CVH bensapaineista ym.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

CVH bensapaineista ym.

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Kesäkuu 9. 22:09:53 2004

Elikkä projektina on asentaa kevyesti piristettyyn 1.6 kaasari cvh escoon sähkönen bensapumppu. Kaasarina normi kaks kurkkunen weberi, paljonko pitäs olla bensapaineet? Mistä kannattaa bensan painemittaria kysellä (googlella yritin mutta enpä löytäny, biltemassa ei ole ja motonetistä ajattelin huomenna kysästä)? Vinkkejä miten alkuperäsen mekaanisen pumpun saa pois käytöstä helposti? Jos jotain muuta mitä pitäs ottaa huomioon tulee mieleen niin kertokaa ihmeessä...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Kesäkuu 9. 22:16:44 2004

mekaaninen pumppu irti, ja peitelevy tilalle. vakio pumppu käsittääkseni tuottaa (0.28-0.38bar)

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Kesäkuu 10. 7:16:23 2004

Vanhan pumpun reikään teet peitelätkän.
Suosittelisin hankkimaan bensapumpun kaveriksi vielä paineensäätimen. Niitä saa sellaisia jossa on suodatin samassa. Filter King on yksi tuotemerkki.
Filter king säätimessä on valmiiksi liitäntä painemittaria varten, painemittarin saat hydrauliikkafirmoista tms. Autotarvikeliikkeistäkin pitäisi löytyä.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: CVH bensapaineista ym.

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Kesäkuu 10. 9:38:33 2004

Tharkad kirjoitti:Elikkä projektina on asentaa kevyesti piristettyyn 1.6 kaasari cvh escoon sähkönen bensapumppu. Kaasarina normi kaks kurkkunen weberi, paljonko pitäs olla bensapaineet? Mistä kannattaa bensan painemittaria kysellä (googlella yritin mutta enpä löytäny, biltemassa ei ole ja motonetistä ajattelin huomenna kysästä)? Vinkkejä miten alkuperäsen mekaanisen pumpun saa pois käytöstä helposti? Jos jotain muuta mitä pitäs ottaa huomioon tulee mieleen niin kertokaa ihmeessä...
Mittaa ne bpaineet vakiosta ja päättele siitä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: CVH bensapaineista ym.

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Kesäkuu 10. 17:44:08 2004

PasiZ kirjoitti:
Mittaa ne bpaineet vakiosta ja päättele siitä...
No eihä mulle tullu edes mieleenkään :oops: .
Vanhan pumpun reikään teet peitelätkän.
Suosittelisin hankkimaan bensapumpun kaveriksi vielä paineensäätimen. Niitä saa sellaisia jossa on suodatin samassa. Filter King on yksi tuotemerkki.
Filter king säätimessä on valmiiksi liitäntä painemittaria varten, painemittarin saat hydrauliikkafirmoista tms. Autotarvikeliikkeistäkin pitäisi löytyä.
Jeps paineensäädin löytyy jo, joku bosch muistaakseni... Motonetissä eivät tienneet bensanpainemittareita olevan olemassakaan :roll: . Pitääpä kysästä jostain "oikeesta" varaosaputkasta...

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: CVH bensapaineista ym.

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Kesäkuu 10. 20:08:44 2004

Tharkad kirjoitti:[
Jeps paineensäädin löytyy jo, joku bosch muistaakseni... Motonetissä eivät tienneet bensanpainemittareita olevan olemassakaan :roll: . Pitääpä kysästä jostain "oikeesta" varaosaputkasta...
Älä kysy kassaneidiltä/kesähessulta, vaain mene suoraan painetarvikeosastolle, ja osta YAMAn painemittari 3.90€ Varustettu 1/8" kierteellä. löytyy myös isommalla kierteellä. Vinkki löytyy klubilaisen razorasin kotisivuita ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Kesäkuu 10. 23:06:15 2004

Ehkä itsestäänselvyyksiä:
-Ennenkuin asentaa mek.pumpun tilalle peitelevyn, kannattaa ottaa käyttötappi ulos kannesta...
-Bensanpaine kaasuttimissa yleensä 0,2-0,3 bar.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Kesäkuu 15. 17:55:26 2004

Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Sain sen b-paine mittarinkin ostettua, otin isomman version joka maksoi 4.20e (+ tarvittavat liittimet 8mm letkua varten 5.75e). Pumpun asennus jäi vielä kun meni asennukseen varattu päivä sitten kaasarin tiivisteitä vaihdellessa ja ihmetellessä.

Mistähän mahtas johtua että kylmänä pienillä kierroksilla auto nyk nyk nyk nykiii-i (välillä lämpimänäkin). Myös startatessa joutuu usein käynnistämään pari kertaa (lähes aina sammuu ekan starttauksen jälkeen jos ei heti paina kaasua todella reilusti). Viittais ehkä ryyppy ongelmaan? Muita ideoita?

Auto tuntuis kuluttavan bensaa myöskin aika reilusti, matkassa 8+litraa ja kaupungissa sen verran etten haluu tietääkkään. Autotalli.comista katoin kulutukseks matkassa 5.1litraa. Vanhalla 1.4 laihaseos escolla pääsin parhaimmillaan 4.5litraa satasella (autotalli.com kertoo kulutukseksi 4.9l). Autoon on laitettu peltisarja, putkisto, kansiportattu, säädnokkapyörä ja nokkasarja (kent cams 22k). Onkohan kaasari nyt ihan oikein säädetty? Saako ton seossuhteen tietää miten?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Kesäkuu 15. 21:39:50 2004

ääh. jos auto vie alle 15 litraa satasella, se on aina taloudellinen. :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 15. 22:11:32 2004

Tharkad kirjoitti:Auto tuntuis kuluttavan bensaa myöskin aika reilusti, matkassa 8+litraa ja kaupungissa sen verran etten haluu tietääkkään. Autotalli.comista katoin kulutukseks matkassa 5.1litraa. Vanhalla 1.4 laihaseos escolla pääsin parhaimmillaan 4.5litraa satasella (autotalli.com kertoo kulutukseksi 4.9l). Autoon on laitettu peltisarja, putkisto, kansiportattu, säädnokkapyörä ja nokkasarja (kent cams 22k). Onkohan kaasari nyt ihan oikein säädetty? Saako ton seossuhteen tietää miten?
Hmmm. Et kai tosissasi katso viritetyn auton kulutuksia "näenuntatehtaaninsinöörinkanssamaailmantaloudellisemmasta-autosta.com:sta" ? :wink: Tehdas ei noihin noin pientä kulutusta ilmoittanut, puhumattakaan ECE:stä...
Ilmoittamasi kulutus tuntuu järkevältä suhteessa kiinnitettyihin osiin, karkeasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin