Sierran takapyörien laakerit APUA!!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Sierran takapyörien laakerit APUA!!

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ma Kesäkuu 14. 7:19:02 2004

Tossa eilen vaihdoin teräspunosjarruletkut ja samalla tulin koittaneeksi pyörä ylhäällä heiluttaa rengasta ja huomasin sen heiluvan joka suuntaan senttejä niin ylös-alas kuin eteen-taakse suunnassa..

eli ilmeisesti laakerit mennyt molemmilta puolilta vai?
Niistä ei ole kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä tai ainakaan en ole huomannut. Voiko laakereita kiristää vai pitääkö ne aina vaihtaa?

Entä millainen homma laakerien vaihto on? onnistuuko kotona jos satun löytämään jostain kiintoavaimen joka sopii siihen n. 42mm mutteriin?
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Kesäkuu 14. 7:38:52 2004

Napa irti eli hiukan hommaa tiedossa. Paikallaan ei saa kooleja kunnolla lyötyä pois.
Jos pahasti heiluu sivusuunnassa eikä kolise alkaa olee aika kääntää katse pusliin.

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ma Kesäkuu 14. 7:43:42 2004

ckolli kirjoitti:Paikallaan ei saa kooleja kunnolla lyötyä pois.
nyt tuli uus sana vastaan voitko selittää mitä tarkoitat KOOLEJA sanalla? :?

ja epäilen että vika on ennemmin kuitenkin laakereissa kuin puslissa koska tukivarsi pysyi paikallaan ja renkaan mukana liikkui jarrulevystä vetarin kumiin asti koko klöntti(ilman tukivartta)...

niin ja saako laakeria vaihdettua ilman prässiä?
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Kesäkuu 14. 7:49:00 2004

Laakerikooleja tarkoitan. Ne on yleensä puristussovituksella kiinni.
Voi ne lähteä ilman prässiäkin irti.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Kesäkuu 14. 9:13:31 2004

ite pistin laakeri pesän ruuvipenkkiin kiinni ja hakasin koolit irti tuurnan avulla, hyvin lähti. Uudet laakerikoolit hakkasin vanhojen koolien avulla paikalleen.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Kesäkuu 14. 9:53:41 2004

Aika helppo homma tehdä itse. Ohjeet aiemmin tulivatkin.
Lisäyksenä:
Tarkista että sisäpuolen rasvatiivisteen vastinpinta ei ole syöpynyt. Jos on, niin pitkään ei uusikaan laakeri tule kestämään. Syö rasvatiivisteen nopeasti rikki ja lika pääsee laakerille. Tuo syöpyminen tuntuu olevan melko yleinen laakerivaurion syy.
Korjauksena sitä voi hieman yrittää putsata ja hioa pahimmat röpöt pois hiomanauhalla, jos on pahasti mennyt niin -> kauppaan....
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ma Kesäkuu 14. 10:53:29 2004

kiitos vastauksista kyllä tuo siltä vaikuttaa et pitää itte koittaa :)

mutta osaako joku suoraan sanoa mikä koko se mutteri on ku unohtu mitata se, vois käydä ettimässä avainta siihen käymättä ensin tallilla tarkistamassa kokoa jos joku tietäis varmasti...

ja sitten onko mutterin takaisin laitossa joku tarkka momentti vai voiko kiristää tuntumalla?
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Kesäkuu 14. 11:03:32 2004

GYRUS kirjoitti:kiitos vastauksista kyllä tuo siltä vaikuttaa et pitää itte koittaa :)

mutta osaako joku suoraan sanoa mikä koko se mutteri on ku unohtu mitata se, vois käydä ettimässä avainta siihen käymättä ensin tallilla tarkistamassa kokoa jos joku tietäis varmasti...

ja sitten onko mutterin takaisin laitossa joku tarkka momentti vai voiko kiristää tuntumalla?
Kiristetään niin tiukalle kuin menee. Hylsy on muistaakseni 32mm. Multa löytys sitä varten tehty vankka avain jos asut lähellä.

