turbopakosarjan materiaali?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

turbopakosarjan materiaali?

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 7. 22:23:33 2004

mistä olis hyvä tehdä pakosarja? sisähalkaisija, vahvuus ja mitä metallia?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 7. 23:12:00 2004

Monkeyhin riittää hienosti 18,5mm ja Valmetin meridieselissä taas 568mm sisähalkaisija osuu ihanteellisesti nappiin...
(suomennos; vähän lisää tietoa, jooko? :wink: )
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 7. 23:19:06 2004

moottori on 2.0 ohc ja ahtimeksi tulee to3.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 8. 0:23:14 2004

sisähalkaisija n.40mm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Kesäkuu 8. 7:33:22 2004

42mm ulkohalkaisijaltaan, 2.6mm seinämäpaksuus, vesijohtoputkia/mutkia.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ti Kesäkuu 8. 14:22:16 2004

Rosterista

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 8. 14:36:25 2004

Jokeri kirjoitti:Rosterista
Murtuu vaan pirun helpolla...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ti Kesäkuu 8. 14:47:33 2004

PasiZ kirjoitti:
Jokeri kirjoitti:Rosterista
Murtuu vaan pirun helpolla...
Jeps, mutta voihan sitä hitsailla.
Mustasta kun tekee menee työ hukkaan, kun se katoaa aijan myötä

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Kesäkuu 8. 16:15:28 2004

Tai sitten ei katoa,mustasta tehty pakosarja 3v. thermoteciin käärittynä,eikä mitää jälkeä katoamisesta.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 8. 19:41:27 2004

Tulenkestävästä "mustasta" tehty lienee liki paras ratkaisu; lämpölaajeneminen murto-osia rosteriseen verrattuna ja huomattavasti pienempi kuin norm. mustassa.
Huonoja puolia huono saatavuus ja, yllätys, hinta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin