ohc turbo+cosan ruisku+iso ahdin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

ohc turbo+cosan ruisku+iso ahdin

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Kesäkuu 9. 21:03:35 2004

pieniä vaikeuksia ton ohc turbon kanssa, alakierroksilla toimii kohtalaisesti. heti kun ahdin rupee herämään niin paska rupee paukuttamaan eikä suostu kiertämään...ja seosmittarin mukaan menee jonkin verran laihalle jonka jälkeen mittari pimenee..
anturia siirretty noin 7mm aikaisemmalle hihnapyörän kehältä mitattuna, mites muilla? välinä 0.7mm.
vakio suuttimet/mappi ja stg1 lastu, ahtimena hx40, nokkana kent camsin fr1.
tai voi olla vaan ettei se sit tolla lastulla+suuttimilla+mapilla ton paremmin voi toimia? meinasin koittaa vaan leimata sen noilla palikoilla.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 9. 21:15:36 2004

Onhan MAPin ja kaasuläppäanturin piuhat oikein?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Kesäkuu 9. 21:35:28 2004

kumpi on kumpi?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 9. 22:08:46 2004

Mittaa boxin liittimeltä kytkiksen mukaan joka löytyy clubin sivulta. Jos ne menee ristiin, ongelma on just tollanen kun sulla nyt.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » To Kesäkuu 10. 19:53:33 2004

käy yhtä huonosti vaikka pistää johdot kummin päin vaan, ja nyt rupes kastaa tulppia koko ajan ja tulee putken täydeltä mustaa..., bensanpaineet alle 3barin (pumppuna jonkun ison mersun bosch)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Kesäkuu 10. 22:29:28 2004

Otan huomenna mittarit ja paperit mukaan ja tuun sinne niin laitetaan se toimimaan. :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 10. 22:37:51 2004

Mulla on n.18mm mitattuna hihnapyörän ulkokehästä.Mulla meni läpi vakio suuttimilla,mapilla,ennakoa oli silloin vain tuon 7mm luokkaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Kesäkuu 11. 22:06:33 2004

toimii jo, piuhat oli vissiin jossain vaiheessa mennyt väärinpäin, lisä maajohto ja ennakkoa noin 10mm ja toimii kohtalaisesti..
huomenna hakemaan 3barin mappi, hyllyllä vartoo jo valtosenlastu ja 500cc siemenssit ja 1.5kiloo ahtoo niin pitäis jo ruveta liikkumaan...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Kesäkuu 11. 23:11:58 2004

Missäs vaiheessa hx nostaa paineet max arvoon ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Kesäkuu 13. 16:01:26 2004

ei oo kokeiltu vielä ja tarttis ton rundikellonkin johdotkin vetää.., tällä hetkellä ahtopaineet säädetty 0.3baariin...

Vieras
Ylläpitäjä

Re: ohc turbo+cosan ruisku+iso ahdin

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Kesäkuu 13. 16:24:59 2004

mettis kirjoitti:pieniä vaikeuksia ton ohc turbon kanssa, alakierroksilla toimii kohtalaisesti. heti kun ahdin rupee herämään niin paska rupee paukuttamaan eikä suostu kiertämään...ja seosmittarin mukaan menee jonkin verran laihalle jonka jälkeen mittari pimenee..
anturia siirretty noin 7mm aikaisemmalle hihnapyörän kehältä mitattuna, mites muilla? välinä 0.7mm.
vakio suuttimet/mappi ja stg1 lastu, ahtimena hx40, nokkana kent camsin fr1.
tai voi olla vaan ettei se sit tolla lastulla+suuttimilla+mapilla ton paremmin voi toimia? meinasin koittaa vaan leimata sen noilla palikoilla.
Mitkä on b-paineet? Minkä vakiosuuttimet? Boschin keltaiset? Jos on niin alas hankkii isompia suuttimia sillä ahtimen tuotto on jotain ihan muuta kuin TO3:n.
Nokan ajoitus?

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Kesäkuu 13. 20:47:14 2004

cossun keltaset ja 3bar bensanpaineita ja tarkoitus on käydä noilla kilkkeillä hakemassa tehopenkkilappu ja käydä leimaamassa toi sierra ja hyllyllä on jo 500cc siemenssit ja valtosen lastu sekä 3barin mappi.. kuten tossa ylempänä jo kerroin..ja kyllä noissa cossun suuttimissa tämän hetkisillä paineilla tuotto riittää (0.3bar)

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Kesäkuu 13. 20:48:27 2004

ja nokka on ajoitettu lapun mukaan..

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ti Kesäkuu 22. 21:35:06 2004

no niin katsastuslappu haettu, 164.8kw/6585rpm ja 275.6nm/5235rpm 0.3barin ahdolla, päästöistä ei menny läpi, käy sika rikkaalla tyhjäkäynnillä.. lastuja vaihdeltu ei auta

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Kesäkuu 22. 21:47:21 2004

mettis kirjoitti:no niin katsastuslappu haettu, 164.8kw/6585rpm ja 275.6nm/5235rpm 0.3barin ahdolla, päästöistä ei menny läpi, käy sika rikkaalla tyhjäkäynnillä.. lastuja vaihdeltu ei auta
CO:t luokkaa 8 ja HC 5500. Ahdoilla seokset on aika hyvin kohdallaan. B-paineet nyt tyhjäkäynnillä letku kiinni 2,2bar ja b-paineiden tiputtaminen esim. 1 bariin ei auta arvoihin. Oiskohan sytkä metsässä tai jotain? Onko jollain ideoita.

mettis, juhannuksena on nyt hyvää aikaa pohtia pottu kädessä mitä sille keksitään :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vieras
Ylläpitäjä

Re: ohc turbo+cosan ruisku+iso ahdin

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Kesäkuu 23. 8:41:30 2004

mettis kirjoitti:pieniä vaikeuksia ton ohc turbon kanssa, alakierroksilla toimii kohtalaisesti. heti kun ahdin rupee herämään niin paska rupee paukuttamaan eikä suostu kiertämään...ja seosmittarin mukaan menee jonkin verran laihalle jonka jälkeen mittari pimenee..
anturia siirretty noin 7mm aikaisemmalle hihnapyörän kehältä mitattuna, mites muilla? välinä 0.7mm.
vakio suuttimet/mappi ja stg1 lastu, ahtimena hx40, nokkana kent camsin fr1.
tai voi olla vaan ettei se sit tolla lastulla+suuttimilla+mapilla ton paremmin voi toimia? meinasin koittaa vaan leimata sen noilla palikoilla.
Lues tuo cossujen paukuttelutopic. Voit saada hyviä vinkkejä siitä.

Jos laihalle menee niin paukuttelusyytä ei tarvi sen pidemmältä etsiä.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 12:54:42 2004

Mulla paukutteli ihanasti ku oli vähä ahdot perseellään... mittari riittää 1.5 barin ja meni nätisti yli. Nyt on laskettu 1 barin ja hyvin toimii. Tosta ennakosta vielä et Aksulta ku mitatiin ni oli lämpösenä n. 30astetta. Mulla oli 20 eikä mitään toivoo et olis toiminu, mut sit ku pistelin ton 30 astetta mitä aksun autosta kateltiin ni alko kulkee. Ja kyseessä cossun ruiskut ja lastutettu boxi.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Kesäkuu 30. 13:24:55 2004

Tosta ennakosta vielä et Aksulta ku mitatiin ni oli lämpösenä n. 30astetta. Mulla oli 20 eikä mitään toivoo et olis toiminu, mut sit ku pistelin ton 30 astetta mitä aksun autosta kateltiin ni alko kulkee. Ja kyseessä cossun ruiskut ja lastutettu boxi.[/quote]

Ilmeisesti käytössä ei ole cossun oma sytytyslaitteisto?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Kesäkuu 30. 13:30:54 2004

On täysin cossun oma puolaa lukuun ottamatta.Tehty uusi jalka kampuran asentotunnistimelle(kuten myös Amiksellakin ,muistaakseen).
Miksi ei olisi cossun oma (mielenkiinnosta ihmettelee)? Ainakin omassa toimii hyvin tuon ohc:n kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ti Heinäkuu 13. 20:53:35 2004

eipä taida saada koskaan seoksia kohdalleen tolla nokalla ja cossun ruiskulla, kaikkea on kokeiltu eikä millään tunnu olevan vaikutusta tyhjäkäynti seoksiin, täytyy varmaan sitten vaan siirtyä cossun kanteen....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 13. 22:38:18 2004

OHC vaatii törkeästi ennakkoa verrattuna cossuun, ja esim. Fiestan (Esco RST) CVH:n joutui myös laittamaan aikalailla. Palorintama on molemmissa (siis CVH ja OHC) niin pitkä että soosi palaa vasta pakokanavassa jos yrittää cossun ennakoilla. Haittana, luonnollisesti, on nakutusherkkyys...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Heinäkuu 13. 22:55:44 2004

jjs kirjoitti:OHC vaatii törkeästi ennakkoa verrattuna cossuun, ja esim. Fiestan (Esco RST) CVH:n joutui myös laittamaan aikalailla. Palorintama on molemmissa (siis CVH ja OHC) niin pitkä että soosi palaa vasta pakokanavassa jos yrittää cossun ennakoilla. Haittana, luonnollisesti, on nakutusherkkyys...

Omasta kokemuksesta voin sanoa että cossu tykkää ennakosta, omassa muutetussa lastussa perusennakko 25 astetta ja ahdoilla pudottaa 20:n asteeseen. (vrt. kaupan lastut perus 16 ja ahdoilla putoaa 5:n...). Muutos on merkittävä.... 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 13. 23:09:36 2004

Cosesc kirjoitti:
jjs kirjoitti:OHC vaatii törkeästi ennakkoa verrattuna cossuun, ja esim. Fiestan (Esco RST) CVH:n joutui myös laittamaan aikalailla. Palorintama on molemmissa (siis CVH ja OHC) niin pitkä että soosi palaa vasta pakokanavassa jos yrittää cossun ennakoilla. Haittana, luonnollisesti, on nakutusherkkyys...

Omasta kokemuksesta voin sanoa että cossu tykkää ennakosta, omassa muutetussa lastussa perusennakko 25 astetta ja ahdoilla pudottaa 20:n asteeseen. (vrt. kaupan lastut perus 16 ja ahdoilla putoaa 5:n...). Muutos on merkittävä.... 8)
Onnistuinpa jallittamaan salaista tietoa...
Vakavammin, näin olen ymmärtänyt, ja kokeilut cossun ennakoiden kanssa vihjaisee samaa..
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Heinäkuu 13. 23:17:32 2004

Se , että jos jollain kaupan lastulla ja joillakin suuttimilla auto on rikkaalla, muuttuu myös lastua mulkatessa päinvastaiseksi ennakoita muutettaessa, vanhat suuttimet loppuvat nopeasti ennakon lisääntyessä, kone polttaa bensiinin niin paljon tehokkaammin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Heinäkuu 14. 17:03:17 2004

no niin tuli leima sittenkin tohon katiskaan, dohc sierran suuttimet ja 2bar bensanpaineita niin meni päästöistä läpi..
oli tuskanen matka konttorille, vaikka bensanpaineet oli 4baria, yli satasta ei päässyt millään....

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Heinäkuu 14. 19:29:05 2004

Kertokaas joku nyt ihanne ennakkokäyrä ohari turboo niin naputan sen tohon hestekkiin!? Ihan jees pelittää nytkin mut jos sais pelittään vähän paremmin? Ei tämmönen persaukinen pääse hariselle säädättään tuota autoa... :?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Heinäkuu 14. 19:57:50 2004

Tuota noin. Sanosin etta persaukinen saastaa enemman kun saadattaa sen. Usko pois vai poksautatko koneen.

Vieras
Ylläpitäjä

Re: ohc turbo+cosan ruisku+iso ahdin

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Heinäkuu 14. 20:03:20 2004

mettis kirjoitti:pieniä vaikeuksia ton ohc turbon kanssa, alakierroksilla toimii kohtalaisesti. heti kun ahdin rupee herämään niin paska rupee paukuttamaan eikä suostu kiertämään...ja seosmittarin mukaan menee jonkin verran laihalle jonka jälkeen mittari pimenee..
anturia siirretty noin 7mm aikaisemmalle hihnapyörän kehältä mitattuna, mites muilla? välinä 0.7mm.
vakio suuttimet/mappi ja stg1 lastu, ahtimena hx40, nokkana kent camsin fr1.
tai voi olla vaan ettei se sit tolla lastulla+suuttimilla+mapilla ton paremmin voi toimia? meinasin koittaa vaan leimata sen noilla palikoilla.
Kun laihalle menee niin paukuttaa.
Anturit mittaukseen (clubin sivuilla ohjeet). Minkalainen johtosarja ja kayko alapaa rikkaalla?
Kaasulappa, onko nelikon johtosarja ja 2wd kaasulappa? Nelikon johtosarja kaantaa nurinpain piuhat. L8 boxilla toimii.
Siivapyoran asentoanturin ohjevalys on 1mm. Suurenna sita jos em asiat ei auta.
Mitka tulpat?
Isommilla ahdoilla tulppien karkivalia tulee pienentaa, muuten paukuttaa.

Paljon enemman pitas tietaa etta vois tarkempia vastauksia antaa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Heinäkuu 14. 20:18:27 2004

Mulla on perus ennakko n30 astetta ja jos cossun valmis lastut tiputtaa 11(esim jonka cosesc laittoi) niin mulla ei ole kilissyt vielä 1,7bar(ainakaan kuullut,tosin ei max kierroksille asti) vaikka suuttimet alkavat loppumaan jo 1,2 täysvedossa penkissä. 30-11=19 siinä suuntaa mut kaikki koneet on yksilöitä.
Monella tuntuu olevan ohc:ssa tuossa 25-30 pintaan nuo perus ennakot turbojen kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Heinäkuu 14. 20:45:27 2004

Aksu kirjoitti:.
Monella tuntuu olevan ohc:ssa tuossa 25-30 pintaan nuo perus ennakot turbojen kanssa.
JOOH, JOOH.. mullakii!! mullakiii!! :lol:

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Heinäkuu 16. 13:06:38 2004

no niin, nyt rupes potkua löytymään (paineet 1.4bar), 3000rpm:n jälkeen mennään 0barin yli..
nyt rupes vaan kytkin luistamaan (nelilapanen sachs sintteri+ap:n asetelma) vakio laatikko ehjä edelleen.....

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 16. 20:44:12 2004

Kävin tänään katsastamassa oman myös ja meni heittämällä läpi päästöistä ->cossun siniset,2,5bar mappi,vakio nokka+kansi,cossun puhallin.
Eikä nykinyt konttorille ajaessa niinkuin viimeksi keväällä kun paikoillaan oli 2bar mappi.Tuo 2,5 mappi vaikuttaa noihin seoksiin ihmeen paljon kun joutuu nostamaan b-painetta että menee päästöihin kun alkaa olemaan laihalla muuten.
Huomenna alkaa koneen vaihto ja paikoilleen vk-lopun aikana pääsee "paranneltu" versio penkityspäivän koneesta jolloin alkoi kaikki lisä laitteet loppumaan kesken.Seuraavaksi tietysti kytkin antautuu kun jo viimeksi kiukutteli välillä.

Onko kellään tietoa mistä johtuu ohc koneitten suhteellisen korkeat väännöt vaikka ei tehoja olisikaan vielä yli 300 ? Huomannut että monella ohc/cossu sekoituksessa väännöt on jossain 450 lukemissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Heinäkuu 16. 23:27:06 2004

Ei ainakaan mulla tarvinnu kääntää kaasuläpän johtoja toisinpäin(2wd läppä ja nelikon johtosrj.). Ja siihen paukutteluun ni laita tulppien kärkiväliä pienemmäksi ja myös isonna asentotunnistimen ilmarakoa kampuralta, mulla oli myös sama ongelma.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Heinäkuu 17. 19:02:50 2004

mettis kirjoitti:no niin, nyt rupes potkua löytymään (paineet 1.4bar), 3000rpm:n jälkeen mennään 0barin yli..
nyt rupes vaan kytkin luistamaan (nelilapanen sachs sintteri+ap:n asetelma) vakio laatikko ehjä edelleen.....
Nii kuinka hyvin se Holsetti heräilee? Tai siis kuinka nopeesti kerää paineita? Ja millä pakopesällä?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 17. 20:59:59 2004

