Onkos teillä minkälaisilla ET luvuilla tommosia Eccerin alla
Millä ET:llä 17" vanne Eccerissä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Millä ET:llä 17" vanne Eccerissä?
Tuli tuossa hommattua 17" * 7,5 ET 35 alut ja renkaana 215/40. Ottaa kiinni kunnon kallistuksessa edestä sisälokasuojan yläkiinnike kohtaan.
Onkos teillä minkälaisilla ET luvuilla tommosia Eccerin alla
Onkos teillä minkälaisilla ET luvuilla tommosia Eccerin alla
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
esco81
- Ylläpitäjä
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Autohan on -94 Escort RS 2000 ja vaki ET on 35 + madallusjoustakin löytyy...
edit: varmaan tarkotat että 32mm ulommalla...
edit: varmaan tarkotat että 32mm ulommalla...
Viimeksi muokannut SamiH, Ke Kesäkuu 9. 18:19:27 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
Jore
- Ylläpitäjä
-
HannuR
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
Onpas jorella korkee auto, jos ei noi ota kiinni pahasti.
Mulla on useammista -91-96 escoista seuraavia kokemuksia:
7.5-8*17, et35 vanteita+ 205/40-17 kumit
Tuollaiset ovat mahtuneet aika hyvin, kun on etusisälokarin kiinnitys pellin klipsua vääntänyt käsin jyrkemmin ylöspäin ja takana on ottanut kiinni muoviseen sisälokariin, joka on ajan mittaan sit vaan kulunut puhki, sen jälkeen se onkin ollut hyvä.
Autot ovat olleet 35-50mm madallettuja. Tän takia ihmettelen Joren kokemuksia.
Mulla on useammista -91-96 escoista seuraavia kokemuksia:
7.5-8*17, et35 vanteita+ 205/40-17 kumit
Tuollaiset ovat mahtuneet aika hyvin, kun on etusisälokarin kiinnitys pellin klipsua vääntänyt käsin jyrkemmin ylöspäin ja takana on ottanut kiinni muoviseen sisälokariin, joka on ajan mittaan sit vaan kulunut puhki, sen jälkeen se onkin ollut hyvä.
Autot ovat olleet 35-50mm madallettuja. Tän takia ihmettelen Joren kokemuksia.
-
Jore
- Ylläpitäjä
Ei toi nyt niin korkea ole: http://kotisivu.mtv3.fi/konomi/myynti/rs2000/
Tosin jos autoa pitäisi vielä itselläni, niin vaihtaisin korkeus-/jäykkyyssäädettävät tolpat, niin saisi tiputettua takaa 1cm ja edestä 20cm ja vähän jäykemmäksi ettei ota kiinni. Sitten olisi ihan täydellinen.
T:Jore
Tosin jos autoa pitäisi vielä itselläni, niin vaihtaisin korkeus-/jäykkyyssäädettävät tolpat, niin saisi tiputettua takaa 1cm ja edestä 20cm ja vähän jäykemmäksi ettei ota kiinni. Sitten olisi ihan täydellinen.
T:Jore
-
Jore
- Ylläpitäjä
-
HannuR
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
-
Jore
- Ylläpitäjä
Juu, eihän kukaan sitä ole matalaksi väittänytkään. Ei kuitenkaan mitään traktori tasoa ole. Itse vihaan sitä että rengas on kaaren sisällä, se on ruma autossa kuin autossa.
Paras on että ET on sellainen että rengas tulee kaaren ulkoreunan kanssa tasan, sitten noin sentti joustovaraa ja niin jäykäksi ettei iske kiinni. Tämä siis ulkonäön kannalta paras.
T:Jore
Paras on että ET on sellainen että rengas tulee kaaren ulkoreunan kanssa tasan, sitten noin sentti joustovaraa ja niin jäykäksi ettei iske kiinni. Tämä siis ulkonäön kannalta paras.
T:Jore
-
rst1power
- Ylläpitäjä
-
Jore
- Ylläpitäjä
Mistäs toi optimaali on nykäisty? Ja 7" leveä vanne on vähän kapoinen 205 kumille. 7,5" on jo parempi. Itse laittaisin 8" leveän vanteen ja 215 kumin, se tuntuu olevan sopiva suhde vanteen ja kumin leveydessä.rst1power kirjoitti:Ecortin optimaali ET38 ja vanne pitäis olla 7x17 205 renkaalla
Jos vanne on 7.5 leveä ni ET35 Ottaa kii jos ottaa![]()
Sit tekee tilaa vaan
T:Jore
-
HannuR
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
No jos oikein tarkkoja ollaan, niin kyl 205/40-17 kumille varmasti kaikkein paras vanne koko on just toi 7", mutta tosiaa 8" leveelle vanteelle on tyypitetty yleensä minimissään 205 rengas, ja toisinpäin. Uskoisin itseltäni löytyvän riittävästi kokemusta väittelemään näistä asioista.
Mutta vaikka se 7 onkin se paras koko ja 7.5:kin vielä ihan ok, niin tosiaan itsekin olen käyttänyt paljon 8*17 vannetta tuon 205/40-17 kumin kanssa escortissa.
Muistakaas tää homma noissa et luvuissa ja vanteen leveyksissä:
Jos auton jousitus on sellainen, että tärkein vaihe kiinniottamisen suhteen on se , jolloin renkaan pinta uppoaa kaaren sisäpuolelle, on aivan sama, onko se 205 rengas 6"et35 vanteella vai 8"et35 vanteella. Tämä siksi, että renkaan pinnan "paikka" koriin nähden on aivan sama. Ero tulee sit vasta sen jälkeen, kun renkaan kylki menee kaaren sisälle, koska 8" vanteella olevan kumin kylki on ihan eri asennossa, kun sen pienemmän. Eli 8" vanteen reunahan on silloin 1" ulompana, kun pienemmän.
Monta kertaa tietysti tämä vanteen reunakin uppoaa kaaren sisälle, riippuu alustasta ja siitä, kuinka usein joutuu raahaamaan esim anoppia ja muuta sukua ja kavereita kyydissä.
Mites mainoksessa olikaan: Kokemus tuo varmuutta.
Mutta vaikka se 7 onkin se paras koko ja 7.5:kin vielä ihan ok, niin tosiaan itsekin olen käyttänyt paljon 8*17 vannetta tuon 205/40-17 kumin kanssa escortissa.
Muistakaas tää homma noissa et luvuissa ja vanteen leveyksissä:
Jos auton jousitus on sellainen, että tärkein vaihe kiinniottamisen suhteen on se , jolloin renkaan pinta uppoaa kaaren sisäpuolelle, on aivan sama, onko se 205 rengas 6"et35 vanteella vai 8"et35 vanteella. Tämä siksi, että renkaan pinnan "paikka" koriin nähden on aivan sama. Ero tulee sit vasta sen jälkeen, kun renkaan kylki menee kaaren sisälle, koska 8" vanteella olevan kumin kylki on ihan eri asennossa, kun sen pienemmän. Eli 8" vanteen reunahan on silloin 1" ulompana, kun pienemmän.
Monta kertaa tietysti tämä vanteen reunakin uppoaa kaaren sisälle, riippuu alustasta ja siitä, kuinka usein joutuu raahaamaan esim anoppia ja muuta sukua ja kavereita kyydissä.
Mites mainoksessa olikaan: Kokemus tuo varmuutta.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
-
Jore
- Ylläpitäjä
-
HannuR
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
Niin kuin totesin, se perustuu kokemukseen.
Voin väittää, että jos kysellään rengasalan ammattilaisilta mitä 17" vanneleveyttä he suosittelevat escorttiin, kun päälle tulee 205/40 klemmi, että melkein kaikki sanovat 7*17".
Tosin meneehän tuo tolla 8":llakin, mutta vanteen reuna on herkullisen töröllä ottamaan vastaan ensimmäisen pienen parkkeerausvirheen ja takavanteet kivisuihkua santatiellä ajettaessa.
Voin väittää, että jos kysellään rengasalan ammattilaisilta mitä 17" vanneleveyttä he suosittelevat escorttiin, kun päälle tulee 205/40 klemmi, että melkein kaikki sanovat 7*17".
Tosin meneehän tuo tolla 8":llakin, mutta vanteen reuna on herkullisen töröllä ottamaan vastaan ensimmäisen pienen parkkeerausvirheen ja takavanteet kivisuihkua santatiellä ajettaessa.
-
Jore
- Ylläpitäjä
Niin, nyt olisin vain toivonut selitystä että mitä hyötyä saavutetaan sillä että laitetaan 7" leveä verrattuna siihen että laitetaan 8" leveä. Poislukien tuo osumavaara 8" leveällä, mutta sitä nyt ei ajo-ominaisuudeksi voi lukea.HannuR kirjoitti:Niin kuin totesin, se perustuu kokemukseen.
Voin väittää, että jos kysellään rengasalan ammattilaisilta mitä 17" vanneleveyttä he suosittelevat escorttiin, kun päälle tulee 205/40 klemmi, että melkein kaikki sanovat 7*17".
Tosin meneehän tuo tolla 8":llakin, mutta vanteen reuna on herkullisen töröllä ottamaan vastaan ensimmäisen pienen parkkeerausvirheen ja takavanteet kivisuihkua santatiellä ajettaessa.
T:Jore
-
HannuR
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
-
Kehmu
- Ylläpitäjä
-
Jore
- Ylläpitäjä
Ei tarvitse vääntää, halusin vain tietää että mikä siihen on se oikea syy jos jotain "todellista" syytä on. Mutta syyt olikin vain mielipiteitä eikä mitään raaempaa faktaa renkaan ominaisuuksista.HannuR kirjoitti:En ymmärrä, miks tästä pitää vääntää? Kun myönsin itsekin käyttäneeni 8" leveetäkin escossa ja sanoin vaan et 7" on parempi.
T:Jore