
[ 6] = 82 87 90 95 115 115 117 114
[ 7] = 85 90 93 95 115 115 117 114
Escort mk3 + 2x Focus mk1

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Kesäkuu 2. 8:20:06 2004

Mulla on ollut tossa omassa vehkeessä perusennakko 16, jolloin maksimiennakko on 28 astetta. Kokeiluiden ja testailujen jälkeen olen todennut, tuon hyväksi.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vastaa Viestiin