CVH kansien eroja?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

CVH kansien eroja?

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ti Kesäkuu 8. 16:57:44 2004

Onko seuraavilla CVH kansilla eroja keskenään 1.3, 1.4, 1.6... Muistelen ettei niillä olisi eroa, tais ola puristuksetkin samat? Viisaammat korjatkaa asia?
#507

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ti Kesäkuu 8. 17:01:36 2004

No siis 1.3:n kansi on aina palotiloiltaan mallia puolipallo, kuten myös 1981 - 1985 1.6-kannet ja kaikki ruiskumallit huolimatta vuodesta. Vuodesta -86 eteenpäin kaasarimalleissa eri muotoinen palotila, muistuttaa vähän sydäntä. EFi:n kansi eroaa hieman muista. Mielestäni myös eri mallien välillä on eroa palotilan tilavuudessakin, täyttä faktaa ei tästä minulla ole...

edit: -86 --> kaasarikoneen kansi

edit2: venttiilit on kanssa eri kokoisia kannesta riippuen

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Kesäkuu 9. 7:10:18 2004

1.3 ja 1.6 samankokoiset venttiilit. 1.4 pienemmät

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 9. 8:56:41 2004

Kyllä 1.3:ssa on 34mm pakoventtilit, kun ne 1.6:ssa on 37mm. Palotiloissa on eroja, mutta niin on myös lohkojen korkeuksissa ja mäntien puristurkorkeuksissa joten aina vähän hankalaksi menee, jos tämä kolmiyhteyden rikkoo.
1.6 ruiskukoneen ja 80-85 kaasarikoneen kannen palotila on 53,36-55,38cc, 1.3 koneen 53.74-55.76cc ja 1.1 koneessa 43,40-45,16cc. Puristussuhde 13. ja 1.6 koneissa 9,5.
Ikävä kyllä minun manuaalitieto ei enää yllä korvike-Escortteihin asti, joten ei ole mitään tietoa laihaseoskoneiden lukemista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Kesäkuu 9. 9:25:15 2004

Imuventtiilithän ne tais ollakin samat 1.3 ja 1.6. Ei kannata mua uskoa kun ulkomuistista heittelen... Haynesin korjausoppaasta kyllä löytyy tietoa mitä eroa kansien venttiileillä on.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Kesäkuu 9. 16:45:14 2004

JesseT kirjoitti:Kyllä 1.3:ssa on 34mm pakoventtilit, kun ne 1.6:ssa on 37mm. Palotiloissa on eroja, mutta niin on myös lohkojen korkeuksissa ja mäntien puristurkorkeuksissa joten aina vähän hankalaksi menee, jos tämä kolmiyhteyden rikkoo.
1.6 ruiskukoneen ja 80-85 kaasarikoneen kannen palotila on 53,36-55,38cc, 1.3 koneen 53.74-55.76cc ja 1.1 koneessa 43,40-45,16cc. Puristussuhde 13. ja 1.6 koneissa 9,5.
Ikävä kyllä minun manuaalitieto ei enää yllä korvike-Escortteihin asti, joten ei ole mitään tietoa laihaseoskoneiden lukemista.
Mittailin joskus tuon 1.4:n kannen palotilat pikaisesti vedellä, sain sinne mahtumaan noin 40cc vettä. Liekkö sit mittasin aivan persiilleen, vaikuttaa aika pieneltä tuo lukema.

Puristussuhde on Haynesin manuaalin mukaan noissa laihaseoskoneissa myös 9,5.

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » To Kesäkuu 10. 1:34:13 2004

No joo.. Pitäis vaan saada jostain ruiskun kansi ku entisestä meni nostimen reikä röpelöiseksi.
#507

Vastaa Viestiin