Taas taistelemassa..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Taas taistelemassa..

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 9:12:36 2004

Taas se vaan on käytävä taistoon vääriä seoksia vastaan.

Eli nyt heräilee kysymys, että miten teidän autojen seos mittarit käyttäytyy osa kaasu kiihdytyksellä?

Ku mulla se ei suostu vetämään kiihytyksissä seos mittariin yhtään valoa palamaan (niin laihalla) kun kiihdyttää niin ettei oo ihan nilkka suorassa, mut sitte ku survoo sen polkimen ihan pohjaan ni sillon se kyl heittää ittensä niin että pari vihreetä palaa. Ja toinen on viel se et ku ajelee motarilla n.120 ni mittarissa ei pala yhtään valoa, ja taas ainoo tapa millä siihen saa mitään eloa on survoa nilkka suoraks.

Ajattelimpa vaan kysellä et jos tolle vaikka koittais jotain tehä ennen tehopenkkii.

JA SITTE VIEL SAMAAN TOPICIIN BONUS KYSYMYS

Eli mitkä kirteet on 205 lohkossa öljynpaine kellossa? Ku pitäs saada öljyn lämpö- ja painemittari kiinni mut ku en tiiä mitkä kierteet siinä on..

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ke Kesäkuu 30. 9:27:02 2004

noinhan seosmittarin kuuluuki toimia... täyskaasulla
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 10:03:27 2004

[PeXi] kirjoitti:noinhan seosmittarin kuuluuki toimia... täyskaasulla
Niinpä... täys kaasulla, mut olis se kiva ku siin olis muitaki asentoja ku täysii tai moottorijarrutus, aika mulkku ajaa tolleen ruuhkas :lol: Kyl se nyt on 1200km kestäny mut lähinnä toi hämää et ku rundeja on +3000 ja ahdot 0.5 barii ja mittaris ei pala mitään. Sit ku polkasee pohjaan ni sit vasta näyttää jotain (rikasta).

Voiko moinen johtuu kaasuläppän asento anturin väärästä asennosta? ku mä sillon purin koko kaasuläpän ja tein vaan merkin et missä se ennen oli ja sen mukaan pistin takas. Millä saan mitattuu et se on kohdallaan tai kumpaanko suuntaa sitä pitäs kääntää. En oo vielä kerenny mitata boxin päästä, että mitä arvoja se asentoanturi antaa. Jos ei sada ni vois mittailla kuhan pääsee täältä töistä pois. Kivaa olla pyöräkulmien säättäjänä ku ei oo hommia :roll:

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 30. 10:05:02 2004

Alkaa tuntumaan siltä, että sulla on se lastu tehty jollekin isommille suuttimille. Millaiset sulla oli polttoaineenpaineet?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Taas taistelemassa..

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Kesäkuu 30. 10:37:56 2004

TuunaavaAmis kirjoitti: JA SITTE VIEL SAMAAN TOPICIIN BONUS KYSYMYS

Eli mitkä kirteet on 205 lohkossa öljynpaine kellossa? Ku pitäs saada öljyn lämpö- ja painemittari kiinni mut ku en tiiä mitkä kierteet siinä on..
Pakko antaa ihan bonus vastaus, jos sulla missään on minkä vaan ohc vanha öljykello niin ota se malliksi, kun meet adapteria ostaa selviää kierre siitä, saa myös päätellä asioita :wink: tostakin löytyy live tarina että miksi ei saa kiristää liikaa sitä messinki adapteria :) laittelin kyseistä laitosta kiinni uuteen koneeseen joka oli jo nokalla vain kaasarit ja kello puuttui. No mitä tapahtui, jalka (voi olla myös vanhuuttaan) napsahti poikki lohkoon, niin että stumppi nätisti sisällä. Jos polttais ois menny pari röökiä mutta kun en polta kun vähän hihoja joskus sekä alkoi tulla kiire koska alkoi jarruaika lähestyä, hyppäsin paikallisen sepän juttusille jolla oli semmonen "tähtitappisarja" elikkäs lyödään tossa tapauksessa sisään jolloin sakarat uppoaa ja jämä lähti helposti pois. Asiassa ei sinällään mitään ihmeellistä mutta mukavaa jumppaa ja oppii olee :wink:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 12:01:11 2004

Eipä mulla ole vanhaa kelloa, sen takia tuota just kyselin et jos jollain on ni kurkkais sen kierteen. Se on varmaan joku tuumanen standardi putki liitin koko (tai sit ei) mut mikä se sit on. Kait sitä pitäs repii se kello irti ja ottaa kaikki muutki osat mukaan ja lähtee tutkimaan johonki liikkeeseen.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 12:04:11 2004

Turbo_IS kirjoitti:Alkaa tuntumaan siltä, että sulla on se lastu tehty jollekin isommille suuttimille. Millaiset sulla oli polttoaineenpaineet?
Mul on nyt siinä polttoaine paineet 4bar. Yks olis tietty jos jossain välissä aksu jaksais käydä kuhan olis vähä aurinkoisempi päivä ni vois kokeilla sen boxilla mitä tekee. Mut mä epäilen (tai ainaki haluun) et se boxi olis isomille suuttimille, pitäs olla kaikki tavarat samasta autosta :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Kesäkuu 30. 13:36:09 2004

Mitäs sulla näyttää seosmittari tyhjä käynnillä ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 30. 13:49:09 2004

Oliko seosmittari kiinni vakiokoneella? Jos, niin mitä näytti? Jos Aksu on tulossa, voisin lähteä mukaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Kesäkuu 30. 13:55:00 2004

Huomista voisi katsella jos näytää yhtään mukavammalle tuo keli.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 30. 13:59:05 2004

OK, soitellaan tarkemmin huomenna. Lähden jos saunan remonttiprojekti antaa myöden.

Edit: ja Amis järjestää sitten tyttöystävänsä näytille, mä haluun nähdä minkälainen naisen pitää olla että mies venyttää autoprojektia näin pitkälle :wink: :wink:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 17:04:23 2004

:lol: :lol: Voi olla ettei se tuu, ainakaan huomenna, viikonloppuna pe ja la se on tääl :lol: :lol: Mut huomen se ei pääse, mut ei se oo niin just..

Vastaa Viestiin