Bensan paineista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Peke
Ylläpitäjä

Bensan paineista

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Heinäkuu 21. 14:45:52 2004

Täällä on varmaan alan miehiä ja jotka osais kertoo , että jos nostaa bensan paineita niin pitääkö kiesi raahata korjaamolle säädettäväks vai osaaks boksi itse säätää seoksen. Niin kone on 1,8 zetec ja vm 98. Kun ainakin Englannista saa paineen säätimiä niin olen kuullut en kylläkään tiedä ovatko säädettäviä vai ei.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 21. 14:51:55 2004

Ennen sen kummempia kysyn:
Miksi pitää painetta nostaa? Kantta viilattu? Nokat vaihdettu? Pakoputkisto vaihdettu? Ahdin vaihdettu tai ahtopainetta nostettu?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Peke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Heinäkuu 21. 15:00:47 2004

Juu kato minä en näistä niin tiedä mut sanovat että paineiden nostolla sais no jos ei paljon enempää tehoa niin kierroskerkkyyttä ja kaasuun vastaavuutta paremmaks.Mutta mä rupesin sit itte kelaileen että pärjääkö alkup. suuttimilla?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Heinäkuu 21. 15:07:19 2004

Jos muuten vakio niin ei varmaan auta pelkkää bensanpainetta nostaa.
Kyllä varmasti kaikissa bensanpaineensäätimissä säätö on mutta voi olla peitetty.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 21. 15:38:04 2004

Peke kirjoitti:Juu kato minä en näistä niin tiedä mut sanovat että paineiden nostolla sais no jos ei paljon enempää tehoa niin kierroskerkkyyttä ja kaasuun vastaavuutta paremmaks.Mutta mä rupesin sit itte kelaileen että pärjääkö alkup. suuttimilla?
Sitten kun koneelle on jotain tehty, että painetta pitää nostaa, niin säädä sitten vasta.

Siis kun se on seosmittarilla todettu se noston tarve.

Tietysti saa hieman lisää tehoa jos vakioboxi ei osaa kakuttaa 0,86 lambdalla täyskaasukiihdytystä, ja bensapaineita nostamalla saat sen sinne, mutta kertomastasi päätellen mitään mittauskalustoa ei ole, jolla kys. asia on todettu.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Heinäkuu 21. 18:04:42 2004

Luultavasti paineensäädin on mallia pikku bosch jota ei säädetä(esim. escocossu T25:ssa on tämä malli), tommoista voi kokeilla jos haluaa räplätä http://www.amworks.com/irtokannet.htm

Harju
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Harju » Ke Heinäkuu 21. 18:30:39 2004

cossuesco kirjoitti:Luultavasti paineensäädin on mallia pikku bosch jota ei säädetä(esim. escocossu T25:ssa on tämä malli), tommoista voi kokeilla jos haluaa räplätä http://www.amworks.com/irtokannet.htm
Minulla on tuo amworksin kansi. Oli helppo asentaa ja viimeistely oli hyvä. On ollut Sierrassa jo ..2 vuotta eikä mitään ongelmaa o ollut sen kanssa

Peke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Heinäkuu 21. 20:05:49 2004

Minä kiitän. Tää mulla oli itelläkin mielessä. Mutta yks "virivelho" kehotti mua tekeen noin.
Ja taas ollaan hieman viisaampia.

Vastaa Viestiin