Is sierran kierrostenrajoittimesta...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Is sierran kierrostenrajoittimesta...

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Su Heinäkuu 11. 20:45:40 2004

Juu eli tällänen pikku probleemi olis. Eli sierra rupee katkomaan kierroksia jo 5500 r/min kohdalta. Muutin auton n. 4000 km sitten ruiskuksi eikä mitään muuta ongelmia oo ollut muuta kun toi kierrosten katkaisu vähä turhan matalalta. Vanhoilla kaasarihiluilla rajotin iski vasta 6500 r/min kohdalta. Eli mikä tämmösen ongelman vois aiheutaa? :roll:

Ja sit toinen homma: Mikä on niitten piuhojen merkitys jotka on maadotettu alunperin siihen puolan lähelle, ovat yhdessä nipussa ja väreiltään sininen, punainen ja keltainen. Ja kuinka ne kuuluis olla?

Auto on -88 ja tekniikka -85 scorpiosta
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Is sierran kierrostenrajoittimesta...

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Heinäkuu 12. 0:14:14 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Juu eli tällänen pikku probleemi olis. Eli sierra rupee katkomaan kierroksia jo 5500 r/min kohdalta. Muutin auton n. 4000 km sitten ruiskuksi eikä mitään muuta ongelmia oo ollut muuta kun toi kierrosten katkaisu vähä turhan matalalta. Vanhoilla kaasarihiluilla rajotin iski vasta 6500 r/min kohdalta. Eli mikä tämmösen ongelman vois aiheutaa? :roll:
Sierran silmäänvirtsaava kierroslukumittari...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Is sierran kierrostenrajoittimesta...

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Heinäkuu 12. 7:08:47 2004

Hoppamiäs kirjoitti: Ja sit toinen homma: Mikä on niitten piuhojen merkitys jotka on maadotettu alunperin siihen puolan lähelle, ovat yhdessä nipussa ja väreiltään sininen, punainen ja keltainen. Ja kuinka ne kuuluis olla?

Auto on -88 ja tekniikka -85 scorpiosta
eikö noilla johdoilla saanut tyhjäkäyntiä voimakkaammaksi ja sytkää muutettua(eri oktaanisia bensiinejä varten)..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Heinäkuu 12. 7:19:14 2004

Narojen vaikutuksista jotain linkin takana.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... highlight=
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Heinäkuu 12. 18:04:21 2004

Jees nyt noi "oktaanipiuhat" on hanskassa, kiitos vaan ! :)

Mut sit toi kierrostenrajotin: Alkuperäinen jenkakello ei oo mulla ollu enää aikoihin toiminnassa, vaan siä on mittari mikä ottaa puolalta signaalinsa ja oon kokeillu jo parillakin eri mittarilla mutta sama peli vaan jatkuu...
Ei kierrä vaikka eväitä siihen kyllä olis. Eli voiko ton rajoittimen jotenkin ohittaa/nostaa? (Kokeiltua: kaasareilla rajotin tuli vastaan 4. vaihteella kun vauhtia oli 200km/h nyt meno loppuu jo 170km/h kohdalla...)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Heinäkuu 13. 0:58:53 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Jees nyt noi "oktaanipiuhat" on hanskassa, kiitos vaan ! :)

Mut sit toi kierrostenrajotin: Alkuperäinen jenkakello ei oo mulla ollu enää aikoihin toiminnassa, vaan siä on mittari mikä ottaa puolalta signaalinsa ja oon kokeillu jo parillakin eri mittarilla mutta sama peli vaan jatkuu...
Ei kierrä vaikka eväitä siihen kyllä olis. Eli voiko ton rajoittimen jotenkin ohittaa/nostaa? (Kokeiltua: kaasareilla rajotin tuli vastaan 4. vaihteella kun vauhtia oli 200km/h nyt meno loppuu jo 170km/h kohdalla...)
Etsi juttua L-jetronikista, muistaakseni postasin linkkejä joissa kys. ongelmaa oli ratkottu...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 13. 12:59:51 2004

PasiZ kirjoitti:
Etsi juttua L-jetronikista...
Missä Fordissa on L-jetronic?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 14. 21:30:18 2004

MouTine kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Etsi juttua L-jetronikista...
Missä Fordissa on L-jetronic?
ford sierra iS (EEC IV)...

mutta searchin itse, tuolla on asiaa puitu -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... t=rajoitin
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » To Heinäkuu 22. 23:08:24 2004

Aika selkeet ohjeet :wink: Vaikutti se sen verran hankalalta jutulta toi rajoittimen siirto/poisto että taidan ajella vanhoilla systeemeillä viä toistaseks(jossei saa jostain toista boksia käsiinsä ja kokeilla onko se siitä kiinni). Kysyn ny viä että osaisko joku sähköguru yksinkertaistaa noita ohjeita..? Kun tuumailin sitä että voisko johkin noihin boksilta tuleviin johtoihin laittaa esim. jotain säätövastusta väliin? :? Kiitos jos joku viä viittis vastata...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 23. 7:49:11 2004

Ei ole noilla ohjeilla ihan yksinkertaista, kun noi ohjeet on tehty erilaiselle boxille. Lainaappa joltakulta boxia ja koita tekeekö sillä samaa. Mikäli edelleen katkoo 5,5krpm, niin vika jossain muualla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Heinäkuu 23. 18:18:02 2004

Joo täytyy ruveta melkein boksia kyseleen, on se sen verran hankala juttu... :? Kiitos vastauksista!
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Vastaa Viestiin