Amalin poisto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Amalin poisto

Viesti Kirjoittaja venom » Su Kesäkuu 20. 18:47:23 2004

Elikkäs rst s2 ja amal venttiilistä pitäisi päästä eroon.. Onko homma kaikessa yksinkertaisuudessaan siten että turbolta vaan vedetään suora letku hukkaportinkellolle? täytyy varmistaa ettei tule mokattua mitään..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Kesäkuu 20. 18:50:16 2004

homma on niin yksinkertainen, jos kello on tarpeeksi jäykkä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Su Kesäkuu 20. 19:01:25 2004

Tarkoitus vielä toistaiseksi pitää kutakuinkin vakiopaineita, mihinkähän paineet asettuu vakiokellolla..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Kesäkuu 20. 19:11:59 2004

Jos on vakiokello, niin yli 0.6bar paineet vaatii jo epänormaalia vakiokellon kiristämistä. Kyllä se sen 0.5bar nätisti pitää vakiokellolla varmasti ihan suoralla letkullakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Su Kesäkuu 20. 23:39:21 2004

JesseT kirjoitti:Jos on vakiokello, niin yli 0.6bar paineet vaatii jo epänormaalia vakiokellon kiristämistä. Kyllä se sen 0.5bar nätisti pitää vakiokellolla varmasti ihan suoralla letkullakin.
Epänormaali kiristäminen on tervettä, myös lisäjouset kiinnitettynä tankoon = thyyning
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Kesäkuu 26. 16:40:46 2004

onko mahdollista että jos amali on otettu pois että se saattais vahingoittaa turboa? jos vaikka kello on viallinen? kun RST:säni ei tahdo oikein turbo kestää.. käynyt jo kolmesti korjauksella.. vituttaa kun olisin samalla rahalla saanut jo uuden föönin mitä olen korjauksiin tukkinut..

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Kesäkuu 26. 16:53:50 2004

no eipä tuo ainakaan omassa ole Turboa särki vetäny vaikka puuttuukin kys. osa.

mites on Öljynkierron laita sinne Turboon? vai miten sulla ne Hajoaa?!?

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Kesäkuu 26. 18:41:42 2004

autoon on vaihdettu uusi öljypumppu ja muutenkin auto on tehty täydellinen remppa.. no sieltä menee laakerit tai jotku tiiviisteet ku alkaa aina syömään öljyä aika mukavasti ku menee paskaks..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Kesäkuu 26. 19:51:46 2004

Laita ruuvi väliin , niin ei tarvi kiristää kelloa liikaa .
Onko ilmanputsari paikallaan ?
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Kesäkuu 26. 19:56:18 2004

Ei se amalin poisto voi turboa hajottaa jotain muuta häikkää jos ei kestä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Kesäkuu 26. 20:15:51 2004

no jos kerta noin hajoaa niin mites on Auton Jälkikäytön laita?

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Kesäkuu 26. 20:44:10 2004

voiko se siitä johtua jos ilman putsari ei paikoillaa? olen kyllä aina pyrkinyt parisen minuuttia jälkikäyttöä tekee.. mites se ruuvi laitettiinkaa? taisi ne ohjeet kyllä jostain löytyäkkiä jos en väärin muista..

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Kesäkuu 27. 13:31:32 2004

Miks toi Amali muuten pitää poistaa??
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 12:46:36 2004

Cosesc kirjoitti:Miks toi Amali muuten pitää poistaa??
Hieman jäi muoki mietityttämään aiheen luettuani. Ku jos paineet aijot pitää kuitenki vakiona ni miks se pitää poistaa?

Vastaa Viestiin