Edit: Hylsy on 41mm
Viimeksi muokannut Vieras, Ma Kesäkuu 14. 11:04:58 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ma Kesäkuu 14. 11:04:26 2004

Cossun navassa mutu on 41mm.

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Kesäkuu 14. 11:29:03 2004

Kiristysmomentti on 300nm jos eli onhan se ihan hyvin kiinni.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ma Kesäkuu 14. 11:57:59 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Kiristysmomentti on 300nm jos eli onhan se ihan hyvin kiinni.
jaa saa vissiin vääntää 10 metrin jatkovarrella :D
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Kesäkuu 14. 13:13:16 2004

Ei tarvii 10 metrin jatkoa. Pikkuveli väänti metrin putkellä kierteen paskaks siitä mutterista (Onneks). Eikä oo mikään riku kiri vaikka salilla ravaakin.

Eli kyllä siinä kuitenkin kannattaa järkeä käyttää kun sitä kiristää.

Niin ja itse ammuin joskus pulttimopolla (1" vääntiö, eli iso kone) Dohc sierrasta kierteen paskaks ja meni vetarin puolelta...
Syy tuohon oli se etten muistanut että se aukeaa kiinnipäin kuskin puolelta... Eli vasenkätinen kierre.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Kesäkuu 14. 17:38:11 2004

Corleone vei jalat suustani, piti mainitsemani tuosta että kuskinpuolella on vasenkätinen jenka.. Mun Sierra syö takapyöränlaakereita työkseen johtuen kierosta vetarin päästä (ehjät on odottamassa vaihtoa samalla kun vaihdan xr4i taka-akselin).

Mutta aina ei tuo laakerinvaihtokaan mene niinkuin suunnittelee. Yksi ilta muutama kuukausi sitten piti vaihtaa laakeri töiden jälkeen pikapikaa. Laakerikoolin neljästä pultista yksi lähti pois normaalisti ja kolme katkesi reikiin.. Niitä sit porailin ikuisuudelta tuntuvan ajan ja sain lopulta yhtä lukuunottamatta kaikki pois. Nyt on kolmella ruuvilla kiinni mutta hyvin tuo näyttää pysyvän.. Ai niin, aikaa meni enemmän kun suunnittelemani tunti... 8)

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Kesäkuu 14. 19:49:03 2004

Aika saakelin sankari saa olla jos vetäisee käsityökaluilla siihen sen 300 njuuttonia momenttia, puhumattakaan että siitä venäläisen pystykierteen tekisi...
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Kesäkuu 14. 19:57:19 2004

musicman kirjoitti:Aika saakelin sankari saa olla jos vetäisee käsityökaluilla siihen sen 300 njuuttonia momenttia, puhumattakaan että siitä venäläisen pystykierteen tekisi...
Eikös 300nm ole 30kg metrin varren päässä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Kesäkuu 14. 22:45:21 2004

Juurikin niin. Eipä siinä kummosia naruja tarvita että sellasen momentin saa aikaseks... Pisempiä varsia vaan niin ei tarvi itteensä teloo... 8)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ti Kesäkuu 15. 0:31:18 2004

Sanoin "käsityökaluilla". Metrin jatkovarsi ei ole sellainen, sellaista ei löydy mistään normaalista työkalusarjasta. En myöskään tarkoittanut esim. varren päällä hyppimistä.

Sitä paitsi, kyllä esim. OHC:n kannenpulttejakin saa vääntää noin 70 cm:n pituisella momenttiavaimella sentään kohtuu hyvällä voimalla, eikä siinä olla vielä lähelläkään 300:aa newtonia.

Mutta kyllähän nämä palstan raavaat urhot vetävät käsin minkä tahansa pultin, mutterin ja jengan paskaksi, joten unohtakaa koko juttu. :)
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 15. 2:46:52 2004

50cm T-vääntimet on minusta ihan tavallisia käsityökaluja ja jos rengaskaupassa on teräsvanteet kiinni laitettu niin ei paljon pienemmillä varsilla kannata pyörän mutujakaan auki hätistää.
Vetarin pään mutteria pääsee vääntelemään aika kovilla voimilla ihan käsinkin jos kädet kestää maastavetoa reisillä, mutta lyhyellä varrella napsauttaa aika ikävästi ranteisiin ja käsivarsiin sitten kun se mutu tai pultti irtoaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ti Kesäkuu 15. 7:41:26 2004

Nyt on laakerit saatu irti ja kyllä ne olikin jo vaihdon tarpeessa. Toinen puoli lähti niin nätisti auki että oikein ihmetytti, mutta toinen puoli ei auennut sitten millään käytössä olleella metrin varrella olevalla jakarilla koska työkalu ei mahtunut olemaan suorassa ja alkoi lipsumaan joten piti käydä lainaamossa(ABB) hakemassa lyhyt sopiva 41mm avain jolla sitten mutteri lähtikin irti muutaman maastaveto harjoituksen jälkeen...

fysiikan mukaan kai tuo metrin varsi ja 30kg pitäis toimia, mutta käytännössä ei ainakaan itsellä ole toiminut kun mietin kun väänsin kannenpultit oikeaan momenttiin + se 90 astetta niin katsoin samalla momenttiavaimesta että kiristysmomentti oli 130Nm ja varsi oli melkein metrin mittainen, mutta silti väänsin posket punaisena avainta kun kaksi äijää piteli konetta paikoillaan :D mutta onneksi maasta ylöspäin on helpompi vääntää toisinkuin sivuttain...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Pe Kesäkuu 18. 7:19:34 2004

nyt on laakerit vaihdettu ja auto ajossa. Renkaat eivät enää klappaa eli onneksi vika oli laakereissa. Mitään ajossa huomattavaa ei kuitenkaan tapahtunut.

Kiitos kaikille apua antaneille
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Kesäkuu 18. 18:44:53 2004

oon vääntänyt joskus sierrasta sen kuskinpuoleisen mutterin sijoiltaan kun en hokannut että se on vääränkätinen. ei tarvittu kun normaali snap-on 60cm voimavarsi ja 120kg räjähtävää seksiä varren päähän... 8)

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

laakeri

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Heinäkuu 27. 6:52:47 2004

laakeri kysymykseen vielä poiketen.. eli homma ei mene niin, että kun uusi laitetaan tilalle että kiristetään "täysii" ja sitten löystetään vähän?
Viimeksi muokannut Laze, Su Marraskuu 14. 10:26:07 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Heinäkuu 27. 17:00:45 2004

muistui mieleen yhden kaverini ooppelin jonka etupyörä heilui kuin hullun mulkku syyttömän persiissä, eli klappia oli sentti tai pari. oli kuulemma jo hetken kolistanut pyörä välillä kurviin ejellessa. eka meinasin että laakerin vaihdoksi menee ja otettiin fillari irti ja ihmettelin kun navan pultti oli sormin aukaistavissa. sitten päästiin laakereita katteleen ja laakereissa ei ollut minkäänlaista vikaa tai kulumajälkee, ja hetken pään(ja perseen)raapimisen jälkeen vedin kamat takas paikoilleen ja koeajon jälkeen totesin että pelaa paremmin kuin uus venäläinen. nyt se on sellasen vuoden ollu jo siellä auton alla ja ei äännä vieläkään eikä ole enään klappia ilmenny.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 27. 20:55:11 2004

musicman, kun tarvitaan 41mm avain pitää olla vähintään 3/4" vääntiö että moinen koko edes yleensä löytyy.. ja sitten se varsi on väkisinkin sen 50-60cm metriä pitkä ja kukapa ei pitäisi varren päästä kiinni kun vääntää...

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ke Heinäkuu 28. 14:57:01 2004

samiharju kirjoitti:musicman, kun tarvitaan 41mm avain pitää olla vähintään 3/4" vääntiö että moinen koko edes yleensä löytyy.. ja sitten se varsi on väkisinkin sen 50-60cm metriä pitkä ja kukapa ei pitäisi varren päästä kiinni kun vääntää...
itelle kyllä jostain eksy lainaks sellanen missä oli vain 30 cm varsi mutta siinä käytettiinkin sitten sitä enemmän voimaa :D meinas vaan auto tippua pukeilta ku rupes tekemään avaimenvarren kanssa maastavetoa :o
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Marraskuu 14. 10:27:41 2004

mites.. poikkeaako Cossun takapyörän laakeri paljo normi Sierrasta.. olisi oikealta paskana ja en kertaakaan ole vaihtanut taakse. kuulin että ois aika herkku vaihtotyö..

vinkkejä.. :lol: ja mikä ois n. hinta?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Marraskuu 14. 11:01:06 2004

Laze kirjoitti:mites.. poikkeaako Cossun takapyörän laakeri paljo normi Sierrasta.. olisi oikealta paskana ja en kertaakaan ole vaihtanut taakse. kuulin että ois aika herkku vaihtotyö..

vinkkejä.. :lol: ja mikä ois n. hinta?
Ei siinä hillitön homma ole. Napamutteri on suurin homma eikä sekään vaadi muuta kuin sen 41 mm hylsyn kunnon vääntiöllä ja mieluusti metrin lisäjatkon. Muista että kuskin puolella on vääränkätinen kierre. Sitten jarrulevykilkkeet pois, neljä pulttia ja siinähän se on. Sitten paukuttamaan entiset laakerit pois ja uudet tilalle.

Melko arvokas se laakeri cossuun on mutta kestäähän sitten taas.

Tarkista etenkin sisemmän puolen stefan vastinpinta. Joskus syöpyy sieltä ja sitten uusikaan tiiviste ei enää pidä kakkaa ulkopuolella.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Marraskuu 14. 11:12:32 2004

Mitä omiin kokemuksiin noista irroituksissa tulee niin olen saanut hyppiä 0.5m varren päällä jotta olen saanut auki :shock:
80kg painoa...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 14. 15:00:27 2004

Onko pakko olla niin köykänen?

Ei vaines...

Itse mitä olen noita vaihdellut, niin tunnin homma ollut. Ei kovin ylitsepääsemätön...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Su Marraskuu 14. 16:37:44 2004

Ja hintaa n. 100 ekuu/pyörä orkkis laakerit, tarvikkeet(skf) ostin 75e kpl aikoinaan... :cry:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Marraskuu 14. 16:49:48 2004

Spuler kirjoitti:Ja hintaa n. 100 ekuu/pyörä orkkis laakerit, tarvikkeet(skf) ostin 75e kpl aikoinaan... :cry:
ahhaa´... hmmm. :lol: kuvittelin olevan jotain 200€ tienoilla.. :)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Marraskuu 15. 17:45:08 2004

hinta oli juuri tuolla 100€ tienoilla asennussarja ja alennuksineen sai 57€..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » Ma Marraskuu 15. 20:07:50 2004

GYRUS kirjoitti:
samiharju kirjoitti:musicman, kun tarvitaan 41mm avain pitää olla vähintään 3/4" vääntiö että moinen koko edes yleensä löytyy.. ja sitten se varsi on väkisinkin sen 50-60cm metriä pitkä ja kukapa ei pitäisi varren päästä kiinni kun vääntää...
itelle kyllä jostain eksy lainaks sellanen missä oli vain 30 cm varsi mutta siinä käytettiinkin sitten sitä enemmän voimaa :D meinas vaan auto tippua pukeilta ku rupes tekemään avaimenvarren kanssa maastavetoa :o
Ei tipu, kun höllää navan mutterit ennen renkaan irroitusta.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Marraskuu 25. 23:16:57 2004

vaihdoin tossa pihalla muutama tunti sitten sen mun takapyörän laakerin ja mitä sisältä paljastuikaan..

otin jarrulevyn pois ja sen missä se on kiinni, ni voi helvetti.. kummatkin laakerit täysin paskana, kuulat lenteli ympäri maastoa. ja sisimmäisen laakerin ulommainen kehä oli haljennut reunasta.. onneksi ei ollut tehnyt tuhoa sen koommin vaikka olikin noin räjähtänyt..

että näin tällä kertaa..

EDIT: eikä muuten ees ollu kovaa kiinni pultti. n.40cm pituisella isolla räikällä lähti käsin auki.. :?:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 26. 8:54:38 2004

Varmaan oli löystynyt jos kuulat lensi välistä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin