Vaihdevälin lyhennin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Vaihdevälin lyhennin

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Heinäkuu 19. 11:31:06 2004

Onko kukaan asentanut autoracingista saatavaa vaihdevälin lyhennintä type 9 laatikkoon? Näyttäis maksavan sarja vaan vajaa 30 ekee. Tulisiko jämptin tuntuinen laatikko? Eihän tuo sarja kaipaa muita osia?

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaihdevälin lyhennin

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Heinäkuu 19. 11:37:54 2004

Taralabs kirjoitti:Onko kukaan asentanut autoracingista saatavaa vaihdevälin lyhennintä type 9 laatikkoon? Näyttäis maksavan sarja vaan vajaa 30 ekee. Tulisiko jämptin tuntuinen laatikko? Eihän tuo sarja kaipaa muita osia?
Itse tilasin ko. sarjan helmikuussa ja vieläkin sitä odottelen, viimesimmän tiedon mukaan piti tulla heinäkuun alussa mutta.. sarja ei juu tarvi muita osia, kunhan joskus sais! Mut kannattaa kattoa joku muu paikka joka noit myy jos haluu nopeesti saada.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Heinäkuu 19. 21:26:19 2004

Kyllähän se muuten toimii OK, mutta ainakin kun aikoinaan mulla sellainen oli, piti kyllä sellaista räminää että en kauan sitä jaksanut kuunnella ja vaihdoin sen pois. Joku sanoi että olis sarjaa muutettu jotenkin sen jälkeen että olis hiljaisempi.

Itse ainakin satsaisin enemmän ja laittaisin koko kepin uusiksi teräsnivelellä jos lyhyempiä välejä haluaa. Tästä on se etu ettei tarvitse rikkoa alkuperäistä keppiä ja sen voi vaihtaa takaisin vaikka auton vaihdon yhteydessä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Harju
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Harju » Ti Heinäkuu 20. 14:01:34 2004

Yhdessä Sierrassa minulla on tuo autoracingin lyhennin. Ihan hyvin on toiminut jämäkkä ja hyvä tuntuma. Pikkaisen kyllä rämisee... mutta ei ainakaan ole minua haitannut. Laitoin silloin muutaman prikan vielä lisää siihen että saisi jousta vähän jäykemmäksi. Olisiko tuo vähentänyt sitä räminää ??

Toinen juttu sitten on mitä synkka renkaat tykkää, synkronointi kun on aika hidas tuossa laatikossa. Rauhallisilla vaihdoilla varmaan kestää hyvin

Itsellä on kohta laatikko remppa edessä :(

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Heinäkuu 20. 14:06:02 2004

Luin joskus tee-se-itse jutun lyhentimestä, stanu kepistä oli siirretty palloa 5-7mm ylöspäin ja laitettu laatikon ja kepin kiinnityslaipan väliin vastaava korotus.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Heinäkuu 20. 14:23:50 2004

SLEI kirjoitti:Luin joskus tee-se-itse jutun lyhentimestä, stanu kepistä oli siirretty palloa 5-7mm ylöspäin ja laitettu laatikon ja kepin kiinnityslaipan väliin vastaava korotus.
Jos kiinnitys on vastaava kuin 4x4 cossussa niin palloa pitää laskea jos lyhentää haluu.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Heinäkuu 20. 14:56:42 2004

sprint kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Luin joskus tee-se-itse jutun lyhentimestä, stanu kepistä oli siirretty palloa 5-7mm ylöspäin ja laitettu laatikon ja kepin kiinnityslaipan väliin vastaava korotus.
Jos kiinnitys on vastaava kuin 4x4 cossussa niin palloa pitää laskea jos lyhentää haluu.
MT75 4x4 keppi on aivan erilainen kuin 9-tyypin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ti Heinäkuu 20. 16:47:49 2004

SLEI kirjoitti:Luin joskus tee-se-itse jutun lyhentimestä, stanu kepistä oli siirretty palloa 5-7mm ylöspäin ja laitettu laatikon ja kepin kiinnityslaipan väliin vastaava korotus.

Tein escorttiin aikoinaan lyhentimen.Palloa 10 mm ylöspäin sopivalla putkenpätkällä, jonka halkasin ja heppasin läjään.Kiinnityslaipan alle 10mm Al-levystä koroke.Jos siitä vielä tarkemman haluaa niin se saatanan kumitollo pois siitä kepin varresta.
RapajuoppoPutkiMies*469*

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Heinäkuu 20. 21:21:23 2004

Teräskeppi+uusi nailonihela=toimii.+siisti niklattu varsi kaupan päälle :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 21. 18:08:48 2004

Voisi laittaa tähän , kun ei viitsi uutta aihetta laittaa . Eli miten mt-75 laatikosta saa kepin pois , kun irroittaa juuresta lukite sokan ja prikan , mitä sitten ? pitäisi lyhennin asentaa mutta vähän jäi vaiheeseen :(
ex Jäsen #10

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Heinäkuu 21. 20:48:01 2004

Täältä löytyy ohjeet pdf-tiedostona.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Heinäkuu 22. 4:41:43 2004

Turbo_IS kirjoitti:Täältä löytyy ohjeet pdf-tiedostona.
Kiitos ja kumarrus :D
ex Jäsen #10

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Heinäkuu 22. 9:53:54 2004

Mulla oli/on vaihdevälin lyhennin type 9 laatikossa. ei oikein kestänyt, meni keppi poikki. Nyt oon vähän korjaillut sitä ja toimii jotenkuten mutta ite ainakin ostan teräskepin, alkaa pikkuhiljaa vituttaa tuo viritelmä.
#6
Escort -75

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » To Heinäkuu 22. 9:57:04 2004

Joop. Eli käytännössä tarvii ton teräskepin, että tulee kivempi käyttää, kun alkuperäinen. Taitaa jäädä vielä ostamatta.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Heinäkuu 22. 10:48:26 2004

Ilkka_H kirjoitti:Mulla oli/on vaihdevälin lyhennin type 9 laatikossa. ei oikein kestänyt, meni keppi poikki. Nyt oon vähän korjaillut sitä ja toimii jotenkuten mutta ite ainakin ostan teräskepin, alkaa pikkuhiljaa vituttaa tuo viritelmä.
Klassinen keskeytyssyy ralleissa eskortin kohdalla silloin muinoin kun vaihteiston tyyppi oli oltava rginelli...-vaihdekeppi :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vastaa Viestiin