mettis kirjoitti:no niin, nyt rupes potkua löytymään (paineet 1.4bar), 3000rpm:n jälkeen mennään 0barin yli..
nyt rupes vaan kytkin luistamaan (nelilapanen sachs sintteri+ap:n asetelma) vakio laatikko ehjä edelleen.....
Mikäs levy,jousilla vai ilman ?
Kyllä se laatikko tuntuu kestävän tuon 490Nm,mutta ei yhtään pientä missiä kun kierroksia sopivasti.
Kone+laatikko poistettu tänään.Kuukauden päivät ajellut ilman 3:sta ja hyvin jaksoi mennä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Heinäkuu 17. 21:58:26 2004

AkiS kirjoitti:
mettis kirjoitti:no niin, nyt rupes potkua löytymään (paineet 1.4bar), 3000rpm:n jälkeen mennään 0barin yli..
nyt rupes vaan kytkin luistamaan (nelilapanen sachs sintteri+ap:n asetelma) vakio laatikko ehjä edelleen.....
Nii kuinka hyvin se Holsetti heräilee? Tai siis kuinka nopeesti kerää paineita? Ja millä pakopesällä?
siin 3000rpm lähtee kunnolla vetämään ja kilon jälkeen liikkuu....
35:n hx:n pesä, numero 12.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Heinäkuu 17. 21:59:52 2004

Mikäs levy,jousilla vai ilman ?
Kyllä se laatikko tuntuu kestävän tuon 490Nm,mutta ei yhtään pientä missiä kun kierroksia sopivasti.
Kone+laatikko poistettu tänään.Kuukauden päivät ajellut ilman 3:sta ja hyvin jaksoi mennä.[/quote]

sachsin nelilapanen jousitettu, vakio ap:n asetelmalla.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 17. 22:14:24 2004

Mulla on ap:n se jäykempi/4-lapanen(jousilla) sinteri ja se kesti tuon n:500Nm.
Silloin kun hain paineita rajapaine venalla nii piikkasi 1,7 ja silloin välillä alkoi luistamaan kytkin.
Kytkimellä on ajettu n.10t km ja alkoi ravistamaan liikeelle lähdettäessä,jouset on jo kuoleentuneet levystä.
Heitän tuon vanhan paikoilleen ja alan etsimään parempaa versiota tilalle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Heinäkuu 19. 22:14:32 2004

taidanpa ruveta vääntämään paikalle tota cosan vauhtipyörää, joka muutettu ohc:hen sopivaksi ja vaihtaa samalla ton cosan laatikon paikalle.
sintterilevy tarttis vielä jostain ostaa.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Syyskuu 1. 21:58:04 2004

no aksu missäs vaiheessa sulla on toi turbo sierra? pistin sulle tavoitteen 436.8hv/531.8nm 1.6bar.
tarttis varmaan teettää tohon lastu, kun ei saa seoksia oikein paikoilleen, volvon kisa-asetelma ja sintteri tuntuu pitävän hyvin ja laatikkona edelleen sierran neliportainen, ei se heikko näytä olevan...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Syyskuu 1. 22:08:12 2004

Kele kun työt haittaa viikolla harrastusta ja vk-loppuina ollut muuta menoa :( .Nyt loppuna pitäis mennä kaverin mukaan Karalalle kolopallon lastu päivitykseen (siinä sivussa kysellä itselle :wink: )
Täytyy yrittää päästä perässä,odottelee tietoa mitä isot suutimet maksaa kreikassa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Syyskuu 1. 22:37:48 2004

ilmoittele sit mitä karala pyytää lastun teosta, mitkä suuttimet meinasit hommata? omasta loppuu noi siemenssin 500cc kesken, alakierroksilla ihan liikaa soppaa ja ylhäältä vetää laihalle jo ennen 5800rpm...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Syyskuu 1. 23:00:38 2004

Jos on ylimääräsiä n.500cc suuttimia niin tänne vaan.. :)

Edit: Tai jos jostain saa halvalla.. esim kreikasta.. :roll:
Toyota Supra TT

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » To Syyskuu 2. 6:53:43 2004

Alkukesällä kysyin Karalalta lastun hintaa Cossuun. 300-500 euroa oli silloin hinta.

Vastaa Viestiin