Lohkon putkittaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cleveland
Ylläpitäjä

Lohkon putkittaminen

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Kesäkuu 13. 14:39:22 2004

Visioissa olisi Kenttiläisen lohkon putkittaminen kuutiotilavuuden kasvattamiseksi johonkin 1800 kuutioon. Onko joku joskus putkittanut lohkoja? Onko tietoa mitä se kustantaisi? Männät on myös hiukan auki. Kuplan mäntiä oon kuullu käytettävän, mutta onko niissä sopivia kokoja?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Lohkon putkittaminen

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Kesäkuu 13. 15:29:28 2004

Cleveland kirjoitti:Visioissa olisi Kenttiläisen lohkon putkittaminen kuutiotilavuuden kasvattamiseksi johonkin 1800 kuutioon. Onko joku joskus putkittanut lohkoja? Onko tietoa mitä se kustantaisi? Männät on myös hiukan auki. Kuplan mäntiä oon kuullu käytettävän, mutta onko niissä sopivia kokoja?
Uusimpiin 1.6 lohkoihin on porattu 85 ja 85.5 männille reikiä, noin 80% pitäisi onnistuakkin vuotamatta.
Kuplan korkeampi Mahle jää aika lyhyeksi eli n. 5mm alle kansitason ja muutenkin tasalakiselle pitäisi olla palotilallinen kansi eli pre-crossflow 1.5 kansi. Hyvin tehdyllä palotilallisella ja kadulla ajettavalla nokalla pitäisi irrota n. 160hv 1.8 koneesta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Kesäkuu 13. 16:26:29 2004

no ei varmasti kannata pre-crosflow kannesta alkaa vääntämään, vaan tekee palotilallisesta crosflow-kannesta.

crosflow=läpihengittävä

pre-crosflow kansissa on imu-ja pakosarja samalla puolella.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Kesäkuu 13. 18:10:13 2004

Brenda kirjoitti:no ei varmasti kannata pre-crosflow kannesta alkaa vääntämään, vaan tekee palotilallisesta crosflow-kannesta.

crosflow=läpihengittävä

pre-crosflow kansissa on imu-ja pakosarja samalla puolella.
Palotilallisessa crossflow kannessa on kyllä aivan nimelliset ne "palotilat" ja kun sellaisesta joskus nävertelin palotilallisen niin sain muistaakseni n. 25cm3 syntymään niin, että muodossa on jotain järkeä ja seinämääkin vielä jää. 1.8 koneeseen pitäisi laittaa vielä kaksi pahvia (87mm reikä) jotta puristukset saataisiin jotenkin kuriin.
Omistin joskus 15-V sitten pre-kannen jolla oli otettu 185hv 1.6 koneesta ei tosin läheskään katukelpoisella nokalla eli A6:lla tai A8:lla. Ihan kiitettävät litratehot, mutta kansikin oli aika hätänen muotoilultaan, imukanavat n. 45 asteen kulmassa mäntiin ja venttiileihin nähden.
Jos kenttiin pistää tasalakiset männät ja suoran kannen ei palotilan muotoa oikeastaan enää saa siitä huonommaksi kuin kovalla työllä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Kesäkuu 13. 18:14:12 2004

Nyt kysymys kuuluukin, saako LC kentin palotilallisesta kannesta muokattua hyvää?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 13. 19:49:04 2004

Aikas kallista lystiä tuo putkittaminen,kysyin taannoin ohc:n putkittamista ja hinta oli lähes samaa luokkaa kuin 200 lohkolla
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Kesäkuu 13. 19:58:09 2004

Vai onko järkevämpää porata vaan 711m lohko ylikokokoon ja saada joku 1700cc aikaiseksi ja puristaa siitä sitten sen 160hv? Ja käyttää ihan ankan mäntiä...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Kesäkuu 13. 21:30:20 2004

Anglian männät taitaa olla tasalakiset, kun niissä koneissa on juuri noita palotilallisia kansia. Putkittaminen taitaa maksaa n. 100€ reikä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Kesäkuu 13. 22:43:05 2004

Juu, tasapäisethän ne on...

SukNorris
Viestit: 13
Liittynyt: To Heinäkuu 4. 20:11:42 2002

Viesti Kirjoittaja SukNorris » Ma Kesäkuu 14. 14:35:46 2004

Lohkon putkitus, tason plaanaus, kampiakselin oikaisu, hionta ja nitraus makso 760€, putkituksen osuus oli muistaakseni n. 400€ sis putken.
Jäsen #458

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Kesäkuu 15. 18:10:00 2004

putkituksen osuus oli muistaakseni n. 400€ sis putken
------------
Kuinkahan isot mukit saisi mahtumaan OHC 2.0 koneeseen putkittamalla?
Nyt sisään tulee 92mm =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Kesäkuu 15. 20:59:11 2004

miksei 1.3litrasen mäntiä? ite pistän sellaset, varmasti tulee puristuksia :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

kuinka isot

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ti Kesäkuu 15. 22:11:03 2004

TYPE 200 LOHKOON SAA AINAKIN 96:SET MÄNNÄT
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Kesäkuu 15. 23:11:24 2004

mul on pintossa ~97,5
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Kesäkuu 16. 16:11:27 2004

Lontoossa kun aikoinaan kävin, tuli siellä ihmeteltyä ~96mm porauksella oleva cossua. Hyvin kuulemma oli kestänyt. Oli siellä voimaakin kait puolisen tuhatta ja rapiat... Tämä noin 10 vuotta sitten.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Kesäkuu 20. 16:13:21 2004

tanari kirjoitti:miksei 1.3litrasen mäntiä? ite pistän sellaset, varmasti tulee puristuksia :wink:
Juu, mutta saako niitä riittävällä ylikoolla?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Kesäkuu 20. 23:29:45 2004

ainaki + 1,5mm
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Pe Maaliskuu 25. 20:42:31 2005

Onko muuten putkituksesta mitään iloa kestävyyden suhteen? Paksuko on seinämä putkissa? Noin yleensä. Kun sylinterit ovat vakiona koneen heikko kohta niin ajattelin olisko uusista putkista hyötyä.. Kai ne kuitenkin on jotain terästä, ettei valurautaa? Ja ajattelin tosiaan ihan vakioporauksella,

Toinen vaihtoehto vois olla sit betonin tunkeminen vesitilaan.

En kehtaa sanoa mistä lohkosta on kyse, ette uskois kuitenkaan ;)

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Maaliskuu 26. 7:21:46 2005

Juuri kaveri haki kisakäyttöön valurautatankoa josta tehdään putket 2.8 kisapintoon,on jotain ei-tavallista valurautaa aihio...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vastaa Viestiin