Lokasuojien kaarien suojaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sone
Ylläpitäjä

Lokasuojien kaarien suojaus

Viesti Kirjoittaja Sone » Ke Heinäkuu 14. 11:49:52 2004

Lokasuojien kaarien suojaus, tarkoitan sitä sisään taittuvaa reunaa esim. mk2 mondeossa, millä suojata?

Kivet hakkaa niihin ja jo vähän ruostetta näkyvissä, kun ei ole edessäkään roiskeläppiä. Hioa pitäs jollain ja sitten varmaan jotain ainetta siihen, entä ootteko maalannu ne?

/Sone

vallu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vallu1 » Ke Heinäkuu 14. 15:55:11 2004

Hionta ja happo pohjamaali en tiedä virallisempaa nimitystä, mutta kyllä ne maali liikkeissä tolla nimellä sitä myy, se on päälle maalattava ja saa ruiskuun tai pensselillä levitettäväksi!
Monet kehunu!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Heinäkuu 15. 2:35:25 2004

pvc kiveniskumassaa kaaret sisäpuolelta täyteen. sellaista kovaa kumimaista massaa. mulla oli 82 vuosimallin sierran kaaret sillä suojattu sisältä, ja ei ollut piskoakaan ruostetta tullut 20 vuoden aikana. ei eteen eikä taakse.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Heinäkuu 15. 10:27:15 2004

Ensin hiekkapuhalluksella ruosteet pois, alle sinkki (kylmäsinkkiä tarkoitan, saa ruiskutettavana).
Sinkin päälle ns. happomaali, maalin päälle 3m:n (tuotemerkki, ei kerrospaksuus) kiveniskumassa (tunnetaan myös röpömassana)....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Heinäkuu 15. 10:41:30 2004

Ja sitten kun noi suojaukset on tehty, huomaat että ruoste onkin tullut sisäpuolelta ( toki puhallus paljastaa sen armotta ) :D

Sisäpuolinen suojaus onkin todella tärkeää. Seuraavaksi laittakaa vinkkejä siihen.
Itse ole spruuttaillut sisäpuolelle öljymäistä kotelonsuoja-ainetta. Menee pieniin rakoihin mukavasti. Kun se kondensio iskee kaikkiin paikkoihin missä vain on peltiä, niin liian pullomainen rakenne saa aikaan veden jäämisen rakoon ja siitähän sitten eri prosessien avulla alkaa korroosiota tulemaan. Pitäisi saada rakenteet tuulettumaan hyvin :D

Etenkin tuo vesi pienissä raosissa talvella jäätyessään muokkaa peltiin mukavia lisämuotoja.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin