Suuri jarrutehostin-ongelma!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Suuri jarrutehostin-ongelma!

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Toukokuu 24. 15:30:06 2004

Tehstin tarvitaan, mutta tilaa ei ole!

Kuulemma joissakin BDA Escorteissa ja Mineissä ja vissiin kai jossain Volvoissakin on ollut käytössä tehostin joka tulee jarruputkiin sylinterin jälkeen ja ottaa myös alipaineen, mutta ei ole missään mekaanisessa yhteydessä polkimeen. Mikäs tämä on ja mistä tällaisen saan? Rally Race ja Autoracing ei osaanneet auttaa. Mihin sitten?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ma Toukokuu 24. 15:49:10 2004

Lotus-Cortinoissa ja Volvo amazoneissa on ollut myös noita.. Homma toimii niin, että tulipellissä on yksipiirinen sylinteri jolla voima välitetään nesteen avulla tuolle tehostimelle. Tehostimessa on toisella puolella "jarrunkäyttösylinteri" eli vähän kuin kytkimen työsylinteri ja tehostinkalvon toisella puolella pääsylinteri, josta siis lähtee normaalisti jarruputket.

Tuosta:

http://www.minispares.com/imagesbig/13H7939.JPG

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Toukokuu 24. 18:46:20 2004

pikaisesti vastaten...

Escort Mk1 Twincam ja RS1600 omasivat myös kyseisen tehostimen.
autot olivat 1-piirijarruilla joten 1-tehostin riitti.
skannasin räjäytyskuvan yllämainitusta tehostimesta:
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/remote-servo.jpg

Tehtaan kilpa-autoissa käytettiin yleensä Mini Cooperista lainattua/muokattua tehostinta ja niitä oli kaksin kappalein etu-ja takapiireille.

tehostimia löytyy monista 60-70 luvun brittiautoista.

myös BMW 1502/2002???malleissa on ollut 2 kpl/auto (mulla on yks joutilas)

tehostimia saa kyllä uustuotantona brittein saarilta, muttei halvalla.

tehostimissa ei yleensä ole kalvon takana sylinteriä kuten Vehje aiemmin mainitsi.

googlella löydät varmasti kuvia ja tietoa, hakusanoina REMOTE BRAKE SERVO tai BOOSTER

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ma Toukokuu 24. 18:51:07 2004

Eräs vanhempi ford mekaanikko muisteli että jossakin iankaikkisessa transitissakin olis myös ollut moinen. Tollasen heitti google http://www.cvi-automotive.se/resdela/5_ ... brakes.htm ja on jo niinkin lähellä kuin ruotsissa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Toukokuu 24. 20:14:46 2004

juuri tämäntyyppistä Lockheedin tekelettä käytettiin ralli escorteissa. Pedalbox + 2 tehostinta
http://www.cvi-automotive.se/resdela/5_ ... kh_740.jpg

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Kuvajainen

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Kesäkuu 1. 21:29:58 2004

Nyt olisi tarjolla kuvajainen ongelmasta...

www.nic.fi/~moutine/capri/jeo/022.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuvajainen

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Kesäkuu 1. 21:47:03 2004

MouTine kirjoitti:Nyt olisi tarjolla kuvajainen ongelmasta...

www.nic.fi/~moutine/capri/jeo/022.jpg
No eipä siihen mitään mahotonta pakettia mahdu... :shock:
Sulla taitaa olla liian iso kone..!? :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Kesäkuu 2. 1:30:56 2004

eipa taida löytyä tuohon tilaan perinteistä tehostinta, ainakaan sellaista josta ois jotain hyötyäkin. yks vaihtoehto olis rakentaa escort tyylinen torrakko ja siirtää tehostin/sylinteri koneen etupuolelle.
mutta siistimpi asennus tulis kahdella remote servolla.

onkohan missään autossa sähköhydraulista tehostinta joka ei olisi integroitu pääsylinteriin, sellainen olis paras ja tehokkain vaihtoehto.
tahtovat olla yleensä integroituja ja siksi myös suurikokoisia. :?

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Kesäkuu 3. 23:50:16 2004

aiheen ulkopuolelta, aiheeseen liittyen...

Kuvajaisesi näyttää aikas hienolta. Tervetuloa kuutoskerhoon, mylly on sitten jo siellä.

Jussi

ps. Sierran konehuoneeseen tuo tehostineeringin paikka asettui huom. säyseämmin, ikäänkuin kohdalleen.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Kesäkuu 3. 23:56:25 2004

xrissane kirjoitti:aiheen ulkopuolelta, aiheeseen liittyen...

Kuvajaisesi näyttää aikas hienolta. Tervetuloa kuutoskerhoon, mylly on sitten jo siellä.

Jussi

ps. Sierran konehuoneeseen tuo tehostineeringin paikka asettui huom. säyseämmin, ikäänkuin kohdalleen.
Se on juu sielä ja todella ahdasta tulee olemaan. Kun kaikki tötteröfiltterit, paisuntasäiliöt, ohj.tehostinsäiliöt ja jne jne... niin ahdasta on. Voin heittää ehkä huomenissa jonkun kokonais valtaisen kuvajaisen.

Vielä kun saisi sen käymään. Ei tule kipinää. Sitte kun maadotin kannet akkukaapeleilla, niin jotain epämääräistä kipunaa tuli. Täytyypä huomenna hakea uudet tulpat ja rakennella maadotuksia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin